Gå til innhold

Hvilken mobiltelefon ville du kjøpt?

Anbefalte innlegg

Gjest LittleBoyBlue
Skrevet

Spørsmålet høres kanskje litt "fjortis" ut, men saken er den at jeg har blitt frastjålet min mobiltelefon som jeg har hatt i lang tid, og er dermed -helt- utafor når det gjelder nye mobiler.

Trenger ikke være av de billigste telefonene, men helst ikke for dyr heller. Og hva jeg skal bruke den til? Den kan godt ha kamera, og radio/mp3spiller er ikke å forakte. Og så bør den jo være litt pen å se på, da ;)

Tips tas imot med takk!

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har hatt lyst på Samsung e700 lenge... Det er en klapptelefon som er fin å se på og har kamera. Nå har det også kommet enn e710 som er ganske lik 700, men har videokamera i tillegg til ordinært mobilkamera.

Det ble aldri at jeg fikk kjøpt meg samsungen da jeg fikk muligheten til å disponere en panasonic klapptelefon gratis. Den jeg har er fjorårets modell (tror jeg) og vil tro årets modell er en forbedret utgave av den jeg har. Denne er også en klapptelefon. Jeg er meget fornøyd med panasonicen hvertfall :-)

Hører flere som IKKE er fornøyd med Sony Ericsson sin som det ble kjørt så mye kampanjer på i fjor. Husker ikke modellnr., men du har garantert sett reklame for den...

Lykke til!

fei1365380229
Skrevet

Jeg har hatt lyst på Samsung e700 lenge... Det er en klapptelefon som er fin å se på og har kamera. Nå har det også kommet enn e710 som er ganske lik 700, men har videokamera i tillegg til ordinært mobilkamera.

Det ble aldri at jeg fikk kjøpt meg samsungen da jeg fikk muligheten til å disponere en panasonic klapptelefon gratis. Den jeg har er fjorårets modell (tror jeg) og vil tro årets modell er en forbedret utgave av den jeg har. Denne er også en klapptelefon. Jeg er meget fornøyd med panasonicen hvertfall :-)

Hører flere som IKKE er fornøyd med Sony Ericsson sin som det ble kjørt så mye kampanjer på i fjor. Husker ikke modellnr., men du har garantert sett reklame for den...

Lykke til!

Kjøpte den nyeste til Sony Ericsson T 630, kamera sluttet å virke og batteriet gikk ut etter 12 timer etter bare 2 måneder.

Leverte den inn, de reparerte den og jeg fikk nytt batteri. Men kamera virket ikke. Har den nå inne til ny reperasjon, er egentlig kjempeforbannet - jeg vil ha ny telefon. Syns det er kjempedårlig reklame for Ericsson. Kjøpte denne fordi jeg hadde hørt så mye dårlig om Nokia, min gamle var det, men den hadde jeg ikke noe trøbbel med.

Skrevet

Nokia er i hvert fall de mest brukervennlige, etter min menging.

Hadde Panasonic en stund og det tok jo flere dager å få sendt en melding.

1. Skrev melding

2. Trykte på send

3. Fikk spørsmål "Send?"

4. Trykte Ja

5. Fikk spørsmål "Tlf?"

6. Trykte Søk

7. Fikk spørsmål "Søk?"

8. Trykte Ja

9. Fikk spørsmål "Søk hvor?"

10. Valgte tlf bok

11. Fikk spørsmål "Søk i tlf bok?"

12. Trykte Ja

13. Tlf bok kom fram

14. Valgte "Per-Knut" fra lista

15. Per-Knuts nr ble vist i firkanten for tlf nr.

16. Trykte Send

17. Fikk spørsmål "Send til Per-Knut"

18. Trykte "Ja"

19. Fikk spørsmål "Sikker?"

20. Trykte Ja.

21. Fikk spørsmål "Bombesikker?"

22. Trykte Ja.

23. Fikk spørsmål "Da sender jeg, sikker enda?"

24. Trykte Ja.

25. Meldingen ble sendt

26. Fikk spørsmål "Er du sikker på at du ikke angrer?"

27. Trykte Ja

28. Osv

Så... ikke velg Panasonic

Skrevet

Nokia er i hvert fall de mest brukervennlige, etter min menging.

Hadde Panasonic en stund og det tok jo flere dager å få sendt en melding.

1. Skrev melding

2. Trykte på send

3. Fikk spørsmål "Send?"

4. Trykte Ja

5. Fikk spørsmål "Tlf?"

6. Trykte Søk

7. Fikk spørsmål "Søk?"

8. Trykte Ja

9. Fikk spørsmål "Søk hvor?"

10. Valgte tlf bok

11. Fikk spørsmål "Søk i tlf bok?"

12. Trykte Ja

13. Tlf bok kom fram

14. Valgte "Per-Knut" fra lista

15. Per-Knuts nr ble vist i firkanten for tlf nr.

16. Trykte Send

17. Fikk spørsmål "Send til Per-Knut"

18. Trykte "Ja"

19. Fikk spørsmål "Sikker?"

20. Trykte Ja.

21. Fikk spørsmål "Bombesikker?"

22. Trykte Ja.

23. Fikk spørsmål "Da sender jeg, sikker enda?"

24. Trykte Ja.

25. Meldingen ble sendt

26. Fikk spørsmål "Er du sikker på at du ikke angrer?"

27. Trykte Ja

28. Osv

Så... ikke velg Panasonic

Nå kødder du vel;o)

Skrevet

Nå kødder du vel;o)

BITTEgrann, kanskje...

