Gå til innhold

Gale muslimer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke en kjeft tror vel for alvor at verdens kvinner har et reelt valg hva angår denne febrilske jakten på å stenge inne og skjule kroppene deres?

Ved reelt valg må vi, mener jeg, implementere utdanning, 'opplysningen', ytringsfrihet, stemmerett, medbestemmelsesrett, full frihet til å velge partner m.m.

Jeg er redd vestens individualisme har bragt med seg en del ulemper, bla i form av mye ensomhet, psykiske problemer, høye selvmordsrater osv.

Men har vi noe valg? Vi vil _ikke_ (prinsipielt, juridisk og folkerettslig) tilbake til et patriarkalsk samfunn og og en kvinneundertrykkende kultur.

Der finner vi nemlig skaut, burka, bort-vekk med kvinner og kvinner slik de er i de lukkede rom.

Noen før meg kjempet og sørget for at jeg har fått frihet som et umistelig gode. Den er god - og det irriterer meg dessverre noe så jærvlig at bla Dol befolkes av noen tufser som benytter alle anledninger til å håne og snakke dritt om kvinner.

En digresjon. Eller kanskje ikke.

Jeg ønsker uansett veldig, veldig hardt den samme _reelle_ friheten for alle kvinner.

Det vet jeg du også gjør. Ta til vettet og skjær gjennom dette ærestullet.

Tiltredes, favn! :)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

37

• Mr Kahn

11

• favn

7

• red

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men selv i Iran (blir de ikke "brennmerket"), men bøtelagt. Selvsagt er både konseptet og systemet horribelt - så det er vi enige om.

Det som imidlertid er mer bekymringsverdig er at i mange tilfeller så velger unge muslimske kvinner å gå med sjal, selv om moren aldri har gjort det, og foreldrene er "mot" det. Det skjer ofte som en protest mot det de føler er USAs/Vestens overtramp mot dem og deres kultur.

Med vennlig hilsen

På samme linje som at mange gikk med Palestinasjerf og militærveske på 70-tallet - en protest. Noen ante ikke hvorfor :)

Mote, gjengtilhørighet etc.

petter smart
Skrevet

Det er ikke alltid kvinnfolk har fornuft til det selv. Eksempel fra Florida med dama som kjørte rundt i heldekkende burka. Sikkert fint når det var fartskontroll !

Ikke mulig å få bilde av annet enn et spøkelse på førerkortet heller !

Hvis kvinnfolkene fikk bestemme slikt selv, hadde kjønnslemlestelse av kvinner også fortsatt i Norge. Det er nemlig kvinner som utfører denslags, ikke menn som gjør det på dem.

Dette fungerer fint i muslimske land, der har nemlig ikke kvinnene lov å kjøre bil.

Skrevet

Dette fungerer fint i muslimske land, der har nemlig ikke kvinnene lov å kjøre bil.

Vrøvl!

I Saudi Arabia (som er "samarbeidslandet til USA") har ikke kvinner lov å kjøre bil.

I landene som er mer representative for islam (f. eks. Indonesia, som er det mest folkerike av de islamske landene) så kjører mine venninner der som galne! Uten slør, burka, eller noe annet.

Skrevet

Det er ikke alltid kvinnfolk har fornuft til det selv. Eksempel fra Florida med dama som kjørte rundt i heldekkende burka. Sikkert fint når det var fartskontroll !

Ikke mulig å få bilde av annet enn et spøkelse på førerkortet heller !

Hvis kvinnfolkene fikk bestemme slikt selv, hadde kjønnslemlestelse av kvinner også fortsatt i Norge. Det er nemlig kvinner som utfører denslags, ikke menn som gjør det på dem.

Nei, det er ikke alltid folk er fornuftige - det er du et godt eksempel på.

Skrevet

På samme linje som at mange gikk med Palestinasjerf og militærveske på 70-tallet - en protest. Noen ante ikke hvorfor :)

Mote, gjengtilhørighet etc.

De fleste, både på 70 tallet og idag, vet nok mer enn nok om det. At du ikke er enig i det, betyr selvsagt ikke at andre ikke har tenkt gjennom konsekvensene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De fleste, både på 70 tallet og idag, vet nok mer enn nok om det. At du ikke er enig i det, betyr selvsagt ikke at andre ikke har tenkt gjennom konsekvensene.

