Gå til innhold

Hudavfall på hendene


wiikern

Anbefalte innlegg

Jeg har fått problemer med huden på hendene. Dette arter seg som små hvite flekker. Under flekkene er det luft. Flekkene utvider seg,og huden flasser av i flak.Det begyner som knappenålshode store flekker som etterhvert blir større.HUden flasser i disse områder, og kan plukkes av. FDet er spesielt i mellom fingerene, og nederst på håndbaken i mellom pekefinger og tommel. Finnse det noe diagnose/rås å stille på nett? Finnes det noe reseptfritt å ta for dette?Om det kan ha noen betydning så har jeg det siste halve året benyttet tillskudd av Melatonin, 3Mg. Kveld, og Tillskudd av DHEA på morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

dette høres ikke ut som eksem, fordi huden ikke er rød, klør eller inneholder små vannblemmer.

Flassing slik du beskriver den ser vi av og til hos personer som utsetter hendene for tøff aktivitet. Vektløftere kan få flassing i flak der hender/fingre holder vektstangen. Mekanikere tilsvarende når de bruker mye skiftenøkkel.

Årsaken er rett og slett at overhuden holdes fast til lærhuden med såkalte ankerfibre. Sidelengs slitasje kan dermed føre til denne avflassingen.

Om dette er årsaken i ditt tilfelle er vanskelig å si, men jeg har vel ikke så mange andre tips uten å ha sett dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...