Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Det jødene og palestinerne gjør er ikke bra og kan defineres som terrorisme. Samtidig kan det defineres som selvforsvar. Det rettes heller ikke mot personer eller land som ikke deltar i konflikten. Mener du at begge sider bedriver "selvforsvar"? Konflikten er jo ikke mellom to "likeverdige" land (slik som konflikten mellom Peru og Equvador), men hvor en høyst overlegen militærmakt har okkupert ulovlig andre folks landområder. Det er jo israelerene som er i palestinerenes områder, og ikke omvendt. 0 Siter
Grip Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Men det burde vi da gjøre med Sharon også, hvis han kommer hit igjen. Han driver aktiv terrorisme hver dag. Og nei, det ene forsvarer ikke det andre, men de bør behandles likt. Det du kaller "terrorisme" fra Israels side, er forsiktig selvforsvar. De fleste land som hadde fått sine kvinner og barn smurt utover gater og torg, hadde vel gjort slutt på "palestina" for lenge siden. 0 Siter
petter smart Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Mener du at begge sider bedriver "selvforsvar"? Konflikten er jo ikke mellom to "likeverdige" land (slik som konflikten mellom Peru og Equvador), men hvor en høyst overlegen militærmakt har okkupert ulovlig andre folks landområder. Det er jo israelerene som er i palestinerenes områder, og ikke omvendt. Det kan være selvforsvar selv om den ene parten har større militærmakt enn den andre. Jødene prøver å forsvare seg mot selvmordsbombere, det er selvforsvar. Jeg er ikke enig i metodene de bruker, men jeg skjønner at de gjør noe. 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Sharon er funnet "indirekte, men personlig ansvarlig" for massemordet på nesten 2000 uskyldige sivile. Det er nesten like mange som i WTC. Han sitter som ansvarlig for Israels ulovlige okkupasjon, han beordrer F16 jagerfly til å bombe sivile områder, og han bygger en Berlinmur gjennom andre folks land. Han er langt verre. Med vennlig hilsen Likevel blir han invitert av regjeringen...... 0 Siter
Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Det kan være selvforsvar selv om den ene parten har større militærmakt enn den andre. Jødene prøver å forsvare seg mot selvmordsbombere, det er selvforsvar. Jeg er ikke enig i metodene de bruker, men jeg skjønner at de gjør noe. Joda, men det de gjør er i aller høyeste grad kritikkverdig, og brudd på en rekke konvensjoner. Dessuten, Israel har mulighet til å trekke seg ut av de områdene de okkuperer ulovlig. Palestinerene kan ikke gjøre annet enn å påpeke for Israel at besøkstiden forlengst er over. 0 Siter
Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Likevel blir han invitert av regjeringen...... Ja, og det er direkte pinlig. Bondevik kunne jo ha invitert Saddam eller bin Laden istedet. 0 Siter
Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Det er ikke enkelt å være demokratiets brohode omgitt av et helvete av muslimsk galskap og undertrykking. Å sammenligne demokratiets forkjemper med en islamsk bin Laden-tilhenger blir selvsagt meningsløst. Det eneste man kan kritisere Sharon for, er at han er for pinglete i sin omgang med terrorister. Jadda, Grip. bin Laden er HELT enig med deg, selv om han selvsagt bytter om "muslim" med "vantro". Dere forfekter skremmende like holdninger. 0 Siter
Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Det du kaller "terrorisme" fra Israels side, er forsiktig selvforsvar. De fleste land som hadde fått sine kvinner og barn smurt utover gater og torg, hadde vel gjort slutt på "palestina" for lenge siden. Pisspreik. Israel er okkupanten, og kan like lite påberope seg "selvforsvar" som Hitler kunne i Norge. 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Ja, og det er direkte pinlig. Bondevik kunne jo ha invitert Saddam eller bin Laden istedet. genialt av deg Sør! - ja, skal be Bondevik invitere Bin Laden - så kan "POLLTI" arrestere han ved Svinesund! *ler* 0 Siter
Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 genialt av deg Sør! - ja, skal be Bondevik invitere Bin Laden - så kan "POLLTI" arrestere han ved Svinesund! *ler* Sharon burde vært arrestert, men han har imunitet. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Han er da ikke noe verre enn Sharon. Sharon ble funnet ansvarlig for folkemord på 2000 mennesker; han sitter med ansvaret for massiv terrorisme mot den palestinske befolkningen. Denne gærningen din fra Pakistan er liten i sammenligning. Hva da med Arafat, som er ansvarlig for 20.000 drepte under kuppforsøket i Jordan og nedlakting av 100.000 kristne i Libanon i løpet av de påfølgende 12 årene han herjet der. La meg i samme slengen nevne Syrias tidligere president Hafez Assad, som pumpet byen Hama full av cyanidgass og begravet restene med bulldozere. Her blir nok statsministeren for Midtøstenes eneste demokrati smågutt. Men pytt, vi kjenner jo kommunistenes tvesyn og dobbeltmoral. Forresten, jeg venter fortsatt på at du skal dokumentere Jarles oppsigelse fra FFI. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Joda, men det de gjør er i aller høyeste grad kritikkverdig, og brudd på en rekke konvensjoner. Dessuten, Israel har mulighet til å trekke seg ut av de områdene de okkuperer ulovlig. Palestinerene kan ikke gjøre annet enn å påpeke for Israel at besøkstiden forlengst er over. «Palestinerene kan ikke gjøre annet enn å påpeke for Israel at besøkstiden forlengst er over.» Hvordan besøker man et land som ikke eksisterer, og som har en «president» som sitter på overtid for fjerde år på rappen? Hvem startet krigen(e), hvem nekter å anerkjenne jødenes rettigheter, og hvem forfekter etnisk renskning av Judea og Samaria? Og hvem er det som enda ikke ha kunnet dokumentere hvorvidt Jarle Synnevåg ble sparket fra FFI? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Likevel blir han invitert av regjeringen...... ...du kan ikke snu kua på båsen, vettø. Ortodokse marxister og stalinister her hjemme på berget er programforpliktet til å hate demokratier og sivilisasjon, det er jo bare gjennom en skylapp-kritikk og massiv løgnpropaganda dette svineriet overlever. Prøv å få denne gjengen til å definere fred, frihet og likhet mellom kjønn rase og religion. Bak fredsmaskene ser en konturene av gamle spøkelser, som igjen er re-inkarnert gjennom terroristhybrider i Midtøsten og Asia. Nå også i Sudan. De har visst en trofast meninhet her hjemme. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Så vi skal stadig flytte grensene etter hva som er "verst"? Hadde det ikke vært bedre å forsøke å lære av tidligere feil? Og sist - jeg ser at du nok en gang forsøker å flytte fokus fra fundamentalistiske muslimer til dine svorne Israel fiender. Hvorfor ikke forsøke å forholde deg til sak Sør? Tror du det er noe som helst positivt i at denne personen kommer til Norge? Synes du det sier noe om de som har invitert han, deres holdninger og hvilken utvikling de ønsker når det gjelder islam i Norge? Tror du dette vil bidra til en positivt eller negativt utvikling når det gjelder integrasjon av muslimer i Norge? Jeg tror du kunne sagt mye om dette hvis du torde Sør. Men det gjør du visst ikke....? Jeg synes vi skal la ham komme, slik at vi kan gjøre det som sømmer seg når en folkefiende og ultrarasist åpner kloakken: snu ryggen til ham - bokstavelig talt. La oss vise disse kvinneskjenderne og barnemorderne hva vi mener om dem og deres religion/politikk. La oss gi den drittsekken fingern. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Fyren er sikkert en fundamentalistisk drittsekk, og trolig er jeg uenig i omtrent alt han kommer til å si. Men vi har faktisk noe som heter ytringsfrihet i dette landet, og hvis grensene er satt så vide at Sharon slipper gjennom, så må jo denne tullingen også slippe gjennom. Eller mener du vi skal nekte Sharon adgang i fremtiden? «-Eller mener du vi skal nekte Sharon adgang i fremtiden?-» Hvorfor ikke? Da ville kanskje Sharon forstå at Norge ikke er den «Israel-vennen» de utgir seg for å være, og tar de nødvendige skritt overfor denne anti-jødiske staten. Kanskje vi også kan får sparket ut Arafats pissboy, Røde-Larsen og jødehateren Tveit i samme slengen. For hver aksjon fra Norge bør det jo komme en reaksjon fra israelske myndigheter. Ja, så var det denne dokumentasjonene da, Jarles påståtte oppsigelse, du vet... Det trekker i langdrag... 0 Siter
shandy Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Det er fornøyelig å se at du igjen demonstrere at du ikke evner annet enn løgn. Det står åpenbart ille til med Den Brune Berme. Jeg leser sør, men jeg kan ikke se at du kommer med noe som helst - nå heller. Bare tull og rør. Hvis du har noe smart å komme med, kan du da ikke vennligst komme med en forklaring. 0 Siter
shandy Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Du syns han skal slippe inn bare fordi Morsk og Goliath ikke vil..hehe Hva med denne russiske svigermoren? "Hva med denne russiske svigermoren?" Morsk kunne like gjerne spurt om strikkeoppskrifter Trådødlegger nr.1 er i farta, og det som forundrer meg, er at han ALDRI kan svare på det det gjelder, men vrir det over til det som passer han. Samme igrunn, det er vel neppe noen som tar han seriøst lenger. 0 Siter
Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Hva da med Arafat, som er ansvarlig for 20.000 drepte under kuppforsøket i Jordan og nedlakting av 100.000 kristne i Libanon i løpet av de påfølgende 12 årene han herjet der. La meg i samme slengen nevne Syrias tidligere president Hafez Assad, som pumpet byen Hama full av cyanidgass og begravet restene med bulldozere. Her blir nok statsministeren for Midtøstenes eneste demokrati smågutt. Men pytt, vi kjenner jo kommunistenes tvesyn og dobbeltmoral. Forresten, jeg venter fortsatt på at du skal dokumentere Jarles oppsigelse fra FFI. Du skriver: "kommunistenes tvesyn" Igjen melder du deg ut av diskusjonen, og løper med halen mellom benene! *ler* === For øvrig glemte du at Arafat også var ansvarlig for Battle of Hastings i 1066. Du forblir latterlig. 0 Siter
Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 «Palestinerene kan ikke gjøre annet enn å påpeke for Israel at besøkstiden forlengst er over.» Hvordan besøker man et land som ikke eksisterer, og som har en «president» som sitter på overtid for fjerde år på rappen? Hvem startet krigen(e), hvem nekter å anerkjenne jødenes rettigheter, og hvem forfekter etnisk renskning av Judea og Samaria? Og hvem er det som enda ikke ha kunnet dokumentere hvorvidt Jarle Synnevåg ble sparket fra FFI? Du har fremdeles ikke funnet ETT eneste land i VERDEN som ikke støtter opprettelsen av Palestina. Ikke ett. 0 Siter
Sør Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 ...du kan ikke snu kua på båsen, vettø. Ortodokse marxister og stalinister her hjemme på berget er programforpliktet til å hate demokratier og sivilisasjon, det er jo bare gjennom en skylapp-kritikk og massiv løgnpropaganda dette svineriet overlever. Prøv å få denne gjengen til å definere fred, frihet og likhet mellom kjønn rase og religion. Bak fredsmaskene ser en konturene av gamle spøkelser, som igjen er re-inkarnert gjennom terroristhybrider i Midtøsten og Asia. Nå også i Sudan. De har visst en trofast meninhet her hjemme. Du skriver: "Ortodokse marxister og stalinister" *ler meg skakk* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.