Med vennlig hilsen

Det er likevel mange som kler seg for å "telle med" tror du ikke damene med hijab gjør det da?

Skrevet

Det er likevel mange som kler seg for å "telle med" tror du ikke damene med hijab gjør det da?

Selvsagt er det noen som gjør det, akkurat som det nok er andre som ikke gjør det, pga mobbing, i Norge. Det skal nemlig noe til å "stå for noe", når man blir så trakassert som mange muslimer i Norge blir.

Det er nok en del som blir tvunget til å gå med sjal, og selvsagt er det galt.

Men gruppen jeg snakker om er de som har begynt å bruke sjal som en bevisst handling for å vise i at de "driter i" den brune bermen som trakasserer dem.

Vi andre kan bare håpe at den brune bermen og fundamentalistene taper makten.

Skrevet

Igjen våser du!

Spørsmålet vedr. din løgnaktige påstand var:

"Var det noen som påstod at "det gjorde saken bedre"?

Igjen er du avslørt i blank løgn.

...dom er domme dom.

*milde makter*

Skrevet

...dom er domme dom.

*milde makter*

Skrevet

Ja, du, ved å fremsette slike idiotiske påstander.

PS: Jarle ler enda av deg.

Skrevet

Ja, du, ved å fremsette slike idiotiske påstander.

PS: Jarle ler enda av deg.

Hvor da?

Jarle mistet heldigvis jobben, ettersom han ble funnet uegnet.

Skrevet

Hvor da?

Jarle mistet heldigvis jobben, ettersom han ble funnet uegnet.

Jarle mistet ikke jobben, han sa opp.

Og dersom han hadde blitt sagt opp, så ville det vært en politisk handling som ville satt ytringsfriheten flere lengdegrader østover.

En kan si hva en vil om kristendommen, og kommunistene nikker anerkjennende. Men ett ord om Islam, så kommer de løpende og skriker opp om rasisme(!) og gudene vet hva.

En kan også si mye om diktaturene her i verden - men bare i demokratiene.

Hvorfor bor du i et demokrati, egentlig?

Skrevet

Jarle mistet ikke jobben, han sa opp.

Og dersom han hadde blitt sagt opp, så ville det vært en politisk handling som ville satt ytringsfriheten flere lengdegrader østover.

En kan si hva en vil om kristendommen, og kommunistene nikker anerkjennende. Men ett ord om Islam, så kommer de løpende og skriker opp om rasisme(!) og gudene vet hva.

En kan også si mye om diktaturene her i verden - men bare i demokratiene.

Hvorfor bor du i et demokrati, egentlig?

*ler*

Jadda, Jarle "sa opp"! *flirer*

Han fikk sparken - unnskyld "sa opp", fordi han trakasserte en uskyldig del av befolkningen.

Demokrati er nettopp at slike drittsekker ikke får lov til å fortsette.

Skrevet

Jeg prøver å la være, men det glipper stadig... det irriterer stadig hvordan endel menn på Dol i det ene øyeblikk står fram som de reneste riddere for Kvinnen mot islam - og i det neste benytter _enhver_ anledning til skittkasting mot kvinner, hån, hersketeknikker som får nevnte ayathollaer til å rødme.. i det hele tatt... Jeg prøver å ignorere tufser, men likevel, det irriter slik et bare et infernalsk myggestikk på ankelen kan.

Grip, jeg kjenner ditt ståsted i forhold til undertrykking av kvinner og har ingen klager i så måte.

Men jeg ønsker din kommentar om ovenstående.

Ellers har jeg i likhet med andre for tiden behov for skygge og avskrudd tempo. Klager ikke, men det er litt deilig når sola er på hell utpå kvelden. I dag kastet jeg meg ut i bølgene, rene Ursula Andrews (uten kniv), vil jeg tro ;-), før James dukket opp. Dvs. de nakne fakta er at jeg sto til et sted opp på lårene i 15 minutter og lurte på hvorvidt dette var det jeg _virkelig_ ville med livet. Men hva er livet uten det som er godt-vondt? Mer godt enn vondt selvsagt etter etpar tak. Svømte faktisk så jeg ble direkte sliten.

