Gå til innhold

Rulleskøyter med staver?

Reven1365380455

Anbefalte innlegg

Reven1365380455

Jeg går en del på rulleskøyter, det hender ofte at jeg ser folk som bruker staver til dette. To spørsmål melder seg.

1. Bør jeg begynne med dette, jeg mener, vil det gi en mye større treningseffekt ?

2. Hva slags staver brukes til dette, skistaver, nordic walking staver...?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er muligens en egen type staver til dette. Det var jo noen som trente rulleski og rulleskøyter med staver også før "nordic walking" ble oppfunnet. Spør i en større sportsforretning, men sørg for å få snakke med betjening som har litt peil... :-)

Og ja, jeg vil jo tro at rulleskøyter med staver gir tilsvarende økt treningseffekt som nordic walking kontra vanlig gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligens en egen type staver til dette. Det var jo noen som trente rulleski og rulleskøyter med staver også før "nordic walking" ble oppfunnet. Spør i en større sportsforretning, men sørg for å få snakke med betjening som har litt peil... :-)

Og ja, jeg vil jo tro at rulleskøyter med staver gir tilsvarende økt treningseffekt som nordic walking kontra vanlig gange.

... som forøvrig er helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengun.com

Er det ikke piggestaver man bruker da?

Hei. Jeg bruker staver når jeg blader. Jeg føler at det gir økt treningseffekt på samme måte som når man bruker staver når man går. Når man blader med staver så får man jo også mye mere fart, noe som igjen kan være både morsomt og actionfyllt. Stavene jeg bruker er av merket Swix og heter "Alulite racing performance - RA59 alu millenium". Stavene mine er 165 lange og jeg er ca. 183cm høy på sokkelesten. Du kan ikke bruke staver med gummiknotter men stavene må ha pigger av hardmetall. - Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Hei. Jeg bruker staver når jeg blader. Jeg føler at det gir økt treningseffekt på samme måte som når man bruker staver når man går. Når man blader med staver så får man jo også mye mere fart, noe som igjen kan være både morsomt og actionfyllt. Stavene jeg bruker er av merket Swix og heter "Alulite racing performance - RA59 alu millenium". Stavene mine er 165 lange og jeg er ca. 183cm høy på sokkelesten. Du kan ikke bruke staver med gummiknotter men stavene må ha pigger av hardmetall. - Lykke til :)

hei du som blader. Kan stavene brukes til å bremse med også?? Jeg har inlines eller hva det het, fra 1994, men jeg synes det går for fort nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kengun.com

hei du som blader. Kan stavene brukes til å bremse med også?? Jeg har inlines eller hva det het, fra 1994, men jeg synes det går for fort nedover.

hmm, nei de kan nok ikke brukes til å bremse med. Da tror jeg at de blir alt for fort utslitt (selv om de har tupp av hardmetall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

hmm, nei de kan nok ikke brukes til å bremse med. Da tror jeg at de blir alt for fort utslitt (selv om de har tupp av hardmetall).

søren åsså - jeg som hadde gledet meg til å begynne igjen.. Jeg får forresten hjernerystelse av de skøytene, for asfalten er jo ikke helt jevn. Kanskje dere har støtdempere nå... Jeg får se på det til våren, takk for svar, iallfall :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren åsså - jeg som hadde gledet meg til å begynne igjen.. Jeg får forresten hjernerystelse av de skøytene, for asfalten er jo ikke helt jevn. Kanskje dere har støtdempere nå... Jeg får se på det til våren, takk for svar, iallfall :):)

Du må nok lære deg bedre bremseteknikk på skøytene :-)

Eller så finnes det også noen rollerblades som det er enklere å bremse på enn de vanlige. Husker ikke hva det heter, men blir en litt annen (og enklere) teknikk synes jeg.

(At jeg ikke har brukt mine blades de siste par årene skal vi vel ikke si noe om her og nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengun.com

Heh, ja det rister litt mye på dårlig asfalt ja. Har ikke skøyter med støtdempere, men kanskje det er noe jeg burde investere i. Noen som har erfaring med skøyter med støtdempere? Fungerer støtdemperne bra med tanke på dårlig asfalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...