Gå til innhold

Pepsi Max

Gjest girl from nowhere

Anbefalte innlegg

Gjest girl from nowhere

Jeg klarer bare drikke Pepsi Max. Er noe dehydrert, og vet jeg må drikke, etter klar beskjed fra legen. Har anoreksi, hvis det forklarer litt hvorfor jeg er så redd for å drikke noe annet(trenger ikke råd til anoreksien).

Det er dyrt å bare drikke pepsimax, men pga jeg har en fiks ide om at det øker forbrenninga er det lettere sagt enn gjort å bytte ut Pepsi Max-en med vann (eller funlight). Tenker også at det kanskje påvirker maten at jeg drikker Pepsi Max. Vet jo egentlig at dette ikke har rot i virkeligheten, men likevel "tror" jeg på det.

Noen som kan komme med overbevisninger om at jeg ikke vil legge på meg av vann, noe jeg vet _egentlig_at man ikke gjør, men likevel tror min kropp gjør. Og derfor er redd for rent vann. Synes også vann fyller meg mye mer opp enn Pepsi Max. Magen blir fullere og som om kroppen suger det til seg og jeg føler meg større.

Dette høres kanskje helt merklig ut, men men...

Innvendinger og råd ønskes angående Pepsi Max-problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest keemelian

hei, vann er faktisk det beste slankemiddelet det. For det første roer det ned sultfølelsen, og i tillegg så renser det hele kroppen.. Prøv med litt sitron i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann er et ganske så naturlig produkt. Pepsi Max er absolutt ikke det. Du kan jo lese hva den inneholder.

Som dehydrert anorektiker trenger du væske som "vanner" kroppen din. Pepsi Max gjør bare at kroppen din må bruke mer væske for å kvitte seg med tilsetningsstoffene i brusen. Med andre ord så forbruker du mer væske enn du tar inn.

Og det er ikke gunstig for kroppen din - uansett om du er anorektiker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen gode råd, men vil bare si at jeg tror Pepsi Max inneholder "et eller annet" som kan gjøre deg avhengig!

Sønnen min på 14 er avhengig av PM. Han blir desperat dersom vi ikke har det i huset, akkurat som en alkoholiker med alkohol. Han vil helst drikke dette til hvert måltid. Vi foreldre er stille fortvilet, for noe næring inneholder den jo slett ikke, og den fortrenger jo sunnere drikke som melk og juice.

Altså ingen gode råd, men flere i samme båt!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi max øker ikke forbrenningen. Den inneholder ikke mange kalorier, men i forhold til rent vann er det faktisk noen få kalorier i pepsi max.

Om du føler deg "oppblåst" av vann er det nok fordi cellene trenger å ha vann i seg, de fylles av vannet for å ha det bra.

En mager trøst er vel at om du drikker masse vann, blir magen full, og du får mindre behov for mat. Du kjennes mett.

Prøv å drikke vann istedenfor pespi max..

Har du snakket med terapauten din om det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Girl from nowhere

Nå vet jeg ikke helt hva du definerer som mye å drikke av pepsi max per dag? Hvis du drikker bare 1.liter om dagen, så er det ikke så mye synes nå jeg...

Drikker selv en del pepsi max om dagen.. Da mener jeg i allefall 4 liter om dagen..

Det blir jo dyrt i lengden, men det går vel bra hvis man kjøper pepsi max flaskene når dem er på tilbud...

Hva med å trappe ned brusdrikkingen over tid? Da får du vent deg gradvis av pepsi max drikkingen enn å få store abstinenser av å slutte brått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Til Pås

Jeg har dessverre ingen gode råd, men vil bare si at jeg tror Pepsi Max inneholder "et eller annet" som kan gjøre deg avhengig!

Sønnen min på 14 er avhengig av PM. Han blir desperat dersom vi ikke har det i huset, akkurat som en alkoholiker med alkohol. Han vil helst drikke dette til hvert måltid. Vi foreldre er stille fortvilet, for noe næring inneholder den jo slett ikke, og den fortrenger jo sunnere drikke som melk og juice.

Altså ingen gode råd, men flere i samme båt!

mvh

Jeg drikker selv ca. 4 liter PM om dagen, men det er ikke bare pepsi max som inneholder stoffet koffein som man blir lett avhengig av...

Cola, cola light, tab Xtra, Solo plus, pepsi light og pepsi inneholder også dette koffein stoffet som er et av tilsetningsstoffene som hører med i brusen...

Har prøvd å trappe ned brusdrikkingen, men det er lettere sagt enn gjort...

Etter noen dager, så må jeg likevel ha brus....

Hva med å la ungen din trappe ned brusdrikkingen sakte men gradvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker selv ca. 4 liter PM om dagen, men det er ikke bare pepsi max som inneholder stoffet koffein som man blir lett avhengig av...

Cola, cola light, tab Xtra, Solo plus, pepsi light og pepsi inneholder også dette koffein stoffet som er et av tilsetningsstoffene som hører med i brusen...

