Gå til innhold

Pepsi Max

Gjest girl from nowhere

Anbefalte innlegg

tommy's tiger

Har hørt at man må drikke minst 8 kasser halvannen liter om dagen, for det kan være kreftfarlig... (men om det er sant. Det vet jeg ikke)...

Kanskje ganske teit å si, men uansett spiller det nok ikke så stor rolle om man får kreft eller ei av brusen for meg...

Det er gjort forsøk som viser at over 3 liter daglig av lett brus er kreftframkallende.

Men det er jo sjelden noen drikker så mye brus da. De som får i seg en liter om dagen er vel det jeg ville kalt ekstreme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Til Babette

Jeg kjenner ei som drikker mengder med Pepsimax og vanlig Cola hver dag. Tennene hennes bærer tydelig preg av dette. Hun har langt fra Colgate-smil, for å si det sånn.

Jeg drikker en del pepsi max om dagen, og har gjort det i noen år, men enda har jeg ikke fått noen hull...

Det er sant at syra angriper tennene og sliter på emaljen når en drikker brus, men da kan du anbefale din venninne å pusse tennene med bakepulver.. Da blir dem i allefall hvitere..

Har pusset dem selv med bakepulver, og jeg fikk i allefall tennene mine hvitere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Tommy`s tiger

Det er gjort forsøk som viser at over 3 liter daglig av lett brus er kreftframkallende.

Men det er jo sjelden noen drikker så mye brus da. De som får i seg en liter om dagen er vel det jeg ville kalt ekstreme..

Da har vi visst nok hørt forskjellig om hvor mange liter som man må drikke om dagen før det blir kreftfremkallende...

Uansett synes jeg ikke ca. 1 liter brus om dagen er så veldig ekstremt, men akkurat så bra er det vel heller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da jeg begynte å drikke mer brus, var det siste året jeg gikk på skolen.Det startet med to halvlitere på skolen om dagen, og etter hvert ble det mer brusdrikking om dagen.Deretter begynte jeg på attføring

Jeg hadde en flaske ståendes da jeg var utplassert da jeg var på attføring, men da gikk det mer tid til å jobbe enn til å sitte å drikke brus...

Da drakk jeg heller ikke noe særlig med brus når jeg jobbet pga jeg var mer opptatt med å jobbe enn å drikke brus...

Nå er jeg midlertidig uføretrygdet, og da har jeg pepsi max flasker ståendes i kjøleskapet..

Jeg tror at det er en fordel å ha en fast jobb å gå til om dagene, for da blir det mer tid til annet enn å bare å sitte ned hjemme og drikke pepsi max og kjede seg...

Har i allefall tenkt å foreslå om jeg kan søke meg over til attføring igjen når det tre årene som jeg går på midlertidig ufør er over...

Og du "klarer ikke" å feks. bare kjøpe inn en pakke med fire flasker og posjonere den ut hele uken..Det er jo anbefalt med mye væske inntak, men jeg må si jeg er overrasket over at du klarer å få i deg så mye jeg. Sliter med å få i meg 2 liter væske om dagen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommy's tiger

Da har vi visst nok hørt forskjellig om hvor mange liter som man må drikke om dagen før det blir kreftfremkallende...

Uansett synes jeg ikke ca. 1 liter brus om dagen er så veldig ekstremt, men akkurat så bra er det vel heller ikke...

Jeg har lest en artikkel om det, husker ikke helt hvilket år den var fra. En vitenskapelig artikkel altså, ikke en i VG...

Jeg synes 1 liter brus om dagener MYE, hvertfall når det blir hver dag.. men de om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker en del pepsi max om dagen, og har gjort det i noen år, men enda har jeg ikke fått noen hull...

Det er sant at syra angriper tennene og sliter på emaljen når en drikker brus, men da kan du anbefale din venninne å pusse tennene med bakepulver.. Da blir dem i allefall hvitere..

Har pusset dem selv med bakepulver, og jeg fikk i allefall tennene mine hvitere...

