Gå til innhold

Regjeringen har skylda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes langt enklere, billigere og bedre løsninger for å forhindre gærne somaliere i å drepe nordmenn enn å øke sosialbudsjettet.

Det tor jeg du også har fått med deg etterhvert.

Ja, slike løsninger forsøkte dere jo på jødene på 1940 tallet.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

30

• ShitDiddelyDo

10

• Grip

8

• noldine

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvfølgelig har det vært tilrettelagt, for de fleste. Men noen trenger mer enn det, og det er dessverre ikke fulgt opp. Og det blir sårlig fulgt opp for deg og meg også dersom vi skulle utvikle slik lidelser. Du skal bli bra sjuk mentalt før apparatet finner ut at du er så sjuk at du må legges inn, og det kan ta år før du får den endelige diagnosen.

I dette tilfellet var fyren fanget opp av systemet. han kom ut fra Ullevål uka før, og er i så måte et meget dårlig eksempel på manglende penger til psykiatrien.

Hva jeg derimot mer enn gjerne kan være med på å diskutere er en forandring av den meget strenge norske loven om tvungen behandling.

I og med at flere her regner alle somaliere som så krigsskadde at de alle er tikkende bomber, er det meget merkelig at de samme argumenterer mot, og skriker rasisme hver gang noen foreslår karantene i lukkede leire, før de slippes ut i det norske samfunn med innvilget oppholdstillatelse.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Løsningen er selvsagt at man utdanner flere psykologer, hvis det er det som det er behov for.

Det er så enkelt at man knapt behøver å påpeke det, vel?

I tilllegg til at man gir psykologien penger. Selvsagt. Og har regjeringen gjort det? Åpenbart ikke.

Men det hjelper i hvert fall jævla lite å skrike nazist mot sinte folk. For noen må sinnet gå utover. Ja; jeg er fullstendig enig i at enkelte lar sinnet gå ut over veldig feil personer - som f.eks. de som trenger hjelp - men det hjelper i hvert fall veldig lite å skjelle ut Morsk fordi han blir redd.

Og en diskusjon som det her kunne blitt bra, men den blir det ikke. Og det er fordi du kaster deg inn i en debatt om morsk, grip og kahn som personer.

Hva med å diskutere problemet?

Normale folk som kunne hatt noe å si skygger jo unna med engang de ser nicket ditt fordi de forstår at tråden blir fullstendig galskap, og du tar ikke engang et hint etter flere år.

Ufattelig.

Skrevet

Ja, slike løsninger forsøkte dere jo på jødene på 1940 tallet.

Tosk.

Skrevet

Det er jo flott av deg å sette de trengende opp mot hverandre.

Hvor mange innvandrer-jøder/muslimer går det på en "nordmann", Grip?

Hjelper det hvis de har lys hus? Kan de bli "ekte nordmenn" da?

Norske borgere har rett til samme tilbud, uavhengig av hudfarge.

Det er imidlertid et politisk valg hvor mange asylsøkere vi gir opphold og dermed må påta oss behandlingsansvar for.

Hadde vi hatt ubegrensede midler kunne vi selvsagt behandlet dem som ønsket det, men slik er ikke virkeligheten.

Det er ikke å sette vanskeligstilte opp mot hverandre. Det er å forholde seg til den virkelige verden og prioritere innenfor knappe, økonomiske rammer.

Skrevet

Tosk.

De hadde samme obsessive tankegang om raser som deg.

Skrevet

Han kommer fra Somalia. Jeg vet jo ikke noe mer enn det som har framkommet i media, men sannsynligheten for at han har opplevd ting vi ikke engang klarer å drømme om er stor. Nettopp fordi han kommer fra Somalia.

Ellers er jeg selvfølgelig enig med deg i våre folkevalgtes (og det var ikke jeg som valgte idiotene) mangel på å gjøre noe.

For det første er det vel for lengst avdekket at de aller fleste somaliere er rene lykkejegere, og at UDI defor nå ikke lenger innvilger opphold til dem som før.

Dersom din teste om krigsskader og latent psykose skulle være korrekte er det i så fall en reell grunn til at folk bør være livredd dem på gater og torg, på trikker og busser. Eller hva?

Skrevet

I tilllegg til at man gir psykologien penger. Selvsagt. Og har regjeringen gjort det? Åpenbart ikke.

