Gå til innhold

Mary-Kate Olsen - spiseforstyrrelse etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://photos1.blogger.com/img/91/1295/640/mary-kate%20finalsafe%5B1%5D.psd.jpg

Dette er det omstridte trykket som omtales i denne artikkelen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=238607

Er ikke dette en positiv kampanje da? - jeg ser helt bort fra at den ikke er godkjent av Mary-Kate selv, - men man kan vel ikke se noe stygt i det å samle inn penger til en VELDIG viktig sak?

NETTOPP det å skrive "SAVE" står for meg som at man kan blir frisk, og en kjendis som Mary-Kate blir i så måte en frontfigur som skal vise at det er mulig.

Eller er dette bare negativt og kommersielt?

Skrevet

T-skjorta og kampanjen er ironisk, tror jeg? Akkurat som "free Winona" t-skjorten det også står om der..?

Skrevet

Vel, noe spekulativt spør du meg. Fint det går til en viktig sak, men 20% er litt for lite, til at jeg tar det seriøst. Jeg tror de er mer opptatt av å tjene penger på andres elendighet, enn selve det å hjelpe. Da ville de nok gitt minst halvparten.

Gjest minibille
Skrevet

det er de teiteste jeg har sett på lenge..god sak..my ass! (jeg er spiseforstyrra selv)

Skrevet

Er det ikke slik de gjør det i USA? Kanskje vi har noe å lære av dem, de er villige til å gi bort tusener for å hjelpe folk isteden for å sitte på ræva og ikke gjøre noen ting slik vi oftest gjør her.

Skrevet

Fra vg-linken:

"Designerne lover å gi 20 prosent av overskuddet til organisasjonen «National Eating Disorders Association». Organisasjonen, derimot, er langt fra begeistret, og vurderer å nekte å ta imot pengene.

- Nok en gang ser vi et eksempel på at spiseforstyrrelser fremstilles som en sensasjon - i stedet for at den personen det gjelder blir møtt med respekt for privatlivet. Vi har ikke godkjent denne innsamlingskampanjen, og det har heller ikke Mary-Kate Olsen selv, sier leder for organisasjonen, Lynn Grefe, til nettstedet E!."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...