Gå til innhold

Plages med enorme edderkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har de siste årene hatt noen enorme edderkopper hos oss. Jeg antar de kommer inn nå som viduer og dører blir stående mye oppe. De er ca 5-6 cm i diameter, og altså enormt store (prøv å måle på linjalen, det er virkelig digert). De er kjempeekle, og det fantes da virkelig ikke slike digre edderkopper da jeg var liten. De er helt svarte. Er det flere som har slike hos seg? Hvordan blir vi kvitt dem? Jeg bor på Skedsmokorset

Gjest så ekkelt
Skrevet

Er det skikkelige edderkopper, altså med grove ben og stor kropp, eller er det sånne tynne som jeg klate stankelben når jeg var liten? Vet faktisk ikke hva de heter... Finnes en variant av dem med vinger..

Skrevet

Prøv å vaske huset med høytrykkspyler en gang i blant.Ellers er myggnetteing veldig effektivt.

Skrevet

Er det skikkelige edderkopper, altså med grove ben og stor kropp, eller er det sånne tynne som jeg klate stankelben når jeg var liten? Vet faktisk ikke hva de heter... Finnes en variant av dem med vinger..

Nei, det er ikke langbein eller "vevkjærringer", det er helt vanlige edderkopper med tykke, svarte ben og sort kropp, og uten vinger selvsagt.

Skrevet

Nei, det er ikke langbein eller "vevkjærringer", det er helt vanlige edderkopper med tykke, svarte ben og sort kropp, og uten vinger selvsagt.

Ja, har sett en del av dem før i tida, så skjønner hva du mener. De er bare helt ufyselige. Jeg har for det meste sett dem i kjelleretasjer..tror de liker seg best der. Tør ikke gå å legge meg hvis jeg først ser en sånn..da er det på med støvsugern. Er forresten ikke plaget her vi bor nå..heldigvis.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

det er helt riktig at de ikke fantes før--- det sto om dem i aftenposten for etpar år siden, under tittelen "lille petter edderkopp er ikke så liten lenger"

Har dem langs husveggen der jeg bor, og av og til kommer de inn. fytterakkern!! Jeg sprayer med ajax, det liker de ikke, så jeg holder antallet nede med det. Men jeg skulle gjerne vært helt kvitt dem.

Gjest har noen av dem
Skrevet

Ja, her er det vanlig iallefall.

Halden.

Skrevet

Kjære deg...inn og med at jeg har edderkoppskrekk selv og har bodd i hus med 7 cm store beist så har jeg ingen problemer med å skjønne deg.

Jeg ringte den gang til skadedyrkontrollen eller noe slikt og de opplyste meg og sendte meg bilder og forklaringer på disse ekle krypene.

Det er såkalte vanlige norske husedderkopper du har en invasjon av - går ut fra at naboen ikke har mistet sine fra terrariet sitt :)

På riktige steder, med riktig fugtighet i jorden osv. så blir de så store.

Du kan få huset sprayet, men det vil bare hjelpe en stund da det vil komme igjen.

Jeg kjøpte på postordre en gang en edderkoppspray som skulle sprayes ved vinduskarmer ol. og det kunne vel hjelpe litt. Å tette hull i lister og vegger og slikt inne bør du også gjøre.

Hold det rent og godluktende på gulvene dine, unngå mørke kroker. Rene vinduskarmer ol.

Desverre vil du nok ikke bli helt kvitt disse udyra men du kan få det redusert på denne måten.

Jeg føler med deg og ønsker deg lykke til.

Hilsen...

Skrevet

det er helt riktig at de ikke fantes før--- det sto om dem i aftenposten for etpar år siden, under tittelen "lille petter edderkopp er ikke så liten lenger"

Har dem langs husveggen der jeg bor, og av og til kommer de inn. fytterakkern!! Jeg sprayer med ajax, det liker de ikke, så jeg holder antallet nede med det. Men jeg skulle gjerne vært helt kvitt dem.

Har hatt et par store på utsiden av vinduene her, men de har heldigvis ikke kommet inn. Er ikke vant til så store edderkopper her i nord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...