Men det hjelper i hvert fall jævla lite å skrike nazist mot sinte folk. For noen må sinnet gå utover. Ja; jeg er fullstendig enig i at enkelte lar sinnet gå ut over veldig feil personer - som f.eks. de som trenger hjelp - men det hjelper i hvert fall veldig lite å skjelle ut Morsk fordi han blir redd.

Og en diskusjon som det her kunne blitt bra, men den blir det ikke. Og det er fordi du kaster deg inn i en debatt om morsk, grip og kahn som personer.

Hva med å diskutere problemet?

Normale folk som kunne hatt noe å si skygger jo unna med engang de ser nicket ditt fordi de forstår at tråden blir fullstendig galskap, og du tar ikke engang et hint etter flere år.

Ufattelig.

Verken Grip, Morsk eller Kahn har annet fore enn å trakassere folk, og det vet du like godt som meg. Og de ville ikke endre mening om så "gud" selv hadde påpekt at de selvsagt tar feil.

Dog kan det, fra tid til annen, være nyttig å påpeke likheten mellom deres synspunkter og synspunkter som var vanligere på 1930 tallet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Norske borgere har rett til samme tilbud, uavhengig av hudfarge.

Det er imidlertid et politisk valg hvor mange asylsøkere vi gir opphold og dermed må påta oss behandlingsansvar for.

Hadde vi hatt ubegrensede midler kunne vi selvsagt behandlet dem som ønsket det, men slik er ikke virkeligheten.

Det er ikke å sette vanskeligstilte opp mot hverandre. Det er å forholde seg til den virkelige verden og prioritere innenfor knappe, økonomiske rammer.

Det er ingen som forfekter at vi skal behandle hele verden.

Ja, vi trenger flere psykologer, men å bruke det som argument mot asylsøkere er like idiotisk som å bruke det som argument for å stenge fødeklinikkene.

Skrevet

De hadde samme obsessive tankegang om raser som deg.

Tyskere hadde omtrendt samme syklige Hitler-fiksering som deg.

De greide heller ikke tenke en tanke eller skrive et innlegg uten å nevne ham.

Skrevet

I dette tilfellet var fyren fanget opp av systemet. han kom ut fra Ullevål uka før, og er i så måte et meget dårlig eksempel på manglende penger til psykiatrien.

Hva jeg derimot mer enn gjerne kan være med på å diskutere er en forandring av den meget strenge norske loven om tvungen behandling.

I og med at flere her regner alle somaliere som så krigsskadde at de alle er tikkende bomber, er det meget merkelig at de samme argumenterer mot, og skriker rasisme hver gang noen foreslår karantene i lukkede leire, før de slippes ut i det norske samfunn med innvilget oppholdstillatelse.

Men det betyr ikke at du blir lagt inn for ever, selv om du er fanget opp av systemet. Når du viser bedring skal du prøves ut ute i samfunnet. For det er jo det som er håpet, for pasienten selv, sykehuset og samfunnet, at du skal bli/være frisk nok til å fungere på egenhånd.

Og hva mener du med at man skal ha karantenè? At de skal leve som fugler i bur for å bedre kunne dvele over det vonde de har opplevd. For så å slippes ut for å møte en kultur de aldri har opplevd, og mennesker som nødig sitter ved siden av deg på trikken...fordi du tilfeldigvis er født i et annet land, med en annen hudfarge og et forferdelig regime.

Skrevet

Der kom "leirene". Det tok deg ikke lang tid.

Vi har fremdeles et prinsipp om "uskyldig til det motsatte er bevist" i dette landet, på tross av dine iherdige forsøk på å ødelegge rettsstaten.

Skrevet

Tyskere hadde omtrendt samme syklige Hitler-fiksering som deg.

De greide heller ikke tenke en tanke eller skrive et innlegg uten å nevne ham.

Nå er det jo du som snakker om å sende uskyldige folk i "leire"...

Skrevet

Det er ingen som forfekter at vi skal behandle hele verden.

Ja, vi trenger flere psykologer, men å bruke det som argument mot asylsøkere er like idiotisk som å bruke det som argument for å stenge fødeklinikkene.

Det er ikke riktig.

Antall personer som innvilges opphold her i landet, er et resultat av politiske valg.

Det samme gjelder selvsagt bevilgninger til psykiatri og hvilke grupper man vil prioritere innenfor dette feltet.

