Gå til innhold

Noen som vet? ang. katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle skaffe meg katt. Har aldri hatt katt før. Hva trenger man av utstyr?

Gjest klem til deg
Skrevet

Det er viktig å ha en flink veterinær, både til oppfølging av rutineting som vaksinering, id-merking, prevensjon /sterilisering og ormebehandling osv.

Men også til akutte ting, som sår osv!

Men det behøver du ikke å kjøpe da :-), bare finne ut hvor den flinke veterinæren holder til, og ta kontakt med en gang katten er i hus, for å få vite hva som er rutineoppfølging.

Mat / for kan du også høre med veterinæren om, hvis ikke den du kjøper / får katten fra har god info. Veterinæren / dyrebutikken selger for, i tillegg får du vanlig kattemat i butikken. Men kattungen kan godt få spesialfor en liten stund.

Hvis du ikke _må_ ha kattunge bør du absolutt vurdere en omplasseringskatt! http://www.kattehuset.org/

Katten må ha et sted å sove hvor den kan være i fred, og skåler til maten sin. Egentlig ikke så mye du må kjøpe inn. Hvis pelsen krever det, må du kjøpe børste.

Bruk heller penger på id-merking, sterilisering og riktig for, enn på fancy kurv osv.

Kos deg med pus!

Skrevet

Transportbur. Tissekasse/sand. Mat/vannskål. Kurv (selv om den sikkert like gjerne legger seg i stol/sofa). Klorebrett (selv om den sikkert foretrekker møblene ;-))

Korse1365380740
Skrevet

du trenger ikkje så mykjue..

leiker og litt sånn,men ej anbefala på det høgaste at du kjøper en klorestamme..

vist ikkje hvessa dei kørne på sofaen og vegger.

der finnst et middel som kattene elsker lukta av som du kan spraye på klorestammen,er ikkje sikker på hva det heter.

men det spør du berre om på dyrebutikken eller hos verinæren.

Skrevet

du trenger ikkje så mykjue..

leiker og litt sånn,men ej anbefala på det høgaste at du kjøper en klorestamme..

vist ikkje hvessa dei kørne på sofaen og vegger.

der finnst et middel som kattene elsker lukta av som du kan spraye på klorestammen,er ikkje sikker på hva det heter.

men det spør du berre om på dyrebutikken eller hos verinæren.

Kattemynte (cat nip) tror jeg du tenker på. Ikke alle katter reagerer på det (min bryr seg ingenting om det). Og - en klorestamme/klorebrett er nok dessverre ingen garanti for å unngå kloring på annet... Min katt bruker både klorebrett, møbler og lister ;-)

Skrevet

Transportbur. Tissekasse/sand. Mat/vannskål. Kurv (selv om den sikkert like gjerne legger seg i stol/sofa). Klorebrett (selv om den sikkert foretrekker møblene ;-))

Kurv er absolutt ikke noe man trenger å kjøpe. Å kjøpe en kruv til katten er mer eller mindre å sikre et sted hvor katten IKKE ligger :-)

"........................."

Skrevet

Du trenger også noe som gjør at den ikke går til naboen...

Jeg er pisslei av katter som reker rundt her.

Ha bånd på dem ute, eller la være å ha katt hvis en bor i tettbygd strøk. Det mener jeg.

Katter passer på landet, ikke i byer osv hvor de plager naboene med alle mulige etterlatenskaper og jamring.

(nei, jeg liker ikke katter. Kanskje jeg hadde likt dem bedre hvis eierne hadde holdt dem unna hagen min...)

;)

Skrevet

Kurv er absolutt ikke noe man trenger å kjøpe. Å kjøpe en kruv til katten er mer eller mindre å sikre et sted hvor katten IKKE ligger :-)

"........................."

Nja, det er kjekt å ha en som den muligens bruker en gang i blant, hvis man skal ha den på kennel etc,- så kan den ha med kurven - med sin egen lukt... Men, jo enig i at det nok ikke er i kurven den ligger mest...

Skrevet

Nja, det er kjekt å ha en som den muligens bruker en gang i blant, hvis man skal ha den på kennel etc,- så kan den ha med kurven - med sin egen lukt... Men, jo enig i at det nok ikke er i kurven den ligger mest...

Det er ikke noe galt i det, nei. Men man bør vite at katten driter fullstendig i at man har kjøpt kurven til den. :-)

"..............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...