Det var mye om lite.

Enn du, kjære?

"Ellers har jeg i likhet med andre for tiden behov for skygge og avskrudd tempo. Klager ikke, men det er litt deilig når sola er på hell utpå kvelden. I dag kastet jeg meg ut i bølgene, rene Ursula Andrews (uten kniv), vil jeg tro ;-), før James dukket opp. Dvs. de nakne fakta er at jeg sto til et sted opp på lårene i 15 minutter og lurte på hvorvidt dette var det jeg _virkelig_ ville med livet. Men hva er livet uten det som er godt-vondt? Mer godt enn vondt selvsagt etter etpar tak. Svømte faktisk så jeg ble direkte sliten."

Ikke verst, ikke verst :) Jeg har ikke noe med dette heller, men jeg syntes det passet så fint inn her.

I går var det knallvarmt ja, og jeg ville gå, OG det skikkelig. Min datter var hos tantungen min, og de var ute med båten.

NÅ tenkte jeg, NÅ skal jeg prøve mine barndoms stier for å se hva skroget mitt orker og tåler.

Hadde sekk på ryggen, og sambo bak med enda mer lass - ehh tenkte jeg, nå skal han få se hva gamla er god for.

Trodde og føler meg (inne i hodet) som den gang jeg løp opp i skogene som liten/ung :)

Sambo ER sprek, og jeg er vanvittig egen når jeg vil. Jeg gikk så svetten rant og pusten fresa(men det gjorde sambo også :), og det var ikke slett bakke, men bratt stigning 1km i strekk. Fy flaten å sliten jeg var, men du verden å deilig det var å klare det på den tiden min far sa det var det jegerne pleide å gå opp på. Jeg måtte jo klare det da vet du ;)

Fisket og koste oss i 6 timer. Klatret over, og da mener jeg klatret - til den andre siden av vannet. Ble helt oppripet, men det merket jeg ikke før etterpå.

Så tilbake og fisket litt til dit vi først kom opp.

Når vi skulle gå hjem igjen, jogget vi, det var da for det meste nedoverbakke, men jeg ville se hvor kort tid jeg brukte på det hele. Jeg må si jeg ble imponert over meg selv gitt. Tok tiden, og det var mellom 12-13min. Sambo ramlet oppi ei blåbærtue, men jeg løp og løp.

Når det er sagt, så er det ikke måling mellom han og meg det er snakk om, for der hadde jeg ikke hatt sjans i det hele tatt - han er sprek, men det er jammen jeg også til å være såpass gammel. Det var gøy. Jeg skulle likt å sett den doldama som hadde holdt følge med meg der ja ;)

Fy fillern for en deilig følelse. Sliten som bare det, men i løpet av et par min, var jeg ikke tungpustet engang - OG det overrasket meg stort. Helt vanlig igjen.

Jaja, det sitter vel i beina og kroppen fra jeg var liten, samt at jeg går endel i skogen og fjellet, men den i går var rå :)

Ha en fortsatt fin sommer :-)

Gjest helt uenig
Skrevet

Nei, det er ikke alltid folk er fornuftige - det er du et godt eksempel på.

Ikke rart Kahn skrev om DOLs perpetuum mobile ! hehehe

Skrevet

"Ellers har jeg i likhet med andre for tiden behov for skygge og avskrudd tempo. Klager ikke, men det er litt deilig når sola er på hell utpå kvelden. I dag kastet jeg meg ut i bølgene, rene Ursula Andrews (uten kniv), vil jeg tro ;-), før James dukket opp. Dvs. de nakne fakta er at jeg sto til et sted opp på lårene i 15 minutter og lurte på hvorvidt dette var det jeg _virkelig_ ville med livet. Men hva er livet uten det som er godt-vondt? Mer godt enn vondt selvsagt etter etpar tak. Svømte faktisk så jeg ble direkte sliten."

Ikke verst, ikke verst :) Jeg har ikke noe med dette heller, men jeg syntes det passet så fint inn her.

