lei68 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hadde en kraftig vridning av høyre håndledd i mai. Det "smalt" i håndleddet og det hovnet opp. Dette var i USA og jeg søkte ikke lege men kjøpte en støtteskinne som hjalp bra, og leddet normaliserte seg i løpet av 3 uker. Etter 2 dager på jobb foran PC var hånden ubrukelig igjen. Tommelledd hovnet opp + at håndledd stivnet. Fastlege satte kortisonsprøyte i tommelledd som har blitt en hard kul. Gikk til fysioterapi med behandling støm, laser og ultralyd totalt 24 ganger uten bedring. Mistet deler av følighet i tommel og pekefinger. Tatt EMG res. alt normalt. Tatt MR og røntgen res. alt normalt. Brukt kortison (entocort 3 mg/dgl) i 8 uker. Har Mb Crohn og bruker i tillegg Imurel 150 mg/dgl. Er kjempefortvilet, hånden tåler ikke belastning uten å hovne opp og værke ille. Det er nok å skjære opp brød... Håndleddet klikker når jeg prøver å bevege på det.I tillegg er det hele tiden en smertemurring i håndleddet + tommelleddet. Har vært sykemeldt siden begynnelsen av juni og ønsker bare at hånden blir bra. Noen tanker om hva som kan være galt og hva kan jeg gjøre selv for videre utredning? Fastlegen skjønner ikke hva det kan være og har gitt meg opp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 -lei 68. Selv om alle undersøkelser sålangt ikke har kunnet fortelle noe om årsaken til håndleddet ikke fungerer, så er det klart at noe er galt. Det første jeg tenker på er en bruskade som fra tid til annen ikke synes på rtg., selv ikke ved MR. Er det gått en tid siden denne undersøkelsen, kan det være en ide med å gjenta dette. På de store sykehusene som f-eks. Ullevål eller St. Olav ( hva som er aktuelt er vel avhengig av hvor du bor), er det ortopeder som har spesialisert seg på håndproblematikk. Få evt. en henvisning til et slikt sted. Å foreslå noen behandling før man vet noe mer om skaden, bør man avholde seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.