Reven1365380455 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg vurderer anskaffelse av romaskin. Både for a variere "kondis" øktene, men også få litt muskler i rygg og armer. Roere på høyt nivå har ihvertfall meget pene muskler. Slike vil jeg ha! Har romaskin noen bra virkning på muskeltilvekst? Jeg har for tiden også et prolaps i korsryggen, tror du roing kan være gunstig for denne ? Tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Et av de vanligste problemet for roere er ryggproblemer og prolapser. Årsaken er at man får mye belastning på ryggen når man sitter å ror. Så dersom du har problmemer med ryggen, ville jeg ikke anbefale deg å kjøpe en romaskin. En romaskin er et kondisjonsapperat, og vil ikke nødvendigvis gi deg slike muskler som roerne har. De trener mye styrke også, disse gutta! Hvis du vil ha et kondisjonsapperat hjemme ville jeg heller ha kjøpt meg en spinning sykkel. Det er mye mindre belastende på ryggen (så lenge du ikke stiller inn styret for lavt) enn en romaskin, og mye mindre belastende på knærne enn jogging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Et av de vanligste problemet for roere er ryggproblemer og prolapser. Årsaken er at man får mye belastning på ryggen når man sitter å ror. Så dersom du har problmemer med ryggen, ville jeg ikke anbefale deg å kjøpe en romaskin. En romaskin er et kondisjonsapperat, og vil ikke nødvendigvis gi deg slike muskler som roerne har. De trener mye styrke også, disse gutta! Hvis du vil ha et kondisjonsapperat hjemme ville jeg heller ha kjøpt meg en spinning sykkel. Det er mye mindre belastende på ryggen (så lenge du ikke stiller inn styret for lavt) enn en romaskin, og mye mindre belastende på knærne enn jogging. Det kommer jo an på om h*n vil trene opp ryggen p.g.a ryggproblemene, da. Det gjør man ikke særlig mye av ved å sykle. Roing er knallbra trening fra ryggen, men som all trening er det usundt hvis det overdrives. Spesiellt hvis man har ryggproblemer, selvsagt. Selv har jeg hatt mye problemer med ryggen. For tiden trener jeg en del roing på helsestudio (da med aparater, ikke romaskin), og ryggen blir bare bedre og bedre etterhvert som musklene blir sterkere. "........................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Det kommer jo an på om h*n vil trene opp ryggen p.g.a ryggproblemene, da. Det gjør man ikke særlig mye av ved å sykle. Roing er knallbra trening fra ryggen, men som all trening er det usundt hvis det overdrives. Spesiellt hvis man har ryggproblemer, selvsagt. Selv har jeg hatt mye problemer med ryggen. For tiden trener jeg en del roing på helsestudio (da med aparater, ikke romaskin), og ryggen blir bare bedre og bedre etterhvert som musklene blir sterkere. "........................." Joda - men han spurte om han skulle kjøpe romaskin for å få slike muskler som de deilige rogutta på tv - og det tror jeg er litt urealistisk når man nettopp har begynt med styrketrening. Og særlig hvis man har en prolaps i ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Joda - men han spurte om han skulle kjøpe romaskin for å få slike muskler som de deilige rogutta på tv - og det tror jeg er litt urealistisk når man nettopp har begynt med styrketrening. Og særlig hvis man har en prolaps i ryggen. Enig i det. En romaskin er jo et kondisjonsaparat, og ikke spesiellt muskelbyggende. "..........................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.