Gjest Er jeg lurt? Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Har kjøpt et webkamera på auksjon på internett. Kameraet kom på 180,- Jeg fikk beskjed om å betale 321,- til sammen for eksp.geb. og porto. Dette synes jeg var vel mye. Hva mener dere? 0 Siter
Gjest spissmus Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Du kunne fint fått et helt nytt kamera til den prisen på butikken. Men tror det er ganske dyrt å sende på posten, kommer an på om det er oppkrav osv. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Tja, hvis du kjøper via postoppkrav er det jo 100 kroner eller mer bare i gebyr, i tillegg til porto. ".........................." 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Du er vel ikke direkte lurt, men håper du har lært en lekse om internetthandel. Sjekk alltid porto før du kjøper noe 0 Siter
Gjest Er jeg lurt? Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Du kunne fint fått et helt nytt kamera til den prisen på butikken. Men tror det er ganske dyrt å sende på posten, kommer an på om det er oppkrav osv. Det er ikke oppkrav.Jeg betaler via nettbank. Fant nå ut at 36,- er ekspedisjonsgebyr. Det blir 105,- i porto det. Hvor mye veier et sånt kamera da? På posten.no så står det at man betaler porto på 120,- hvis pakken er tyngre enn 2kg. 0 Siter
Gjest Er jeg lurt? Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Du er vel ikke direkte lurt, men håper du har lært en lekse om internetthandel. Sjekk alltid porto før du kjøper noe De kan da ikke ta mer i porto enn hva pakken koster? Ikke oppkrav,betaler via nettbank. Må legge til at det er et firma som selger dette. 0 Siter
Soria Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Det er ikke oppkrav.Jeg betaler via nettbank. Fant nå ut at 36,- er ekspedisjonsgebyr. Det blir 105,- i porto det. Hvor mye veier et sånt kamera da? På posten.no så står det at man betaler porto på 120,- hvis pakken er tyngre enn 2kg. 105 er vanlig porto for en norgespakke 0 Siter
Gjest Er jeg lurt? Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Tja, hvis du kjøper via postoppkrav er det jo 100 kroner eller mer bare i gebyr, i tillegg til porto. ".........................." Ikke postoppkrav. 0 Siter
Gjest Er jeg lurt? Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 105 er vanlig porto for en norgespakke Her er prisene på norgepakke: Liten 32 x 23,5 x 4,5 cm 82,- Medium 35 x 30 x 10 cm 95,- Stor 47 x 26 x 18 cm 107,- Ekstra stor 50 x 30 x 20 cm 139,- Det må da være ett svært kamera? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 105 er vanlig porto for en norgespakke Så kan man lure på hva slags bedrifter som bruker norgespakke til å sende produkter.. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Ikke postoppkrav. Høres merkelig dyrt ut, hvis det kun er porto det er snakk om. "........................." 0 Siter
Gjest en annen Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Jeg det var veldig dyrt, nesten det dobbelte av kjøpssummen - jeg ville ikke gått med på å betale dette. 0 Siter
Gjest Er jeg lurt? Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Høres merkelig dyrt ut, hvis det kun er porto det er snakk om. "........................." Ett eksp.geb. på 36,- er i den summen også,så porto blir da 105,-. 0 Siter
Gjest Er jeg lurt? Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Høres merkelig dyrt ut, hvis det kun er porto det er snakk om. "........................." Nå vet jeg hvorfor.Det er en forsikret pakke som blir sendt. Men jeg kan velge om jeg vil ha den sendt som brevpost.De tar da ikke ansvar for pakken, og den er som regel dårligere pakket også,fikk jeg vite. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 De kan da ikke ta mer i porto enn hva pakken koster? Ikke oppkrav,betaler via nettbank. Må legge til at det er et firma som selger dette. Det trenger ikke være noen sammenheng mellom porto og andre gebyrer, ift. varens verdi. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Nå vet jeg hvorfor.Det er en forsikret pakke som blir sendt. Men jeg kan velge om jeg vil ha den sendt som brevpost.De tar da ikke ansvar for pakken, og den er som regel dårligere pakket også,fikk jeg vite. Merkelig argument. Det er ingen grunn til at de skal pakke varen mindre forsvarlig fordi om den blir sendt som brevpost. Men du vil selvsagt ikke få forsikret pakken da. Men jeg ville nok valgt brevpost for å unngå så mye ekstra utgifter, og håpet på det beste. De aller fleste brev kommer jo faktisk frem. 0 Siter
Gjest Er jeg lurt? Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Det trenger ikke være noen sammenheng mellom porto og andre gebyrer, ift. varens verdi. Jeg skrev dumt.Du misforstod. De kan da ikke ta mer i porto enn hva portoen blir på. Skjønner? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Jeg skrev dumt.Du misforstod. De kan da ikke ta mer i porto enn hva portoen blir på. Skjønner? Ekspedisjonsgebyret koster vet du. Ikke bare portoen. 0 Siter
Gjest Er jeg lurt? Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Ekspedisjonsgebyret koster vet du. Ikke bare portoen. Den er på 36,- skrev jeg et annet sted i tråden. 0 Siter
Gjest hei hei svein Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Mye, men jeg batalte 900 for nytt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.