Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du støtter med andre ord en aggressiv okkupant.

Dernest bifaller du at okkupanten kolonialiserer jorda de har okkupert.

I rest my case.

Alt sammen mot folkeretten, og Genève-konvensjonen.

Med vennlig hilsen

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• Mr Kahn

16

• Goliath

10

• favn

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Finnes det da intet motmiddel?

Først:

Selv om overskriften din er åndssvak, må jeg vel egentlig 'takke' for at du spør hva jeg mener og ikke tar av i noe helt annet enn det jeg snakker om og det saken gjelder (jfr andre innlegg her).

Med 'motmiddel' mener jeg:

Er det ingen som kan stoppe Israels aggressive og ekspanderende bosetting på annen manns jord?

Ingen, ingen, ingen i hele verden kan påberope seg støtte til noe sånt. Ingen.

Og jeg blir så inderlig oppgitt og faktisk ganske rystet over at folk her gjør dette til et eller annet om jøder og Holocaust.

Det er fullstendig absurd å legitimere millitære overgrep, undertrykkelse (palestinere i leirer), at palestinerne er fratatt alminnelige rettigheter som borgere, og nå nok en gang et ekstremt nytt bosettingsprosjekt ved å henvise til Holocaust.

Jeg kan bare ikke begripe hva som foregår i hodene på feks andre innskrivere her. Mener dere for bloody alvor at Holocaust legitimerer alt dette?

Det er så sprengt at jeg har ikke ord.

Verden har fryktelig dårlig samvittighet overfor Holocaust og det er ikke rart. Men Israel kan da i herrens navn (sic) ikke få ture fram som et rent helvete for det.

Et vanvittig folkemord legitimerer IKKE Israels vanvidd. Israel har ikke noen som helst rett til det de holder på med.

Klarere enn dette greier jeg ikke å uttrykke min mening.

Skrevet

Hvis du tror et bare er Mr.kahn som misliker nazipakk i røde skjorter tar du feil.

Mitt engasjement mot

A V S K U M som deg startet desenier før jeg visste hvem han var.

*lol*

Noe så dustete...

De som gidder å lese innleggene dine på dol, er alle som en kjent med dine rasistiske, fascistiske og nynazist-sympatiske meldinger, herr brunskjorte-Morsk.

Jeg har aldri lagt skjul på min tilhørighet til anarkist-venstresiden. Med andre ord:

Jeg ønsker å knuse rasismen, fascismen og nazismen som du representerer - kort sagt all undertrykking av mennesker.

Skrevet

Først:

Selv om overskriften din er åndssvak, må jeg vel egentlig 'takke' for at du spør hva jeg mener og ikke tar av i noe helt annet enn det jeg snakker om og det saken gjelder (jfr andre innlegg her).

Er det ingen som kan stoppe Israels aggressive og ekspanderende bosetting på annen manns jord?

Og jeg blir så inderlig oppgitt og faktisk ganske rystet over at folk her gjør dette til et eller annet om jøder og Holocaust.

Det er fullstendig absurd å legitimere millitære overgrep, undertrykkelse (palestinere i leirer), at palestinerne er fratatt alminnelige rettigheter som borgere, og nå nok en gang et ekstremt nytt bosettingsprosjekt ved å henvise til Holocaust.

Jeg kan bare ikke begripe hva som foregår i hodene på feks andre innskrivere her. Mener dere for bloody alvor at Holocaust legitimerer alt dette?

Verden har fryktelig dårlig samvittighet overfor Holocaust og det er ikke rart. Men Israel kan da i herrens navn (sic) ikke få ture fram som et rent helvete for det.

Et vanvittig folkemord legitimerer IKKE Israels vanvidd. Israel har ikke noen som helst rett til det de holder på med.

Slutt og ro deg vekk!

Merkelig at du i tradisjonenes ånd ikke valgte "giftsopp" foran "virus", etter en berømt barnebok fra 30-åras Tyskland:

http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/images/giftpilz/scan1.jpg

petter smart
Skrevet

Du støtter med andre ord en aggressiv okkupant.

Dernest bifaller du at okkupanten kolonialiserer jorda de har okkupert.

I rest my case.

Med slike debattanter trenger en ikke skrive noe som helst. Du skriver først det du mener er min mening, så din mening og så hvorfor jeg tar feil.

Ga jeg min støtte til Israel?

Dine innlegg blir for dumme til å svare på.

Skrevet

Først:

Jeg er ikke så uenig med deg når det gjelder Israels bosettingspolitikk.

Dog har jeg nok en noe større forståelse for Israels problemer enn hva du kanskje har, for jeg tror ikke at midt-østen konflikten ville vært noe særlig mindre for Israels del, selv om de trakk seg ut av bosettingene - selv om jeg så absolutt mener de burde gjøre det. For ingen ting legitimerer de bosettingene som Israel har gjennomført siden en gang på slutten av 70 årene.

Og jeg har nok mindre sympati enn deg overfor palestinerne, siden jeg synes de i svært stor grad er skyld i mye av det de utsettes for selv.