Men det er ikke så langt ifra :)

Gjest Grumpy
Skrevet

Siemens har noen lekre saker på menyen, ville vurdert det istedet for å gå i Nokia/SonyEricsson-stimen. Den nye SL65 er lekker, men kommer ikke før september...

Skrevet

Siemens har noen lekre saker på menyen, ville vurdert det istedet for å gå i Nokia/SonyEricsson-stimen. Den nye SL65 er lekker, men kommer ikke før september...

Prisen er vel også lekker...

Skrevet

Jeg har nokia 6600- den er kjempebra. Har også en sony ericsson k-700, sliter litt med å velge hvilken jeg liker best. skal bare beholde én. (er planen da....)

begge anbefales. men det kommer selvfølgelig an på hva du liker. begge mobiler har litt gadgetsaker den andre ikke har... snask begge to.

Skrevet

Jeg ville kjøpt en SonyEricsson Z600 om jeg skulle kjøpt meg en ny en nå. Mannen min har den og er kjempefornøyd (han er 30, om det har noe med saken å gjøre). Vår 15-årige nabojente har også kjøpt en slik nå nylig, så den appelerer visst også til langt yngre :-)

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&lc=no&ver=4000&template=pp1_1_1&zone=pp&lm=pp1&pid=10104 kan du se og "prøve" den.

Selv har jeg en Sony Ericsson T610, som jeg er fornøyd med, med ett unntak, i sollys er skjermen vanskelig å se skikkelig (helt uleselig med noen farger/layouts, men grei med andre).

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en SonyEricsson T630.

Skrevet

Det kommer helt an på bruken din. Beruker du den bare til å ringe og SMS. kan du klare deg med en billig type.

selv har jeg nettopp kjøpt den nyeste til SonyEricsson (K700i) etter mange år med diverse Nokiamodeller. K700i har "alt" trippelbånd, Wap, GPRS, MMS, VGA kamera til bilder og video, 40Mb internminne, bluetooth, kan synkroniseres med Outlook, har mulighet for å sende og motta epost osv. osv. Det er også den eneste mobilen som har fått 6 på terningen i Itavisens mobiltest. Den koster ca. 3.500,- uten binding hvis du kjøper den på nett. Kan virkelig anbefales hvis du trenger alle funksjoner.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nokia 7610 er fantastisk.

Har brukt den nå i snart et par måneder og har ikke noe annet enn lovord å si om den.

Den tar til og med mye bedre bilder enn jeg trodde var mulig med en telefon.

Anbefales.

Gjest LittleBoyBlue
Skrevet

Nokia 7610 er fantastisk.

Har brukt den nå i snart et par måneder og har ikke noe annet enn lovord å si om den.

Den tar til og med mye bedre bilder enn jeg trodde var mulig med en telefon.

Anbefales.

Liker definitivt designet! Hva prisen for den, sånn ca?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Liker definitivt designet! Hva prisen for den, sånn ca?

Nå koster den rundt 2600 med abonnement.

Designet er MYE penere når du ser den "live" i stedet for på bilder.

Gjest LittleBoyBlue
Skrevet

Nå koster den rundt 2600 med abonnement.

Designet er MYE penere når du ser den "live" i stedet for på bilder.

Damn, du er rask med å svare :o Hva slags abonnement er det snakk om da? Og hva koster den uten abonnement?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Damn, du er rask med å svare :o Hva slags abonnement er det snakk om da? Og hva koster den uten abonnement?

Jeg kjøpte netcom. Rundt en 100drings i måneden. Men jeg har uansett netcom og har hatt det i alle år, så for meg koster det jo ikke noe. Hadde hatt det uansett.

Sjekk den ut. Det er mulig det er billigere nå!

Gjest LittleBoyBlue
Skrevet

Jeg kjøpte netcom. Rundt en 100drings i måneden. Men jeg har uansett netcom og har hatt det i alle år, så for meg koster det jo ikke noe. Hadde hatt det uansett.

Sjekk den ut. Det er mulig det er billigere nå!

Mm..jeg har netcom-abonnement fra før, så det blir isåfall snakk om å videreføre. Men jeg har bindingstid på det, vet du om hvordan det blir da? Om man får 12 mnd i tillegg til den andre bindingstiden, eller om den liksom 'nullstilles' da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mm..jeg har netcom-abonnement fra før, så det blir isåfall snakk om å videreføre. Men jeg har bindingstid på det, vet du om hvordan det blir da? Om man får 12 mnd i tillegg til den andre bindingstiden, eller om den liksom 'nullstilles' da?

12 måneder i tillegg. Men jeg kjenner ikke helt reglene der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...