Gå til innhold

Til dere som har hatt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Gjest nenjer
Skrevet

Tok dere underlivssjekk på 6 ukerskontrollen?

Jeg har hatt to keisersnitt og har ikke hatt noen slik sjekk men har fått inntrykk av at dette ikke er vanlig.

monique1365380367
Skrevet

Ja, jeg hadde underlivskontroll på 6 ukers kontrollen.....

Det er viktig at du tar det selv om du har tatt keisersnitt!......Du har tross alt født ett barn, og det er viktig at du får sjekket at alt er i orden.....

Skrevet

Har født 2 ganger på normalt vis,og en gang med keisersnitt.

Har fått beskjed om å gå til kontroll etter 6 uker,men har aldri gjort. Litt sløvt kanskje.

Skrevet

Ja, jeg tok underlivssjekk på 6 ukers kontrollen. Da ble det oppdaget celleforandringer som hadde kommet i løpet av av graviditeten (jeg tok underlivssjekk på første svangerskapskontroll også, da var alt OK). Så jeg vil absolutt anbefale alle å ta den sjekken, det er jo fort gjort. Det er best at det oppdages så tidlig som mulig hvis det skulle være noe. Det kan være greit å få sjekket hvordan livmoren har trukket seg sammen også.

Uansett skal man jo ta slik undersøkelse annethvert år, helst.

Gjest fsdklsdfk
Skrevet

Ja, jeg tok underlivssjekk på 6 ukers kontrollen. Da ble det oppdaget celleforandringer som hadde kommet i løpet av av graviditeten (jeg tok underlivssjekk på første svangerskapskontroll også, da var alt OK). Så jeg vil absolutt anbefale alle å ta den sjekken, det er jo fort gjort. Det er best at det oppdages så tidlig som mulig hvis det skulle være noe. Det kan være greit å få sjekket hvordan livmoren har trukket seg sammen også.

Uansett skal man jo ta slik undersøkelse annethvert år, helst.

Nei, hvert 3. år. Kommer påminnelse i posten til alle kvinner i den alderen der dette bør gjøres.

Skrevet

Nei, hvert 3. år. Kommer påminnelse i posten til alle kvinner i den alderen der dette bør gjøres.

Man kan med fordel testes oftere, og mange bør og må det. Hvert 3. år er anbefalingen fra myndighetene. Mange gynekologer mener det bør gjøres oftere, hvert annet eller hvert år, da underlivskreft er økende i omfang. Til syvende og sist er det jo bare opp til hver enkelt av oss hvor ofte vi vil gå til legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...