Når det gjelder overskriften så synes jeg på ingen måte den er noe som helst mer åndssvak en din egen:-) Og jeg skal forklare hvorfor.

Med Islamitter så menes ytterliggående muslimer og selvfølgelig ikke muslimer generelt sett. Og jeg synes faktisk ytterliggående muslimer er som et virus. Det finnes ingen kjent kur, og de sprer død og faenskap rundt seg over alt hvor de er og som aldri før.

Jeg ser ikke hvorfor en slik overskrift på noen som helst måte er verre enn å sammenlikne Israel med et virus?

Gjest islamitt = tilhenger av islam
Skrevet

Jeg er ikke så uenig med deg når det gjelder Israels bosettingspolitikk.

Dog har jeg nok en noe større forståelse for Israels problemer enn hva du kanskje har, for jeg tror ikke at midt-østen konflikten ville vært noe særlig mindre for Israels del, selv om de trakk seg ut av bosettingene - selv om jeg så absolutt mener de burde gjøre det. For ingen ting legitimerer de bosettingene som Israel har gjennomført siden en gang på slutten av 70 årene.

Og jeg har nok mindre sympati enn deg overfor palestinerne, siden jeg synes de i svært stor grad er skyld i mye av det de utsettes for selv.

Når det gjelder overskriften så synes jeg på ingen måte den er noe som helst mer åndssvak en din egen:-) Og jeg skal forklare hvorfor.

Med Islamitter så menes ytterliggående muslimer og selvfølgelig ikke muslimer generelt sett. Og jeg synes faktisk ytterliggående muslimer er som et virus. Det finnes ingen kjent kur, og de sprer død og faenskap rundt seg over alt hvor de er og som aldri før.

Jeg ser ikke hvorfor en slik overskrift på noen som helst måte er verre enn å sammenlikne Israel med et virus?

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=islamitt&nynorsk=S%F8k+i+Nynorskordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j

Jeg har aldri definert islamitter som ytterliggående. Ikke ordboken heller.

Skrevet

*lol*

Noe så dustete...

De som gidder å lese innleggene dine på dol, er alle som en kjent med dine rasistiske, fascistiske og nynazist-sympatiske meldinger, herr brunskjorte-Morsk.

Jeg har aldri lagt skjul på min tilhørighet til anarkist-venstresiden. Med andre ord:

Jeg ønsker å knuse rasismen, fascismen og nazismen som du representerer - kort sagt all undertrykking av mennesker.

Hei,nazi-favn!

Anførerne av dagens antisemitisme er politisk forvrengte folk av din type, som suger til seg det aller verste fra både høyre og venstre ytterfløy, akkompanert av nesegrus beundring for de mest antidemokratiske strømninger i vår tid: Islam.

Jeg har ALDRI skrevet et nazistisk, rasistisk eller antisemittisk innlegg, og det kunne ikke engang i drømme falle meg inn å sammenligne Jøder med virus, pest og kolera slik du gjør og Hitler gjorde. Så får vi bare håpe at det går samme veg med deg som med han.

Skrevet

Hei,nazi-favn!

Anførerne av dagens antisemitisme er politisk forvrengte folk av din type, som suger til seg det aller verste fra både høyre og venstre ytterfløy, akkompanert av nesegrus beundring for de mest antidemokratiske strømninger i vår tid: Islam.

Jeg har ALDRI skrevet et nazistisk, rasistisk eller antisemittisk innlegg, og det kunne ikke engang i drømme falle meg inn å sammenligne Jøder med virus, pest og kolera slik du gjør og Hitler gjorde. Så får vi bare håpe at det går samme veg med deg som med han.

Vås, og det vet du godt.

Du har til og med sammenlignet "negerbarn" (eller hva du kalte dem) med "bæsj på en pizza".

Skrevet

Vås, og det vet du godt.

Du har til og med sammenlignet "negerbarn" (eller hva du kalte dem) med "bæsj på en pizza".

Hva du påstår at du husker av andres innlegg Sør:-)

Bare så synd du ikke husker hva du selv har skrevet, når noen minner deg om det hver gang du tråkker i salaten.....

Skrevet

Vås, og det vet du godt.

Det eneste riktige her var setningen: (eller hva du kalte dem). Resten er som sedvanlig reindyrka løgn. Vi var faktisk for en gangs skyld enige i den tråden om 17.mai effekter.

-----------------------------

Hva vedrører forslag til mer rasisme i Norge så må vel ditt forslag om en lov for fargede som klipper klitoris av sine barn ,og en annen lov for hvite ta kaka.

Er det savnet av Apartheid som får deg til å skrive slik?

Skrevet

Hva du påstår at du husker av andres innlegg Sør:-)

Bare så synd du ikke husker hva du selv har skrevet, når noen minner deg om det hver gang du tråkker i salaten.....

Ja, jeg husker.

Dessuten evner jeg å huske hva jeg faktisk har skrevet, og ikke hva andre påstår jeg har skrevet.

Skrevet

Det eneste riktige her var setningen: (eller hva du kalte dem). Resten er som sedvanlig reindyrka løgn. Vi var faktisk for en gangs skyld enige i den tråden om 17.mai effekter.

