Gå til innhold

Plutselig oppkast


Dystonia

Anbefalte innlegg

Hva kan plutselig oppkast komme av?

De to siste ukene har jeg opplevd å plutselig måtte kaste opp 3 ganger uten noe forvarsel, har ikke vært noe kvalm. Det kommer så fort at jeg knapt rekker å bøye meg forover for å få det på golvet og ikke utover meg selv.

Kan jo nevne at jeg nylig har slutta med Seroxat hvis det skulle ha noen betydning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Dystonia vedr. oppkast.

Seroxat skal trappes gradvis ned over minst 2-3 uker for å hindre plager. vanligvis vil oppkasten være ledsaget av kvalme. Seroxat kan påvirke tarm-systemet litt, det kan være en sammenheng, plagen vil i tilfelle gradvis forsvinne etter 1-2 uker, eller bli borte om du igjen bruker Seroxat noen dager.

Helt andre årsaker kan være virus-infeksjoner, eller sårdannelser i magesekken. Ved vedvarende plager bør du få det undersøkt.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes allmenmedisin/Idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...