Gå til innhold

sorry, må bare spørre..

Gjest sånn er det

Anbefalte innlegg

Gjest sånn er det

Hei...jeg hater å måtte skrive dette, vet dette ikke er noe slankeforum, men vet ikke om noen andre steder. Jeg er en jente på 19 so, er 1.68 m høy og trener en god del. Målet mitt er å gå ned til å veie 60 kg, nå veier jeg et sted mellom 63-65 kg. Problemet mitt er at jeg for en uke siden veide i overkant av 63 kg, mens jeg i dag tidlig veide 65 kg! Har spist LITT mer enn jeg pleier den siste uke, men ikke SÅ mye...! Vekten min pleier ikke svinge mer enn et halvt kilo til eller fra, hva har skjedd?? Har menstruasjonsperioder noe å si?? Tror kanskje jeg snart skal ha mensen nemlig...

Håper noen vil svare meg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klem til deg

Det er veldig individuelt, men helt normalt at kroppen samler mer vann i visse deler av syklusen.

Det er også normalt at apetitt og sultfølelse svinger i løpet av syklusen.

For å unngå å få et vanskelig og unaturlig forhold til kropp og vekt, bør du veie deg så sjelden som mulig, og heller følge de "store linjene", ved feks veie deg en gang i måneden, på samme tid i forhold til syklusen din.

Når du ikke slanker deg, bør du ikke veie deg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt, men helt normalt at kroppen samler mer vann i visse deler av syklusen.

Det er også normalt at apetitt og sultfølelse svinger i løpet av syklusen.

For å unngå å få et vanskelig og unaturlig forhold til kropp og vekt, bør du veie deg så sjelden som mulig, og heller følge de "store linjene", ved feks veie deg en gang i måneden, på samme tid i forhold til syklusen din.

Når du ikke slanker deg, bør du ikke veie deg i det hele tatt.

ingenting å bekymre seg for!! jeg går opp 3 kg før hver mens, men det er kun vann og jeg går ned igjen etter mens. så bare fortsett som før du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klem til deg

ingenting å bekymre seg for!! jeg går opp 3 kg før hver mens, men det er kun vann og jeg går ned igjen etter mens. så bare fortsett som før du!! :)

Var det til meg? Eller til "sånn er det"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Sånn er det

Det er mange som har lettere for å gå opp i vekt før selve menstruasjonen starter pga man kan blant annet få mer ødem i kroppen...

Ellers kan det også være at du har spist lite over lang tid slik som forbrenningen din har sunket.. Da har man lettere for å legge på seg...

Men uansett bør du være fornøyd med din vekt, for den er bra nok som den er.. Både 60kg og 65kg ligger nok innenfor det som er din idealvekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Enda et svar til Sånn er det

Det kan også være at du har trent ganske mye i den siste tiden og da får du muskler i stedet for...

Muskler veier jo mer enn fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...