-----------------------------

Hva vedrører forslag til mer rasisme i Norge så må vel ditt forslag om en lov for fargede som klipper klitoris av sine barn ,og en annen lov for hvite ta kaka.

Er det savnet av Apartheid som får deg til å skrive slik?

Du skriver: "ditt forslag om en lov for fargede som klipper klitoris av sine barn ,og en annen lov for hvite ta kaka."

Du er visst psykotisk igjen, Morsk. Oppsøk hjelp.

Skrevet

Ja, jeg husker.

Dessuten evner jeg å huske hva jeg faktisk har skrevet, og ikke hva andre påstår jeg har skrevet.

Nok en påstand du ikke kan stå inne for Sør:-)

Synd du ikke setter de samme krav til deg selv som du setter til andre.

Eller hvis du mener du gjør det - synd du ikke klarer å leve litt mer opp til dem. For da kunne man jo av og til kanskje tatt det du skriver seriøst?

Skrevet

Nok en påstand du ikke kan stå inne for Sør:-)

Synd du ikke setter de samme krav til deg selv som du setter til andre.

Eller hvis du mener du gjør det - synd du ikke klarer å leve litt mer opp til dem. For da kunne man jo av og til kanskje tatt det du skriver seriøst?

Evt. kunne du forsøke å skrive noe seriøst selv?

Skrevet

Du skriver: "ditt forslag om en lov for fargede som klipper klitoris av sine barn ,og en annen lov for hvite ta kaka."

Du er visst psykotisk igjen, Morsk. Oppsøk hjelp.

Av og til skulle man faktisk ønsket at man har psykotiske hallisinuasjoner når man leser det du får deg til å skrive på DOL.

Desverre er det virkelig.

Skrevet

Evt. kunne du forsøke å skrive noe seriøst selv?

Det er nok svært lenge siden jeg tok dine forslag til etterretning Sør.

Men det er godt å se at du fremdeles føler deg truffet av det jeg skriver.

Og kom bare med benektelsene dine Sør - helst så personlige som bare du (og favn) klarer....he-he

Gjest Kremmt
Skrevet

Alt sammen mot folkeretten, og Genève-konvensjonen.

Med vennlig hilsen

"Alt sammen mot folkeretten, og Genève-konvensjonen."

Du lyver som vanlig, Sør.

Judea og Samaria, også kallt Vestbredden i den løsaktige presse, er bare landområder

gjenerobret fra Jordan etter Seksdagerskrigen juni 1967. Dette området tilhørte Israel

fra da staten Israel ble opprettet. (Kun Storbritannia og Pakistan hadde anerkjent Jordans aneksjon av Vestbredden før Seksdagerskrigen startet.)

Golan var nytt område som ble erobret fra Syria i samme selvforsvarkrig. Det er en

alminnelig forståelse av Folkeretten at landområder som erobres i selvforsvar ikke uten videre må gis tilbake til angriperen. Det vil si at Israel fortsatt har rett til disse områdene.

FNs sikkerhetsresolusjon 242 sa i hovedtrekk at

1. Israel måtte trekke seg ut av okkuperte områder fra krigen i 1967 og

2. Det skal forhandles om trygge og sikre grenser.

Israel erobret også Sinai fra Egypt i Seksdagerskrigen, men gav det tilbake i bytte mot fredsavtale og gav dermed fra seg 90 % av området de hadde erobret i 1967.

Syria vil ikke ha fredsavtale og får følgelig ingenting.

Jødehatet ditt er ikke til å ta feil av, Sør.

Skrevet

"Alt sammen mot folkeretten, og Genève-konvensjonen."

Du lyver som vanlig, Sør.

Judea og Samaria, også kallt Vestbredden i den løsaktige presse, er bare landområder

gjenerobret fra Jordan etter Seksdagerskrigen juni 1967. Dette området tilhørte Israel

fra da staten Israel ble opprettet. (Kun Storbritannia og Pakistan hadde anerkjent Jordans aneksjon av Vestbredden før Seksdagerskrigen startet.)

Golan var nytt område som ble erobret fra Syria i samme selvforsvarkrig. Det er en

alminnelig forståelse av Folkeretten at landområder som erobres i selvforsvar ikke uten videre må gis tilbake til angriperen. Det vil si at Israel fortsatt har rett til disse områdene.

FNs sikkerhetsresolusjon 242 sa i hovedtrekk at

1. Israel måtte trekke seg ut av okkuperte områder fra krigen i 1967 og

2. Det skal forhandles om trygge og sikre grenser.

Israel erobret også Sinai fra Egypt i Seksdagerskrigen, men gav det tilbake i bytte mot fredsavtale og gav dermed fra seg 90 % av området de hadde erobret i 1967.

Syria vil ikke ha fredsavtale og får følgelig ingenting.

Jødehatet ditt er ikke til å ta feil av, Sør.

Du skriver: "Jødehatet ditt er ikke til å ta feil av, Sør."

*ler*

Den som forfekter jødehat her er deg.

====

Genève-konvensjonen er klinkende klar: det er ulovlig å ha bosettere i okkuperte områder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...