Gå til innhold

Vondt i mesteparten av muskler ved alkoholinntak.


Warlord

Anbefalte innlegg

Heisan.

De siste festene jeg har hatt og vært på, så har jeg fått vondt i så si alt som heter muskler i kroppen i ca. 10-15 minutter. Det skjer ikke med en gang, men muligens 1-3 timer uti festen. Sist det skjedde var på lørdag, da hadde jeg 3 Vikingfjord rusbrus. Følelsen når dette skjer er helt for jævlig. Så jeg drikker ikke før jeg finner ut av hva det er som foresaker dette.. Håper dere har et godt svar til meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er det samme, jeg har. Det høres helt utrolig ut men jeg blir alltid kjempevond i nakken med en gang jeg begynner å drikke vin. Dette varer en liten ri så er det forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke, men det er jo en gift så ikke underlig om det skjer rare ting.

Selv får jeg fullstendig VISNEDE bein etter bare noen slurker alkohol.

Går heldigvis over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kan ikke helt skjønne denne mekanismen eller årsaken. Du bør passe på at du ikke blir dehydrert når du drikker alkohol. Regner med at det ikke er fordi du gjør spesielle aktiviteter eller er anspent. Kanskje kan legen din finne årsak ved å måle urinprøve og nyreverdier, samt lever og galle-verdier. Test av muskelenzymet CK kan også måles. Muligens får du forskyvninger av salter og mineraler i kroppen mens kroppen når du har promille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt skjønne denne mekanismen eller årsaken. Du bør passe på at du ikke blir dehydrert når du drikker alkohol. Regner med at det ikke er fordi du gjør spesielle aktiviteter eller er anspent. Kanskje kan legen din finne årsak ved å måle urinprøve og nyreverdier, samt lever og galle-verdier. Test av muskelenzymet CK kan også måles. Muligens får du forskyvninger av salter og mineraler i kroppen mens kroppen når du har promille.

Jeg får sjekke nå på fredag hvordan det er om det er like ille. en føler seg liksom litt utenfor på fester når en ikke drikker:( Får og bestille time hos fastlegen for å ta disse prøvene her. Hvordan taes disse diverse prøvene egentlig? Høres vondt ut. Men jeg kommer tilbake på lørdag med mer info om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er det samme, jeg har. Det høres helt utrolig ut men jeg blir alltid kjempevond i nakken med en gang jeg begynner å drikke vin. Dette varer en liten ri så er det forsvunnet.

Det har jeg hørt andre og har. De tok en slags allergi-medisin mot det. Kanskje det kan hjelpe for deg og. Jeg husker ikke helt hva hun sa den het, men kan sikkert finne det ut for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Det har jeg hørt andre og har. De tok en slags allergi-medisin mot det. Kanskje det kan hjelpe for deg og. Jeg husker ikke helt hva hun sa den het, men kan sikkert finne det ut for deg.

Enkelte av oss reagerer med muskelsmerter ved inntak av alkohol. Det er en allergisk reaksjon. Som du kansje vet kan man få kløe md blemer, rennende øyne og nese, man hovner opp i hender osv, og muskelsmerter i kroppen når man inntar noe man reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...