Gå til innhold

hjelp til drink-ingrediens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha coctailparty i morgen og sitter og fråtser i oppskrifter. Så ser jeg plutselig, 2 cl sukkerlake.

Nå er jeg ikke dummere enn at jeg skjønner at sukkerlake sannsynligvis består av vann og sukker og det skal kokes, men blandingsforhold har jeg ikke peiling på, og ikke hvor lenge det skal koke heller- skal det få en spesiell konsistens?

Vet du?

Finner det ikke når jeg søker skjønner du- eller kanskje jeg bare er litt for trøtt til å skjønne hvordan jeg skal søke. hjelpe meg?

Skrevet

Prøv å gå på www.google.com og søk på "oppskrift sukkerlake"...

Eller...

Du kan bare se hva jeg klipper og limer fra http://matmons.net/printoppskrift.asp?id=325

Tilberedningstid: 5 min.

Ingredienser:

1 kg sukker

4 dl vann

1/2 ts sitronsyre

Tilberedning:

Kok alt opp, slik at sukkeret løser seg opp. Sitronsyren er for å hindre sukkerlaken i å krystallisere seg.

Skrevet

Mener det er mulig å kjøpe sukkerlake på flaske... I allefall gjorde Tina det, hun svenske tv-kokken.. men det er jo i sverige. burde jo finnes her til lands også.

Skrevet

Prøv å gå på www.google.com og søk på "oppskrift sukkerlake"...

Eller...

Du kan bare se hva jeg klipper og limer fra http://matmons.net/printoppskrift.asp?id=325

Tilberedningstid: 5 min.

Ingredienser:

1 kg sukker

4 dl vann

1/2 ts sitronsyre

Tilberedning:

Kok alt opp, slik at sukkeret løser seg opp. Sitronsyren er for å hindre sukkerlaken i å krystallisere seg.

tusen tusen takk. pleier å bruke google, men nå var visst hjernen tom.....

takk åsemor!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...