Gjest Morsk Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 ...Selvsagt har de det! http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=238019 For ingen såkalt "ekspert" har vel noengang ment at "dumme negere" er ansvarlig for sin egen situasjon, hverken i Afrika eller i Norge. 0 Siter
Sør Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Hvem er det som har stemt inn regjeringen? Og hvilke av partiene på Stortinget er det som motsetter seg økt bruk av penger til asylsøkere og innvandrere - av prinsipp? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Ansvarlige for sin egen situasjon? Du mener gutta selv er skyld i at de ser demoner på høylys dag? At de hører stemmer? At de ble beordret ut i krigen som 8-åringer? At de har drept og sett folk bli drept? Jeg har en somalsk nabo her som kom til landet for rundt 10 år siden. Han bor sammen med tanta og onkelen sin, og han er sterkt mentalt tilbakestående. Etter sigende ble han sånn den dagen han som liten gutt var vitne til at foreldra hans ble slaktet på det groveste av soldater. Du mener han er skyld i sin egen situasjon? Skyld i at han ble født i Somalia? 0 Siter
Dory Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Ansvarlige for sin egen situasjon? Du mener gutta selv er skyld i at de ser demoner på høylys dag? At de hører stemmer? At de ble beordret ut i krigen som 8-åringer? At de har drept og sett folk bli drept? Jeg har en somalsk nabo her som kom til landet for rundt 10 år siden. Han bor sammen med tanta og onkelen sin, og han er sterkt mentalt tilbakestående. Etter sigende ble han sånn den dagen han som liten gutt var vitne til at foreldra hans ble slaktet på det groveste av soldater. Du mener han er skyld i sin egen situasjon? Skyld i at han ble født i Somalia? Helt enig med deg! Det som er skjedd er tragisk, og skulle ikke skjedd. Psykiatri norge er så utrolig dårlig. Kun ett fåtall får hjelp. LAaaange ventelister. Folk blir ikke fanget opp i systemet. Det er ikke hans skyld at han ser demer på høylys dag. Han er syk. Og burde som det sto i vg i dag, vært lagt inn på Dikemark for lenge siden. 0 Siter
Gjest så rart Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Helt enig. Superbra innlegg. Hvis man er så dum at man blir født i et land med borgerkrig og anarki og så blir psykotisk, så er det ens eget ansvar. Nå må det bli slutt på å sy puter under armene på negrene! 0 Siter
Gjest norton Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Uansett burde Norge vente med å ta inn disse gærningene til landet og heller vente til de har ressurser til å ta seg av dem. Forreste, hvis ikke rike Norge har ressurser, hvem har det da? Det er nesten litt flaut å være norsk. Systemet er jo råttent. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Ansvarlige for sin egen situasjon? Du mener gutta selv er skyld i at de ser demoner på høylys dag? At de hører stemmer? At de ble beordret ut i krigen som 8-åringer? At de har drept og sett folk bli drept? Jeg har en somalsk nabo her som kom til landet for rundt 10 år siden. Han bor sammen med tanta og onkelen sin, og han er sterkt mentalt tilbakestående. Etter sigende ble han sånn den dagen han som liten gutt var vitne til at foreldra hans ble slaktet på det groveste av soldater. Du mener han er skyld i sin egen situasjon? Skyld i at han ble født i Somalia? Bra innlegg. 0 Siter
Grip Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Psykiatrien sliter med knappe ressurser allerede, og nordmenn får i mange tilfeller ikke et godt nok tilbud. Samtidig er vi forpliktet til å gi fremmede som kommer hit til landet et anstendig behandlingstilbud, ikke minst for om mulig å begrense omfanget av tilfeller som trikkedrapet. For å løse dette, må vi selvsagt begrense tilstrømmingen av personer som trenger psykiatrisk behandling. Ikke stoppe den, men begrense den. Det norse helsevesenets primæranliggende må selvsagt nordmenns ve og vel. Det høres ikke slik ut på¨Bondevik. 0 Siter
red Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Skylden kan legges på demokratiet. Om man konsekvent fjerner alle overgripere, mordere, halvpsykotiske folk etc vil raten på slike hendelser naturlig gå ned. Problemet er bare at da nærmer man seg mer nazistiske systemer, noe som neppe er noe bra alternativ. Så da må man forvente at slike tragedier skjer i ny og ne. Missforstå meg rett, jeg ville ikke hatt en nabo som var 20 ganger pedofildømt, eller en som pleide å se demoner i hodet boende som nabo. Kanskje en regel om at de som løslater disse menneskene må ha dem som barnepassere for egne barn og bo i nabohuset i et par år før de slippes 'ordentlig løs' hadde forhindret så mange slike episoder ? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Skylden kan legges på demokratiet. Om man konsekvent fjerner alle overgripere, mordere, halvpsykotiske folk etc vil raten på slike hendelser naturlig gå ned. Problemet er bare at da nærmer man seg mer nazistiske systemer, noe som neppe er noe bra alternativ. Så da må man forvente at slike tragedier skjer i ny og ne. Missforstå meg rett, jeg ville ikke hatt en nabo som var 20 ganger pedofildømt, eller en som pleide å se demoner i hodet boende som nabo. Kanskje en regel om at de som løslater disse menneskene må ha dem som barnepassere for egne barn og bo i nabohuset i et par år før de slippes 'ordentlig løs' hadde forhindret så mange slike episoder ? Sykehusreformen har desverre medført at økonomi i enda større grad enn før styrer tidspunkt for utskrivelse, ikke minst ved psykiatriske institusjoner, hvor "medisinske" vurderinger er mer subjektive. Med flere ressurser og en mer pasientstyrt og ikke pengestyrt tankegang, hadde man vært et godt stykke på vei. 0 Siter
Sør Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Psykiatrien sliter med knappe ressurser allerede, og nordmenn får i mange tilfeller ikke et godt nok tilbud. Samtidig er vi forpliktet til å gi fremmede som kommer hit til landet et anstendig behandlingstilbud, ikke minst for om mulig å begrense omfanget av tilfeller som trikkedrapet. For å løse dette, må vi selvsagt begrense tilstrømmingen av personer som trenger psykiatrisk behandling. Ikke stoppe den, men begrense den. Det norse helsevesenets primæranliggende må selvsagt nordmenns ve og vel. Det høres ikke slik ut på¨Bondevik. Du skriver: "For å løse dette, må vi selvsagt begrense tilstrømmingen av personer som trenger psykiatrisk behandling." *ler* Du er så forutsigbar at det faktisk er morsomt. Man kan ta en hvilken som helst problemstilling ("det er sneskredfare i fjellet") og din løsning er alltid å våse om reduksjon i antall innvandrere. Ynkelig! 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Ansvarlige for sin egen situasjon? Du mener gutta selv er skyld i at de ser demoner på høylys dag? At de hører stemmer? At de ble beordret ut i krigen som 8-åringer? At de har drept og sett folk bli drept? Jeg har en somalsk nabo her som kom til landet for rundt 10 år siden. Han bor sammen med tanta og onkelen sin, og han er sterkt mentalt tilbakestående. Etter sigende ble han sånn den dagen han som liten gutt var vitne til at foreldra hans ble slaktet på det groveste av soldater. Du mener han er skyld i sin egen situasjon? Skyld i at han ble født i Somalia? Selvsagt har ikke en neger skyld i noe. Hverken for situasjonen i sitt eget land, eller for hvordan han steller seg i forhold til utdanning, arbeid og bolig i Norge. Han har jo tross alt bare vært her i 15 år. Like selvsagt har regjering demokrati og storting skyld i at han myrder folk på trikken. La oss håpe at han snart er på gata igjen etter 1 måneds intens psykoterapi og medisinering. La oss derimot gjerne henge de ansvarlige politikere for drapet, og sist men ikke minst: La oss fort glemme ofrene. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Helt enig. Superbra innlegg. Hvis man er så dum at man blir født i et land med borgerkrig og anarki og så blir psykotisk, så er det ens eget ansvar. Nå må det bli slutt på å sy puter under armene på negrene! Fyren har vært her i 15 år og har ikke før i det siste vært registrert psykotisk. Han har heller aldri hevdet ovenfor noen psykiater a han har traumer fra Somalia. Det er merkelig hva din og enkelte andre folks fantasi kan greie å koke sammen for å danne et bilde som høres fornuftig ut. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Selvsagt har ikke en neger skyld i noe. Hverken for situasjonen i sitt eget land, eller for hvordan han steller seg i forhold til utdanning, arbeid og bolig i Norge. Han har jo tross alt bare vært her i 15 år. Like selvsagt har regjering demokrati og storting skyld i at han myrder folk på trikken. La oss håpe at han snart er på gata igjen etter 1 måneds intens psykoterapi og medisinering. La oss derimot gjerne henge de ansvarlige politikere for drapet, og sist men ikke minst: La oss fort glemme ofrene. Enig med deg i to ting her: Regjeringa og stortinget har skylda. Både asylpolitikk og psykiatrien i Norge er en vits! En jævla skummel vits. Men å skrive at den sinnssyke selv har skyld er jeg selvfølgelig ikke enig i. Det er du sannsynligvis ikke engang selv. Vi snakker tross alt om folk som har gått igjennom ting vi som er så heldige at vi har vokst opp i Norge ikke engang kan tenke oss i et jævla mareritt. 0 Siter
