sjøvik Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 For to år siden fikk jeg under jogging plutselig sterke smerter på et punkt på innsiden av h. kne. Det gikk over etter et par måneder, men jeg kan ikke jogge mer.Og dersom jeg er uheldig og kneet vrikkes, kan smertene komme tilbake, og blir der, av og til i tre,fire uker. Lurer på om dette er slitasjegikt (gammel jogger) eller kanskje skadet menisk ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 -sjøvik. Det er urettferdig at gml. joggere skal plages med slikt, men det er et faktum at etter mange års løping, så kan f. eks. menisk skader oppstå uten noen akutt episode/uhell. Det blir som den gml. ståltråden som man bøyer på hundre ganger, så til slutt ryker den. Brusk-slitasje kan det også være. Men hvordan finne dette ut ? Ta kontakt med fastlegen din og forslå at det blir tatt MR rtg. av kneet. I mellomtiden bør du bedrive skånsom fysisk aktivitet som sykling, styrking av overkroppen osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.