Gå til innhold

Kalorier i 100 gram Freia melkesjokolade?

Gjest marimaki

Anbefalte innlegg

Gjest marimaki

Hei,

dette høres sikkert sprøtt ut. Men jeg følger en grete roede kur og har gått ned en kilo i uken over 10 uker nå...(går mitt andre kurs).

det som er greia er at jeg altså går ned til tross for at jeg spiser 100 gram sjokolade hver dag. jeg overstiger aldri denne grensen, men må bare ha de hundre grammene for velvcære og kos.

Hvorfor går jeg likevel ned da? Og hvor mange kalorier er det i den sjokoladen?

Er det rart at jeg går ned? det gpr jo så det suser, dette! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

581 kcal. Da går disse kaloriene på bekostning av annen sunn mat du kunne spist. Kan du ikke klare å øve deg opp til å "bare" spise det annenhver dag da ;-) Det er jo ikke bra med såpass mye sjokolade hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marimaki

581 kcal. Da går disse kaloriene på bekostning av annen sunn mat du kunne spist. Kan du ikke klare å øve deg opp til å "bare" spise det annenhver dag da ;-) Det er jo ikke bra med såpass mye sjokolade hver eneste dag.

Oi, er det såpass mye! :-) ? hm, men hva kommer det av at jeg går like mye ned,da? jeg inkluderer nemlig ikke denne sjokoladen i mitt kalori-forbruk slik jeg lærer på GR-kurs. Jeg spiser bare sjokoladen i tillegg jeg, og blåser i grunnen i om det forhøyner kaloriforbruket. Litt rart at jeg går ned likevel da, eller?

jeg går forøvrig en tur hver dag på ca 1 time...Men kanskje jeg skulle begynne å kutte ned til å spise 50 gram i stedet....

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det såpass mye! :-) ? hm, men hva kommer det av at jeg går like mye ned,da? jeg inkluderer nemlig ikke denne sjokoladen i mitt kalori-forbruk slik jeg lærer på GR-kurs. Jeg spiser bare sjokoladen i tillegg jeg, og blåser i grunnen i om det forhøyner kaloriforbruket. Litt rart at jeg går ned likevel da, eller?

jeg går forøvrig en tur hver dag på ca 1 time...Men kanskje jeg skulle begynne å kutte ned til å spise 50 gram i stedet....

Takk for svar! :-)

NEI!! ;-) Ikke beveg deg mindre. Det bør ikke være et enten eller. Prøv heller å spise annehver dag, for å "venne kroppen av med". Om kroppen ikek får tilgang på sjokolade hver dag vil den "venne seg til det". Du går sikkert ned fordi du har begynt å bevege deg mye mer, samt spiser regelmessig og sunt. Jeg tenker IKKE på vekten når jeg mener du bør kutte ut 100 gram sjokolade hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel drøyt 500 kcal i 100 gram sjokolade, altså litt mer enn en anbefalt middagsrasjon fra Grete Roede.

Når du allikevel går ned, betyr jo det rett og slett at du forbrenner flere kalorier enn du får i deg. Det går selvsagt an å gå ned i vekt selv om man spiser sjokolade, det er uansett totalregnestykket som teller.

Men ettersom sjokkis ikke er spesielt mettende, er det kanskje ikke så lurt å gjøre seg avhengig av en så stor mengde hver dag - som går på bekostning av næringsrik og mettende mat.

Hva med å kutte ned til 50 g om dagen, i første omgang? Da "sparer" du hele 250 kcal hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznowgood_the_real

Jeg brukte 14 mnd på å gå ned 28 kilo og har holdt vekta + 3 kg siden februar i år. Jeg brukte Cambridgekuren og spiste innimellom både sjokolade, øl, pizza og annen godis. Uten å kunne ha kost meg så hadde jeg nok gitt opp hele greia. Dersom du fortsatt går ned i vekt, så hvorfor kutte ut sjokoladen?? Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte 14 mnd på å gå ned 28 kilo og har holdt vekta + 3 kg siden februar i år. Jeg brukte Cambridgekuren og spiste innimellom både sjokolade, øl, pizza og annen godis. Uten å kunne ha kost meg så hadde jeg nok gitt opp hele greia. Dersom du fortsatt går ned i vekt, så hvorfor kutte ut sjokoladen?? Lykke til videre

Men så mye sjokolade hver dag er jo uansett ikke bra. Og da tenker jeg ikke bare på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznowgood_the_real

Men så mye sjokolade hver dag er jo uansett ikke bra. Og da tenker jeg ikke bare på vekta.

Hvorfor er ikke det bra? Vi spiser jo nokså mye fett og karbohydrater allikevel. Sjokolade er i alle fall uten altfor mye tilsetningsstoffer, sånn tenker jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke det bra? Vi spiser jo nokså mye fett og karbohydrater allikevel. Sjokolade er i alle fall uten altfor mye tilsetningsstoffer, sånn tenker jeg da..

Det er jo _litt_ sukker i den da. Og sukker er jo ikke akkurat sunt for blodårene, bl.annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznowgood_the_real

Det er jo _litt_ sukker i den da. Og sukker er jo ikke akkurat sunt for blodårene, bl.annet.