noldine Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Ansvarlige for sin egen situasjon? Du mener gutta selv er skyld i at de ser demoner på høylys dag? At de hører stemmer? At de ble beordret ut i krigen som 8-åringer? At de har drept og sett folk bli drept? Jeg har en somalsk nabo her som kom til landet for rundt 10 år siden. Han bor sammen med tanta og onkelen sin, og han er sterkt mentalt tilbakestående. Etter sigende ble han sånn den dagen han som liten gutt var vitne til at foreldra hans ble slaktet på det groveste av soldater. Du mener han er skyld i sin egen situasjon? Skyld i at han ble født i Somalia? Herlighet...det er finnes da psykopatiske mennesker som er såkalt etnisk norske også. Dette kunne likeså godt ha vært utført av en nordmann. Dessverre var han farget. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Enig med deg i to ting her: Regjeringa og stortinget har skylda. Både asylpolitikk og psykiatrien i Norge er en vits! En jævla skummel vits. Men å skrive at den sinnssyke selv har skyld er jeg selvfølgelig ikke enig i. Det er du sannsynligvis ikke engang selv. Vi snakker tross alt om folk som har gått igjennom ting vi som er så heldige at vi har vokst opp i Norge ikke engang kan tenke oss i et jævla mareritt. Av det som så langt har fremkommet er det ikke krigstraumer, men mangel på bosted arbeid og meningsfulle holdepunkter som har gjort mannen psykotisk. Og du behøver ikke skrive det en gang til: Jeg VET at regjering og storting har skylda. De har jo aldri lagt til rette med hverken norskopplæring, spesialtilpasset videre utdanning eller arbeidstreningstiltak for ham på de 15 år han har vært her..... En neger har jo som sagt aldri skylda i sin situasjon, hverken i Afrika eller her. 0 Siter
Grip Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Du skriver: "For å løse dette, må vi selvsagt begrense tilstrømmingen av personer som trenger psykiatrisk behandling." *ler* Du er så forutsigbar at det faktisk er morsomt. Man kan ta en hvilken som helst problemstilling ("det er sneskredfare i fjellet") og din løsning er alltid å våse om reduksjon i antall innvandrere. Ynkelig! Du ser nok litt for enkelt på dette, sør. Det er jo slik at det er knapphet på ressurser, også innen psykiatrien. Etterspørselen etter tjenester herfra er uendelig, i alle fall hvis man anser hele verden som "ansvarsområde". Vi må prioritere egne borgere. Bonde(s)viks utsagn om at han nå vil gi ekstrabevilgning til asylantpsyiatrien er et slag i trynet på alle nordmenn som lider under manglende psykiatrisk behandling. Dessuten har Bondesvik også et ansvar for borgernes sikkerhet. Alt taler for at tilstrømningen av asylsøkere bør begrensen, av hensyn både til dem som kommer hit og av hensyn til den norske borger. 0 Siter
noldine Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Herlighet...det er finnes da psykopatiske mennesker som er såkalt etnisk norske også. Dette kunne likeså godt ha vært utført av en nordmann. Dessverre var han farget. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Av det som så langt har fremkommet er det ikke krigstraumer, men mangel på bosted arbeid og meningsfulle holdepunkter som har gjort mannen psykotisk. Og du behøver ikke skrive det en gang til: Jeg VET at regjering og storting har skylda. De har jo aldri lagt til rette med hverken norskopplæring, spesialtilpasset videre utdanning eller arbeidstreningstiltak for ham på de 15 år han har vært her..... En neger har jo som sagt aldri skylda i sin situasjon, hverken i Afrika eller her. Han kommer fra Somalia. Jeg vet jo ikke noe mer enn det som har framkommet i media, men sannsynligheten for at han har opplevd ting vi ikke engang klarer å drømme om er stor. Nettopp fordi han kommer fra Somalia. Ellers er jeg selvfølgelig enig med deg i våre folkevalgtes (og det var ikke jeg som valgte idiotene) mangel på å gjøre noe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.