I går var det knallvarmt ja, og jeg ville gå, OG det skikkelig. Min datter var hos tantungen min, og de var ute med båten.

NÅ tenkte jeg, NÅ skal jeg prøve mine barndoms stier for å se hva skroget mitt orker og tåler.

Hadde sekk på ryggen, og sambo bak med enda mer lass - ehh tenkte jeg, nå skal han få se hva gamla er god for.

Trodde og føler meg (inne i hodet) som den gang jeg løp opp i skogene som liten/ung :)

Sambo ER sprek, og jeg er vanvittig egen når jeg vil. Jeg gikk så svetten rant og pusten fresa(men det gjorde sambo også :), og det var ikke slett bakke, men bratt stigning 1km i strekk. Fy flaten å sliten jeg var, men du verden å deilig det var å klare det på den tiden min far sa det var det jegerne pleide å gå opp på. Jeg måtte jo klare det da vet du ;)

Fisket og koste oss i 6 timer. Klatret over, og da mener jeg klatret - til den andre siden av vannet. Ble helt oppripet, men det merket jeg ikke før etterpå.

Så tilbake og fisket litt til dit vi først kom opp.

Når vi skulle gå hjem igjen, jogget vi, det var da for det meste nedoverbakke, men jeg ville se hvor kort tid jeg brukte på det hele. Jeg må si jeg ble imponert over meg selv gitt. Tok tiden, og det var mellom 12-13min. Sambo ramlet oppi ei blåbærtue, men jeg løp og løp.

Når det er sagt, så er det ikke måling mellom han og meg det er snakk om, for der hadde jeg ikke hatt sjans i det hele tatt - han er sprek, men det er jammen jeg også til å være såpass gammel. Det var gøy. Jeg skulle likt å sett den doldama som hadde holdt følge med meg der ja ;)

Fy fillern for en deilig følelse. Sliten som bare det, men i løpet av et par min, var jeg ikke tungpustet engang - OG det overrasket meg stort. Helt vanlig igjen.

Jaja, det sitter vel i beina og kroppen fra jeg var liten, samt at jeg går endel i skogen og fjellet, men den i går var rå :)

Ha en fortsatt fin sommer :-)

Takk for artig turbeskrivelse. Du er sprek :)

God sensommer!

Skrevet

Ikke en kjeft tror vel for alvor at verdens kvinner har et reelt valg hva angår denne febrilske jakten på å stenge inne og skjule kroppene deres?

Ved reelt valg må vi, mener jeg, implementere utdanning, 'opplysningen', ytringsfrihet, stemmerett, medbestemmelsesrett, full frihet til å velge partner m.m.

Jeg er redd vestens individualisme har bragt med seg en del ulemper, bla i form av mye ensomhet, psykiske problemer, høye selvmordsrater osv.

Men har vi noe valg? Vi vil _ikke_ (prinsipielt, juridisk og folkerettslig) tilbake til et patriarkalsk samfunn og og en kvinneundertrykkende kultur.

Der finner vi nemlig skaut, burka, bort-vekk med kvinner og kvinner slik de er i de lukkede rom.

Noen før meg kjempet og sørget for at jeg har fått frihet som et umistelig gode. Den er god - og det irriterer meg dessverre noe så jærvlig at bla Dol befolkes av noen tufser som benytter alle anledninger til å håne og snakke dritt om kvinner.

En digresjon. Eller kanskje ikke.

Jeg ønsker uansett veldig, veldig hardt den samme _reelle_ friheten for alle kvinner.

Det vet jeg du også gjør. Ta til vettet og skjær gjennom dette ærestullet.

Jeg vet du ikke liker det, men jeg bifaller likevel innlegget ditt her:-)

Skrevet

Ikke rart Kahn skrev om DOLs perpetuum mobile ! hehehe

Nei, han skriver alltid OM "Sør", og ikke sak.

Skrevet

Nei, han skriver alltid OM "Sør", og ikke sak.

Snakker du om deg selv nå igjen. Det er du som alltid diskuterer sak, som alltid må trekke inn jøder, nazister o.l. når mr kahn eller goliath skriver innlegg, selv om disse handler om f.eks. jordbærprisene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...