Npr voksne drikker mye pepsi eller cola kan det være greit å drikke litt kaffe isteden og så er det lettere å la brusen være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vann er faktisk det beste slankemiddelet det. For det første roer det ned sultfølelsen, og i tillegg så renser det hele kroppen.. Prøv med litt sitron i :)

Ja, hun trengte jo absolutt slankeråd.

*himle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du dette?:

"Har anoreksi, hvis det forklarer litt hvorfor jeg er så redd for å drikke noe annet(trenger ikke råd til anoreksien)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Erstatt litt av pepsimaxen med farris. Farris hindrer dehydrering og fyller ikke sånn opp i magen som vann gjør. Så når du har gått over til sprudlevann, kan du erstatte noe av dette med vanlig vann. Gradvis så går det bra.

Jeg håper at grunnen til at du ikke trenger råd vedr anorexiaen er fordi du allerede får god hjelp til den av en behandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du 4 liter Pepsi Max OM DAGEN?????? har du da tid til annet enn å gå på do ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tommy's tiger

Drikker du 4 liter Pepsi Max OM DAGEN?????? har du da tid til annet enn å gå på do ;-)

Når an drikker over 3 liter av brus med kunstig søtningstoffer må man også begynne å ta med kreft riskikoen.

Aspartam og de stoffene der fremkaller kreft i store doser. Og over 3 liter om dagen er en stor dose.

I tilegg får man jo i seg stoffene i annen "mat" som tyggis osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når an drikker over 3 liter av brus med kunstig søtningstoffer må man også begynne å ta med kreft riskikoen.

Aspartam og de stoffene der fremkaller kreft i store doser. Og over 3 liter om dagen er en stor dose.

Men 4 liter høres jo alldeles sinnsykt ut for meg... Jeg drikekr også Pepsi Max om jeg skal ha brus, men da snakker vi om mindre enn 4 liter i måneden iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Serendipity

Ja, det er sant at jeg drikker ca. 4 liter pepsi max om dagen, og er klar over at det er ganske mye og usunt å drikke så mye...Ganske dyrt er det også

Andre ganger drikker jeg bare 3 liter

Har prøvd å trappe ned brusdrikkingen. Det gikk bra en kort stund, men så snart jeg har kjøpt meg en halv liter med pepsi max, blir det til at jeg drikker mer og mer...

For 5år siden drakk jeg ikke så mye brus en gang om dagen.... Det har blitt mer med årene etter at jeg nå har blitt ferdig med tenårene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Tommy`s tiger

Har hørt at man må drikke minst 8 kasser halvannen liter om dagen, for det kan være kreftfarlig... (men om det er sant. Det vet jeg ikke)...

Kanskje ganske teit å si, men uansett spiller det nok ikke så stor rolle om man får kreft eller ei av brusen for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant at jeg drikker ca. 4 liter pepsi max om dagen, og er klar over at det er ganske mye og usunt å drikke så mye...Ganske dyrt er det også

Andre ganger drikker jeg bare 3 liter

Har prøvd å trappe ned brusdrikkingen. Det gikk bra en kort stund, men så snart jeg har kjøpt meg en halv liter med pepsi max, blir det til at jeg drikker mer og mer...

For 5år siden drakk jeg ikke så mye brus en gang om dagen.... Det har blitt mer med årene etter at jeg nå har blitt ferdig med tenårene

Har du dette stående på jobb? eller er du hjemme? Jeg tenkte igrunn ikke over de negative helse virkningene, men ble bare så "sjokkert" og mengden. Husker godt en i klassen som drakk minst en og ofte på 1/2 litere Cola om dagen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som drikker mengder med Pepsimax og vanlig Cola hver dag. Tennene hennes bærer tydelig preg av dette. Hun har langt fra Colgate-smil, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Serendipity

Har du dette stående på jobb? eller er du hjemme? Jeg tenkte igrunn ikke over de negative helse virkningene, men ble bare så "sjokkert" og mengden. Husker godt en i klassen som drakk minst en og ofte på 1/2 litere Cola om dagen ;-)

Takk for svar!

Da jeg begynte å drikke mer brus, var det siste året jeg gikk på skolen.Det startet med to halvlitere på skolen om dagen, og etter hvert ble det mer brusdrikking om dagen.Deretter begynte jeg på attføring

Jeg hadde en flaske ståendes da jeg var utplassert da jeg var på attføring, men da gikk det mer tid til å jobbe enn til å sitte å drikke brus...

Da drakk jeg heller ikke noe særlig med brus når jeg jobbet pga jeg var mer opptatt med å jobbe enn å drikke brus...

Nå er jeg midlertidig uføretrygdet, og da har jeg pepsi max flasker ståendes i kjøleskapet..

Jeg tror at det er en fordel å ha en fast jobb å gå til om dagene, for da blir det mer tid til annet enn å bare å sitte ned hjemme og drikke pepsi max og kjede seg...

Har i allefall tenkt å foreslå om jeg kan søke meg over til attføring igjen når det tre årene som jeg går på midlertidig ufør er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...