Ikke sunt for blodårene? Det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på umettet fett, sukker, tenner osv. Å spise 100 gram sjokolade en gang, eller til nød to i uken ville jeg ikke hatt problemer med. Men å hver dag måtte putte i seg 100 gram sjokolade.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sunt for blodårene? Det visste jeg ikke.

Én gruppe på elleve mennesker fikk 46 gram av mørk, flavonoidrik sjokolade hver dag i to uker, mens medlemmene i en gruppe på 10 spiste sjokolade med lavt flavonoidinnhold.

Det viste seg at blodårene utvidet seg med en tidel hos gruppen som hadde spist flavonoidrik sjokolade, mens de innskrenket seg tilsvarende blant medlemmene i den andre gruppen.

«Arterier som er i stand til å utvide seg mer har økt blodgjennomstrømning. Dette er spesielt viktig for hjertet »,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznowgood_the_real

Jeg tenker på umettet fett, sukker, tenner osv. Å spise 100 gram sjokolade en gang, eller til nød to i uken ville jeg ikke hatt problemer med. Men å hver dag måtte putte i seg 100 gram sjokolade.???

Joda, du har nok rett i det. Men under en periode hvor man slanker seg er det etter min erfaring godt å 'trøstespise' litt, om du skjønner. Tror ikke jeg anbefaler så mye sjokolade til vanlig, nei. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Iznowgood_the_real

Én gruppe på elleve mennesker fikk 46 gram av mørk, flavonoidrik sjokolade hver dag i to uker, mens medlemmene i en gruppe på 10 spiste sjokolade med lavt flavonoidinnhold.

Det viste seg at blodårene utvidet seg med en tidel hos gruppen som hadde spist flavonoidrik sjokolade, mens de innskrenket seg tilsvarende blant medlemmene i den andre gruppen.

«Arterier som er i stand til å utvide seg mer har økt blodgjennomstrømning. Dette er spesielt viktig for hjertet »,

Javel. Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har nok rett i det. Men under en periode hvor man slanker seg er det etter min erfaring godt å 'trøstespise' litt, om du skjønner. Tror ikke jeg anbefaler så mye sjokolade til vanlig, nei. :-)

Men "slankingen" er vel for en periode, og etterpå er man ikke ferdig. Man må hver dag tenke over hva man putter i munnen; Grete Roede eller ei. Jeg tenker da, når man ikek føler kurset og ikke tar det så nøye, kanskje trimmer mindre og i tillegg spiser denne 100 grams sjokoladen. Da er kiloene på igjen før man får sukk for seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Takk :-)

Med andre ord så kan Mørk sjokolade ha en helsebringende effekt. (46 gram daglig) Men forskerene ville ikke anbefale dette på tross...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznowgood_the_real

Men "slankingen" er vel for en periode, og etterpå er man ikke ferdig. Man må hver dag tenke over hva man putter i munnen; Grete Roede eller ei. Jeg tenker da, når man ikek føler kurset og ikke tar det så nøye, kanskje trimmer mindre og i tillegg spiser denne 100 grams sjokoladen. Da er kiloene på igjen før man får sukk for seg...

Jeg mente under slanking at det er viktig å kose seg. Hadde blitt gæærn av å bare spise 'fornuftig' mens jeg slanket meg i hvertfall. Men om det er sunt, kan vel diskuteres ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker altså ikke "kosemerker" (eller hva det nå heter i Grete Roede)? Da gikk på slankekurs, var det ikke hver uke jeg gikk ned 1 kg, selv om jeg fulgte dietten slavisk. Det kunne jo hjelpe med en utskeielse om vekta stod stillt, men ikke hver dag, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente under slanking at det er viktig å kose seg. Hadde blitt gæærn av å bare spise 'fornuftig' mens jeg slanket meg i hvertfall. Men om det er sunt, kan vel diskuteres ;-)

Det er viktig å spise sunt og unne seg noe ekstra "bestandig", både under "slanking" og når man har oppnådd ønsket vekt. Det å være bevisst på hva som går inn i munnen om man åpner den :-). Selv har jeg svært lett for å legge på meg, og må "planlegge" hva jeg skal putte i munnen. Enten i form av mindre av annet "godis" eller så må jeg legge opp til litt ekstra trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forbrenningen

Du hadde sikkert ikke gått ned like mye om du ikke hadde spist de 581 kaloriene ekstra hver dag, så hvis du slutter å spise sjokoladen, vil jeg anbefale deg å spise samme antall kalorier av annen mat. Ikke alle går ned på grete roedes forslag på 1200-1500 kcal pr dag. Noen må opp i rundt 2000. Hvis forbrenningen de har vært nede før pga slanking, og du spiser for lite nå, vil den gå ned igjen, og du vil ikke gå ned like godt. Jeg snakker av erfaring, for da jeg gikk på grete roede gikk jeg ned to kg på hennes to kurs tilsammen, men når jeg økte matinntaket med 5-600 kcal per dag greide jeg endelig å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...