Jeg forstår deg slik at du vil øke innsatsen til psykiatri for asylsøkere, og at ethvert annet standpunkt er tilnærmet nazistisk.

Du bruker for bred pensel i brunmalingen din, sør.

Skrevet

Men det betyr ikke at du blir lagt inn for ever, selv om du er fanget opp av systemet. Når du viser bedring skal du prøves ut ute i samfunnet. For det er jo det som er håpet, for pasienten selv, sykehuset og samfunnet, at du skal bli/være frisk nok til å fungere på egenhånd.

Og hva mener du med at man skal ha karantenè? At de skal leve som fugler i bur for å bedre kunne dvele over det vonde de har opplevd. For så å slippes ut for å møte en kultur de aldri har opplevd, og mennesker som nødig sitter ved siden av deg på trikken...fordi du tilfeldigvis er født i et annet land, med en annen hudfarge og et forferdelig regime.

I dette tilfellet ville fyren selv ut på gata før han var ferdig behandlet. Det har han krav på med dagen strenge lovverk for tvangsinnleggelse. Er du enig eller uenig i at det bør skjerpes inn på bekostning av pasienten for å beskytte samfunnet?

De fleste somaliere(ca 95%) kommmer uten pass og papir som de destruerer på veg til landet. Fremmedloven åpner for internering, noe som praktiseres i flere andre land, balndt annet Sverige.

Vi snakker ikke om fugler i bur, men om langt bedre mulighet for å fange opp de psykisk syke, og å lære opp de psykisk friske i å møte det norske samfunn FØR de slippes ut det ukjente.

Merkelig hvordan du snur dette på hodet.

Skrevet

Nå er det jo du som snakker om å sende uskyldige folk i "leire"...

Javisst. Auchwitz var en leir. En speiderlei er en leir.

Altså det samme i følge din logikk.

*Ler så jeg griner*

Skrevet

Der kom "leirene". Det tok deg ikke lang tid.

Vi har fremdeles et prinsipp om "uskyldig til det motsatte er bevist" i dette landet, på tross av dine iherdige forsøk på å ødelegge rettsstaten.

Folk uten nødvendige reisedokumenter (pass/visum) har ikke noe krav på å få reise inn i noe land, inkludert Norge, og kan i henhold til internasjonale konvensjoner holdes i forvaring, slik det praktsieres over hele jordkloden anno 2004.

Synd for deg.

Skrevet

I dette tilfellet ville fyren selv ut på gata før han var ferdig behandlet. Det har han krav på med dagen strenge lovverk for tvangsinnleggelse. Er du enig eller uenig i at det bør skjerpes inn på bekostning av pasienten for å beskytte samfunnet?

De fleste somaliere(ca 95%) kommmer uten pass og papir som de destruerer på veg til landet. Fremmedloven åpner for internering, noe som praktiseres i flere andre land, balndt annet Sverige.

Vi snakker ikke om fugler i bur, men om langt bedre mulighet for å fange opp de psykisk syke, og å lære opp de psykisk friske i å møte det norske samfunn FØR de slippes ut det ukjente.

Merkelig hvordan du snur dette på hodet.

Blås i verden, leve Toten!

Ja, det norske samfunnet er velordnet, men fy så kaldt. For en somalier må det føles som å komme i en fryseboks!

Skrevet

Det er ikke riktig.

Antall personer som innvilges opphold her i landet, er et resultat av politiske valg.

Det samme gjelder selvsagt bevilgninger til psykiatri og hvilke grupper man vil prioritere innenfor dette feltet.

Jeg forstår deg slik at du vil øke innsatsen til psykiatri for asylsøkere, og at ethvert annet standpunkt er tilnærmet nazistisk.

Du bruker for bred pensel i brunmalingen din, sør.

Du kan også kutte i barnebidrag for å redusere antall barn, og derfor antall pasienter. Det er vås.

Og nei, jeg kaller sjeldent folk for nazister, men derimot påpeker jeg at det folk foreslår faktisk minner meget om det som ble utført på 1930 tallet. Av nazistene.

Skrevet

Javisst. Auchwitz var en leir. En speiderlei er en leir.

Altså det samme i følge din logikk.

*Ler så jeg griner*

Men du vil tvangsinternere "somaliere" i leire.

Uten at de har gjort seg skyldig i noe annet "lovbrudd" enn å være (jøde eller) somalier.

Prinsippet er det samme - de er skyldig pga "judaismen".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...