Gjest gal av mat Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Aaaaarrgghh!! Nå er jeg forbanna på meg selv!! Dette er sikkert ikke rett sted å skrive, så beklager...men jeg må bare få det ut! Hadde anorexi for tre år side. Har nå lagt på meg 25 kg til sammen på to år. Jeg trener mye, og det var ønsket om å kunne drive idrett på høyt nivå igjen som var motivasjonsfaktoren til å bli frisk. Og jeg klarte det! Er nå normalvektig og vel så det, har en BMI på ca 23 og trener slik jeg ønsker. Men jeg får IKKE orden på maten! Det er som om kroppen ikke vet hvorf ofte og hvor mye den trenger, og litt småforstyrrede tanker om mat gjør at jeg spiser veldig uregelmessig og sjelden holder faste måltide, men småspiser mye, eller spiser lite en del av dagen og mye en annen del av dagen....og det blir bare rot!! Jeg har overspist en del i det siste, og har lagt på meg noen kilo...de plager meg veldig! Vet at om jeg går ned ca 3 kg vil jeg føle meg vel md kroppen min, fordi de kiloene er et resultat av overspising. Men hva er normalt for meg? Jeg aner ikke...jeg blri aldri skikkelig sulten og aldri skikkelig mett, så de signalene kan jeg ikke følge. Skulle ønske noen bare kunne fortelle meg at DET og DET skal du spise DA og DA... Så er det det at jeg har faste treningstider hver dag fra kl 17 til 19, og det er liksom mitt i middagstiden...og da roter jeg det til med å enten spise for lite eller for mye ett før trening...argggh!! I går spiste jeg altfor mye før trening, og hadde vondt i magen og alt ble galt- Er det noen i det hele tatt som kan gi meg noen råd...?? Til opplysning er jeg jente på 20, 1.67 m høy og 64 kg... Vil veie rundt 60 kg.¨ Takker for alle konstruktive og hjelpende svar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svar til deg Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Du har vel gått til behandling for din anorexi... Ta og snakkk med din behandler om at dette er et tema som plager deg... Eller prøv å godta deg selv selv om det er vanskelig... Hvis du skal ned de kg, så har du nok lett for å havne i samme bane igjen siden du har vært inne i den onde sirkelen før... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hva med en dag som ser nogenlunde slik ut? Frokost: 1 egg, 1 knekkebrød, 3 skiver kjøttpålegg, noen skiver agurk og 1 tomat. Lunsj: Kyllingsalat. Mellommåltid: 1 frukt og en neve mandler eller nøtter. Andre mellommåltid (ikke så lenge før treningen): 1 yoghurt, 1 frukt og noen nøtter. Middag (etter trening): Laksefilet med tomatsalat. Evt. kvelds (hvis du føler for det): 1 frukt og noen nøtter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Før trente jeg også midt i middagstiden. Jeg gjorde da som følger: Frokost (musli med youghurt, syltetøy og melk. Lunsj to skiver, to timer før trening: 1-2 knekkebrød + evt. frukt. Middag etter trening. Spis da en fornuftig middag, og ikke hiv på altfor mye. Spis heller mer tidlig på dagen enn sent på dagen. Jeg har ingen greie på anorexia. Men som en normal dag så fungerer dette for meg. (1,64 høy og 59 kilo + en del år eldre enn deg) Men for all del: vær forsiktig så du ikke kommer tilbake til problemet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hva med en dag som ser nogenlunde slik ut? Frokost: 1 egg, 1 knekkebrød, 3 skiver kjøttpålegg, noen skiver agurk og 1 tomat. Lunsj: Kyllingsalat. Mellommåltid: 1 frukt og en neve mandler eller nøtter. Andre mellommåltid (ikke så lenge før treningen): 1 yoghurt, 1 frukt og noen nøtter. Middag (etter trening): Laksefilet med tomatsalat. Evt. kvelds (hvis du føler for det): 1 frukt og noen nøtter. Dette var veldig lite mat for en som trener mye. Jeg spiser ca. det tredobbelte, trener moderat og legger ikke på meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brittany1365380694 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei! Sliter med det samme. Kaos! Glemmer å spise, spiser for mye og orker ikke spise. Men Jeg tror på at det blir bedre, for jeg får hjelp. Ernæringsfysiologen kan kanskje hjelpe deg. Råder deg til å gå til legen din. Hun vet nok hva du bør gjøre. Like godt å gjøre alt du kan får å få orden på maten med en gang. Så får du det bedre, raskere. Lykke til! klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest matoman Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Du har vel gått til behandling for din anorexi... Ta og snakkk med din behandler om at dette er et tema som plager deg... Eller prøv å godta deg selv selv om det er vanskelig... Hvis du skal ned de kg, så har du nok lett for å havne i samme bane igjen siden du har vært inne i den onde sirkelen før... Jeg har hatt hjelp av å lage meg en dagsplan med faste tider for måltidene. Jeg har slitt med bulimi/overspising, og har måttet være strukturert for å komme ut av det. Det tok over et år før jeg kunne kjenne at jeg var sulten kl.17.00, men jeg holdt på den tiden. Frokost kl.07.00 lunch kl.osv. Jeg vil anbefale en bok av Charlotte Bhul, som heter "overvekt og slanking". Du er ikke tjukk, ikke lubben, ikke kraftig, du er slank(iallefall etter høyde og vekt)! Men uansett er det ok å få litt forståelse for hva man sliter med. En kostplan skal ALLTID være individuell, skal tilpasses dine vaner, og dine følelser omkring mat/spising. Jeg vet det er forferdelig å legge på seg mye over kort tid, har vært der selv. Man kjenner seg ikke igjen, føler seg fortapt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.