Gå til innhold

Fluer! "#(¤!"&%#(/!&"#%&"/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg drittlei fluer. 50 fluer på badet 70 fluer i lenestolen, 60 fluer på kjøkkenbenken, 40 fluer på soverommet osv osv.

Jeg er tungt bevæpnet med fluesmekker, men det er en håpløs oppgave (hørte at for hver flue man slo, så overlevde 6 millioner fluer - det mest nedtrykkende jeg har hørt på lenge...).

Noen som har noen gode fluefjerningstips eller flue-tortureringstips, så mottas de med takk :)

Skrevet

Finlandshette og vernebriller, så legger du ikke merke til dem. (Bortsett fra de teite bittesmå som flyr foran skjermen hele tida)

Skrevet

Finlandshette og vernebriller, så legger du ikke merke til dem. (Bortsett fra de teite bittesmå som flyr foran skjermen hele tida)

En smule varmt i 29 varmegrader, kanskje...

Ellers et godt tips.

*Finner frem finnlandshetta og vernebriller i tillfelle*

:)

Gjest papirtiger
Skrevet

Etter å ha glemt en vannmelon på kjøkkenbenken en natt, så fikk jeg besøk av ørten fruktfluer.

Moret meg med å sette et stearinlys i en blikkboks hvor det hadde vært ananas. Fluer som blir brent lager en særdeles tilfredsstillende lyd.

Skrevet

Etter å ha glemt en vannmelon på kjøkkenbenken en natt, så fikk jeg besøk av ørten fruktfluer.

Moret meg med å sette et stearinlys i en blikkboks hvor det hadde vært ananas. Fluer som blir brent lager en særdeles tilfredsstillende lyd.

Ja, _det_ tror jeg på.

*farter avgårde for å prøve med en gang*

Skrevet

Radar-spray! Tror du får den i alle vanlige dagligvarebutikker.

Men kanskje ikke på kjøkkenet dersom du ikke vasker grundig over alle flater der etterpå...

Og ikke helt heldig å puste inn for mye av den, tror jeg. Les på boksen og følg anvisningene.

Skrevet

Kjøp fluenetting.Så kan du slå ihjæl fluene og du er sikret at det ikke kommer flere inn.

Skrevet

Har samme problemet som deg fortiden med fluer, så jeg vet akkurat hvordan du har det.

Det er helt forferdelig....

Hos oss er en gårs i nærheten problemet.

Vi har vært på Biltema og kjøpt 10 meter fluenetting som vi har satt på vinduene, for å kunne lufte overhodet.

Ellers går det i å smekke, og smekke og smekke.....

Gjest radar er bra
Skrevet

Spray Radar i vinduskarmene, da dør fluene når de setter seg der.

Skrevet

Så oppskrift på noe som bør prøves en gang:

Man halvsmekker 4 fluer, og putter dem i frysern for bedøving. Alle vet at fluer tåler alt, så dette er bare for å gjøre den sammarbeidsvillige.

Man tager så to fyrstikker og lager en 'flykropp' (omtrent som et kors), og pusser litt ned for å få vekten redusert.

Så tar man ut fluene, og limer dem fast (samme retning) på vingene til 'flyet' ditt med hurtiglim.

Så varmblåser du litt på dem så de vekkes fra de døde, og begynner å fly.

Og vips, har du et minifly susende rundt i stua di, og du kan samtidig observere fluenes synkronflying evne.

Skrevet

Så oppskrift på noe som bør prøves en gang:

Man halvsmekker 4 fluer, og putter dem i frysern for bedøving. Alle vet at fluer tåler alt, så dette er bare for å gjøre den sammarbeidsvillige.

Man tager så to fyrstikker og lager en 'flykropp' (omtrent som et kors), og pusser litt ned for å få vekten redusert.

Så tar man ut fluene, og limer dem fast (samme retning) på vingene til 'flyet' ditt med hurtiglim.

Så varmblåser du litt på dem så de vekkes fra de døde, og begynner å fly.

Og vips, har du et minifly susende rundt i stua di, og du kan samtidig observere fluenes synkronflying evne.

Ler meg skakk jeg:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...