Gå til innhold

Citoyen el. andre, hjelp med lydproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest politt
Skrevet

Jeg får sånn skurring og forstyrrende lyd (skraping) i headsettet når jeg prater eller spiller av lyd.

Når jeg skrur opp volumet får jeg også en suselyd når jeg sveiper med musa over skjermen.

Pc-en er helt ny, dette problemet var ikke på gamle pc-en. Jeg er ivrig c.s spiller og det blir nesten umulig og spille når det er sånn :-(

Det kommer også en pipelyd når jeg f.eks åpner en side fra minimert visning til maximert

Skrevet

Kan hende noen ledninger eller lydkortet ligger veldig nære vifter.

Ellers - prater du når du spiller CS? Hvis du ikke gjør det ville jeg skrudd av lyd-inn.

Sjekk også at kabelen står ordentlig i.

Costa1365380367
Skrevet

Det kan være at andre lydkilder er dårlig "isolert", cd-rom spilleren pleier å skape endel støy hvis lydnivået for denne kilden står på max.

Ellers så er det alltid en fordel å sette det man ikke trenger på mute, for eks cd-rom, midi, mic osv.

Unngå å forsterk maksimalt via lydkortet, prøv å sett lydnivået på 50%, la den eksterne forsterkeren gjøre resten.

Du bør også sjekke relaterte kabler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...