Gå til innhold

Regjeringen har skylda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blås i verden, leve Toten!

Ja, det norske samfunnet er velordnet, men fy så kaldt. For en somalier må det føles som å komme i en fryseboks!

Beklager at jeg tok deg seriøst og stilte deg noen konkrete spørsmål med tanke på en forbedring av dagens uholdbare situasjon.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

30

• ShitDiddelyDo

10

• Grip

8

• noldine

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Folk uten nødvendige reisedokumenter (pass/visum) har ikke noe krav på å få reise inn i noe land, inkludert Norge, og kan i henhold til internasjonale konvensjoner holdes i forvaring, slik det praktsieres over hele jordkloden anno 2004.

Synd for deg.

Mannen har bodd her i 15 år, så ditt poeng er i beste fall irrelevant, og i verste fall, like psykt som mannen var.

Skrevet

Beklager at jeg tok deg seriøst og stilte deg noen konkrete spørsmål med tanke på en forbedring av dagens uholdbare situasjon.

Du er så lett å gjennomskue. En hvilken som helst unnskyldning for å "internere" somaliere og jøder, ikke sant?

Skrevet

Mannen har bodd her i 15 år, så ditt poeng er i beste fall irrelevant, og i verste fall, like psykt som mannen var.

Nå diskuteres faktisk parallelt med den aktuelel saken, også forebyggende tiltak for fremtiden.

Som vanlig har du ikke en tøddel konstruktivt å bidra med.

Skrevet

Nå diskuteres faktisk parallelt med den aktuelel saken, også forebyggende tiltak for fremtiden.

Som vanlig har du ikke en tøddel konstruktivt å bidra med.

1) Mindre trakassering, slik du bedriver.

2) Flere psykologer.

Vanskeligere er det ikke.

Skrevet

Men du vil tvangsinternere "somaliere" i leire.

Uten at de har gjort seg skyldig i noe annet "lovbrudd" enn å være (jøde eller) somalier.

Prinsippet er det samme - de er skyldig pga "judaismen".

Lær deg internasjonale avtaler og konvensjoner om retten til å entre ett annet land før du skriver mer avsindes møl.

ShitDiddelyDo
Skrevet

For det første er det vel for lengst avdekket at de aller fleste somaliere er rene lykkejegere, og at UDI defor nå ikke lenger innvilger opphold til dem som før.

Dersom din teste om krigsskader og latent psykose skulle være korrekte er det i så fall en reell grunn til at folk bør være livredd dem på gater og torg, på trikker og busser. Eller hva?

Psykiatripolitikken er fullstendig rabiat. Enten det gjelder nordmenn eller somaliere. Men ja: Jeg skulle anta at problemet er større blant de med diverse tramaer.

Men disse trenger hjelp. Ikke å bli sendt tilbake til Somalia.

Skrevet

Lær deg internasjonale avtaler og konvensjoner om retten til å entre ett annet land før du skriver mer avsindes møl.

Mannen har norsk statsborgerskap og har bodd her i 15 år. Skal han likevel interneres?

Hvis ikke, hva er relevansen?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Verken Grip, Morsk eller Kahn har annet fore enn å trakassere folk, og det vet du like godt som meg. Og de ville ikke endre mening om så "gud" selv hadde påpekt at de selvsagt tar feil.

Dog kan det, fra tid til annen, være nyttig å påpeke likheten mellom deres synspunkter og synspunkter som var vanligere på 1930 tallet.

Med vennlig hilsen

Men når "fra tid til annen" blir 100 ganger i døgnet, så går man en smule på akkord med seg selv.

Jeg ser verken på morsk, grip eller kahn som noen med antydninger til nazistiske holdinger, men jeg er selvfølgelig ikke enig med dem i alt.

Uten at jeg med "dem" sier at de er like. Men det er de du skjeller ut 24 timer i døgnet.

Skrevet

Men du prøver å tegne en idealverden, der vi på en måte skal skjerme oss for all styggedommen, og leve i vår lille blindtarm.

Jeg er som deg redd for at dette bare er begynnelsen på ting vi kan oppleve. Og da mener jeg ikke av innvandrere, men av mennesker som er i ubalanse generelt. Innvandrere har sine traumer, og noen klarer ikke å takle dem. Men våre ubearbeidede ting fra oppvekst og miljø tror jeg også dessverre kommer til å eksplodere i mye rart i årene som kommer.

Skrevet

Du kan også kutte i barnebidrag for å redusere antall barn, og derfor antall pasienter. Det er vås.

Og nei, jeg kaller sjeldent folk for nazister, men derimot påpeker jeg at det folk foreslår faktisk minner meget om det som ble utført på 1930 tallet. Av nazistene.

