Gå til innhold

Hvor fort kan muskelmassen øke?

Reven1365380455

Anbefalte innlegg

Reven1365380455

Jeg har nettopp begynt å trene styrke. 3 ganger i uka. Ganske konvensjonelt styrke program. Hvor lang tid vil det ta før jeg begynner å føle meg sterkere og merker at muskelmassen øker? Jeg ønsker ikke bodybuilderlook og jeg stapper ikke i meg masse preparater utenom omega3 og multivitamin tabletter. Hvor mye muskelmasse kan du skaffe deg sånn gj.snittlig hver måned basert på et vanlig kosthold?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Hvordan man bygger muskelmasse er svært indivduelt. Noen får muskler bare de ser på en vektstang, og andre kan trene hardt og mye uten at det bli synlig i muskelmasse. (men de blir selvfølgelig sterkere og mer utholdene av treningen).

Ofte kan man trene lenge i begynnelsen uten å se de helt store resultatene. Dette er fordi man først skal "fylle ut" musklene man allerede har med masse og effekt. Først når denne prosessen er ferdig vil musklene begynne å vokse seg større. Men da kan man ofte se endring raskt.

Svaret er at dette er høyst individuelt alt ettersom hvilken kroppstype du har.

Uansett så har kroppen godt av treningen, og vil gi deg resultater i form, pust og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ove Rytter, en tidligere kroppsbygger, en kjendis innen bodybuilderverden i Sverige, og mannen bak skandinavias beste bodybuilder/fitness-magasin, mente at det skulle godt gjøres å bygge mer enn 0,5 kg rene muskler i året.

I starten vil du nok øke betydelig mer enn som så, men hvor mye du vil øke avhenger av så mangt. Ikke bare hvordan du trener, men også (spesielt!) hvordan du spiser og hvordan du hviler.

Enkelte anslår at kostholdet betyr så mye som 70 % av treninga, mens hvilen betyr 20 %. Som du forstår er selve treninga bare en liten del av veien til en muskuløs kropp.

I starten vil du nok uansett øke bra dersom du sørger for å dytte i deg nok og riktig mat, samt trenger fornuftig.

Hvor mye du vil øke er umulig å si, men du trenger ikke å være redd for å bli seendes ut som noen bodybuilder selv om du gjør alt korrekt 24 timer i døgnet de neste årene. I hvert fall ikke med mindre du har ekstremt gunstige kroppsbyggergener.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...