Slik jeg formulerte meg, hørtes det ut som om vanlig misfarging var problemet. Men det er ikke egentlig det. Det virker som om emaljen på tennene hennes er i ferd med å bli slitt vekk. Slik det også kan bli når man pusser for mye eller for hardt over lang tid. Så jeg tror ikke bakepulver vil hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Til Serendipity

Og du "klarer ikke" å feks. bare kjøpe inn en pakke med fire flasker og posjonere den ut hele uken..Det er jo anbefalt med mye væske inntak, men jeg må si jeg er overrasket over at du klarer å få i deg så mye jeg. Sliter med å få i meg 2 liter væske om dagen jeg...

Det er vanskelig det å kjøpe en 4pk pepsi max pakke, og porsjonere ut resten av hele uka...

Vet ikke hvorfor jeg klarer å få i meg så mye pepsi max, men jeg tror nesten at det blir en vanesak...

Snart er det jo jul også. Da hender det også at jeg drikker te og kakao..Ellers drikker jeg også fun light bringebær safta...

I vinterhalvåret som var drakk jeg mye te...

Trappet ned på pepsi max i en periode, men da drakk jeg mye Bringebær fun light saft som jeg kjøpte i Sverige i stedet for..

Det er vel mye bedre å drikke mye saft enn mye brus regner jeg med...Kanskje det er en fordel å drikke mye fun light saft i stedet for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Tommy`s tiger

Jeg har lest en artikkel om det, husker ikke helt hvilket år den var fra. En vitenskapelig artikkel altså, ikke en i VG...

Jeg synes 1 liter brus om dagener MYE, hvertfall når det blir hver dag.. men de om det..

Har du linken til denne artikkelen som du leste i avisa angående kreftframkallende stoffer som fantes i brusen?

Er interessert i å lese denne artikkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig det å kjøpe en 4pk pepsi max pakke, og porsjonere ut resten av hele uka...

Vet ikke hvorfor jeg klarer å få i meg så mye pepsi max, men jeg tror nesten at det blir en vanesak...

Snart er det jo jul også. Da hender det også at jeg drikker te og kakao..Ellers drikker jeg også fun light bringebær safta...

I vinterhalvåret som var drakk jeg mye te...

Trappet ned på pepsi max i en periode, men da drakk jeg mye Bringebær fun light saft som jeg kjøpte i Sverige i stedet for..

Det er vel mye bedre å drikke mye saft enn mye brus regner jeg med...Kanskje det er en fordel å drikke mye fun light saft i stedet for?

Kan ikke se at det er noen forskjell å drikke light brus og light saft. Jeg tror ikke kullsyren er skadelig. Men det kan jo være at det er koffeinet i pepsien du er "avhengig" av, og da vil det jo hjelpe å prøve noe annet. Evt. drikke litt mer kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Serendipity

Kan ikke se at det er noen forskjell å drikke light brus og light saft. Jeg tror ikke kullsyren er skadelig. Men det kan jo være at det er koffeinet i pepsien du er "avhengig" av, og da vil det jo hjelpe å prøve noe annet. Evt. drikke litt mer kaffe.

Jeg tror nok det at det er koffeinet som jeg er avhengig av... Kjøper ofte brus som inneholder stoffet koffein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommy's tiger

Har du linken til denne artikkelen som du leste i avisa angående kreftframkallende stoffer som fantes i brusen?

Er interessert i å lese denne artikkelen

Det er ikke noen avis artikkel som sagt, men en vitenskapelig artikkel. Kan sikkert finne den på PubMed... Har ikke link til den, men kan slenge den inn hvis jeg snubler over den igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun trengte jo absolutt slankeråd.

*himle*

Det er vel nettop slike råd som går hjem hos de fleste med anorexi, så egentlig var det jo en bra måte å si det på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann må vel være det eneste som ikke har noen kalorier i det hele tatt. Kroppen har veldig godt av at du drikker det. Men du sier at det kjennes ut som om det fyller deg opp. Kroppen klarer ikke å nyttegjøre seg av mye væske på en gang. Drikk vann i små mengder maaaange ganger om dagen.

Men som du sier selv - du vet jo dette her. Prøv å høre på deg selv. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest papirtiger

Ikke rart bakepulver gir hvitere tenner :D Bakepulver er etsende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...