Det virker nødvendig å minne om at Norges ressurser først og fremst skal gavne landets borgere.

Slik du argumenterer, virker det som om du mener at alle som velger å søke asyl her i landet, uavhengig av antall, skal ha alle rettigheter til våre fellesgoder, på linje med nordmenn.

De fleste skjønner at det raskt vil bære galt avsted.

Skrevet

1) Mindre trakassering, slik du bedriver.

2) Flere psykologer.

Vanskeligere er det ikke.

1) Færre naive idioter av ditt kaliber, som skal "løse" problemet i feil ende.

2) Flere ansatte til UDI for å hurtigbehandle/hive ut lykkegjegere.

3) Strengere tiltak med tanke på pliktmessig arbeid mot sosialhjelp slik at ingen lenger skal ha lov å drive destruktiv dank slik den aktuelle person har gjort i 15 år.

Disse tre punkt=behov for færre psykologer.

Skrevet

Mannen har norsk statsborgerskap og har bodd her i 15 år. Skal han likevel interneres?

Hvis ikke, hva er relevansen?

Til din opplysning. Han ER nå internert.

Har du flere idiotiske spørsmål?

Skrevet

Men du prøver å tegne en idealverden, der vi på en måte skal skjerme oss for all styggedommen, og leve i vår lille blindtarm.

Jeg er som deg redd for at dette bare er begynnelsen på ting vi kan oppleve. Og da mener jeg ikke av innvandrere, men av mennesker som er i ubalanse generelt. Innvandrere har sine traumer, og noen klarer ikke å takle dem. Men våre ubearbeidede ting fra oppvekst og miljø tror jeg også dessverre kommer til å eksplodere i mye rart i årene som kommer.

Den hårreisene meningsløse daglige voldsbruken HAR alt eksplodert. Hendelser som for bare 20-25 år siden hadde vært utrolig I Norge, som noe man leste fra Harlem i New York, er i dag dagligdags lesning fra hovedstaden.

Skrevet

Det virker nødvendig å minne om at Norges ressurser først og fremst skal gavne landets borgere.

Slik du argumenterer, virker det som om du mener at alle som velger å søke asyl her i landet, uavhengig av antall, skal ha alle rettigheter til våre fellesgoder, på linje med nordmenn.

De fleste skjønner at det raskt vil bære galt avsted.

Ja, akkurat som "hvis" alle i Norge skulle flytte til Arendal. Det ville heller ikke "fungert".

Irrelevant problemstilling, fordi det er faktisk ikke så mange asylsøkere i Norge.

Vi har faktisk forpliktet oss til å gi asyl til de som trenger det, akkurat som Sverige ga asyl til folk fra Norge under krigen. Nå er det vår tur.

Skrevet

Til din opplysning. Han ER nå internert.

Har du flere idiotiske spørsmål?

Med begrunnelse av at han er psykotisk.

Men skulle han vært internert hvis han ikke var det?

Skrevet

1) Færre naive idioter av ditt kaliber, som skal "løse" problemet i feil ende.

2) Flere ansatte til UDI for å hurtigbehandle/hive ut lykkegjegere.

3) Strengere tiltak med tanke på pliktmessig arbeid mot sosialhjelp slik at ingen lenger skal ha lov å drive destruktiv dank slik den aktuelle person har gjort i 15 år.

Disse tre punkt=behov for færre psykologer.

1) Du har ingen interesse i å "løse problemet".

2) Irrelevant her.

3) Det vet du selvsagt intet om. Det er (pga holdninger til folk som deg) vanskelig for folk med mørk hud å få jobb i Norge. Det er du som er problemet der.

Skrevet

Med begrunnelse av at han er psykotisk.

Men skulle han vært internert hvis han ikke var det?

Selvsagt skulle han ikke vært internert noe sted FØR han drepte. Selvsagt må han få lov å drepe først! Er det ikke en menneskerett å få drepe?

Skrevet

1) Du har ingen interesse i å "løse problemet".

2) Irrelevant her.

3) Det vet du selvsagt intet om. Det er (pga holdninger til folk som deg) vanskelig for folk med mørk hud å få jobb i Norge. Det er du som er problemet der.

1) Ditto

2) Jo det har det.

3)Var det jeg eller deg som foreslår arbeid mot sosialhjelp?

Skrevet

Selvsagt skulle han ikke vært internert noe sted FØR han drepte. Selvsagt må han få lov å drepe først! Er det ikke en menneskerett å få drepe?

Og hvordan vil du "sortere" ut de som skal interneres?

Eller skal du internere hele befolkningen?

Eller har du ikke tenkt så langt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...