Gjest gammel far Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Er det noe fare for at kommunen tar noe av formuen når en person kommer på sykehjem eller tar de bare en viss andel av pensjonen? 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 De pleier vel å ta av rentene på formuen tror jeg. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 75% av trygd/inntekt og inntil 85% av formue hørte jeg idag. Men om det er av selve formuen eller rentene på formuen er jeg litt usikker på. Men jeg tolket det som om det var av selve formuen, i alle fall når denne er i rene bankinnskudd (ikke i verdier som eiendom etc.). Kanskje jeg tar feil... 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 75% av trygd/inntekt og inntil 85% av formue hørte jeg idag. Men om det er av selve formuen eller rentene på formuen er jeg litt usikker på. Men jeg tolket det som om det var av selve formuen, i alle fall når denne er i rene bankinnskudd (ikke i verdier som eiendom etc.). Kanskje jeg tar feil... Selv om det er mye reaksjoner på at de tar såpass mye av renteinntektene tror jeg vi hadde hørt mer om det om de tok 850 000 kr fra en gammel dame med 1 mill i banken. 0 Siter
Gjest Den opprinnelige m&m Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 De tar IKKE av selve formuen, men de tar en prosentandel av inntektene, som også inkluderer renteinntektene av bankinnskudd. Man kan trekke fra renteutgifter, hvis man har det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.