blueplanet Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg sliter med vonde knær når jeg sitter. Når jeg går er alt ok. Det virker som om kneskålen blir presset inn når jeg sitter og forårsaker smerter. Jeg har forsøkt å bevege meg mer, gå turer osv, men smerten kommer tilbake når jeg sitter. Har vært hos lege, men jeg fikk bare noe salve å smøre på og noen tabletter som jeg ikke føler hjelper noe spesielt. Hva kan dette være og hva bør jeg gjøre? Har hatt dette nå i et halvt år og har alldri hatt smerter i knær før. Er 31 år. Har heller ikke overbelastet knærne. Samme smerte i begge knær. Værker under kneskålen. Jobber med data. Bør jeg ta MR røntgen? Bør jeg holde meg unna tabletter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 -blueplanet. Brusk-skade/slitasje i kneleddet, og gjerne under kneskjellet, kan gi slike plager som du beskriver. Det eiendommelige er at slik slitasje kan komme uten at man har belastet leddene spesielt mye. For å komme litt nærmere hva som foreligger, foreslår jeg at det blir gjort en MR- rtg. av det kneet du føler er mest vondt. Noen behandlingsråd før dette er gjort, er litt vanskelig. Men når du sitter, ha ikke knærne ekstremt bøyd, og sitt ikke med bena i kors. Sitt heller ikke lenge ad gangen på huk. Dette er stillinger som øker trykket/presset under kneskjellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.