petter smart Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Jeg byttet støtdempere på bilen min for snart 3 år siden. Den ene er nå ødelagt og må byttes. Jeg har lest kjøpsloven for å finne ut om dette regnes som normal slitasje eller om det omfattes av reklamasjonsretten, uten hell. Noen som vet om jeg har rett til å få dette dekket av verkstedet som utførte byttet, eller om jeg må betale selv? Noen som har linker eller referanser til lovverk e.l. som sier noe om dette (har lest kjøpsloven, forbrukerportalen og søkt på google, men finner ikke noe konkret)? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Forbrukerrådet? Tre år virker lite, men hvis den har stått mye, eller du raser over fartsdumper og det som er, er det kanskje ikke det? 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 3 år høres ikke unormalt ut. Kommer selvsagt an på hvor mye du kjører og en rekke andre forhold - verkstedet anbefaler å sjekke støtdemperne etter 20000 km. 0 Siter
petter smart Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 Forbrukerrådet? Tre år virker lite, men hvis den har stått mye, eller du raser over fartsdumper og det som er, er det kanskje ikke det? Kjører til jobb hver dag + noen småturer. Kjører meget forsiktig over fartsdumper. Synes også det var i tidligste laget. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Kjører til jobb hver dag + noen småturer. Kjører meget forsiktig over fartsdumper. Synes også det var i tidligste laget. Stoler du på de som påstår de må byttes? 0 Siter
petter smart Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Stoler du på de som påstår de må byttes? Det er jeg selv som fant ut at den ene må byttes, så jeg må vel nesten bare stole på det :-) Den "henger med nebbet" og gir fra seg ulyd. 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Det er jeg selv som fant ut at den ene må byttes, så jeg må vel nesten bare stole på det :-) Den "henger med nebbet" og gir fra seg ulyd. Men fungerer den dårlig (har ikke lest tråden) og lekker den? (om det er en oljedemper? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Det er jeg selv som fant ut at den ene må byttes, så jeg må vel nesten bare stole på det :-) Den "henger med nebbet" og gir fra seg ulyd. "henger med nebbet" skjønte jeg ikke, men gynger den veldig? Det kan være den foringen rundt som har hengt seg opp, det lager lyd i dumper. 0 Siter
petter smart Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Men fungerer den dårlig (har ikke lest tråden) og lekker den? (om det er en oljedemper? Jeg har ikke lagt merke til en lekkasje, men den er blitt veldig sammenpresset, den er "kortere" enn den skal være. Den fungerer dårlig, merker det godt i svinger, den lager også ulyd i svinger. 0 Siter
petter smart Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 "henger med nebbet" skjønte jeg ikke, men gynger den veldig? Det kan være den foringen rundt som har hengt seg opp, det lager lyd i dumper. Ikke så enkelt å forklare, men den er kortere enn den skal være, den virker sammenpresset. Det kan jo være at fjæra rundt har hengt seg opp, skal sjekke det. Et godt råd. Håper det ikke er mer alvorlig. 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Jeg har ikke lagt merke til en lekkasje, men den er blitt veldig sammenpresset, den er "kortere" enn den skal være. Den fungerer dårlig, merker det godt i svinger, den lager også ulyd i svinger. Er du helt sikker på at det er demperen det er no galt med? Det er fjæra som bestemmer posisjonen på demperen, prøv å sjekk fjæra og opphenget. 0 Siter
petter smart Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Er du helt sikker på at det er demperen det er no galt med? Det er fjæra som bestemmer posisjonen på demperen, prøv å sjekk fjæra og opphenget. Jeg trodde jeg var sikker, men er det ikke lenger. Skal sjekke dette etter jobb. Krysser fingrene for at dere har rett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.