Gå til innhold

Foreldre på feriefylla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen venner som bodde i Spania noen år og der så de stadig foreldre som "lappa" til ungene sine.

Der jeg kommer fra er det helt vanlig å lappe til ungene sine. Ikke hardt, men et lite klask i ny og ne forekommer hyppig. Jeg har ingen barn selv.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• serendipity

9

• Dorthe

6

• Lucretia

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg pleier og snakke på et amerikansk forum og der fikk de helt sjokk når jeg sa det var forbudt å straffe ungene med å slå her. De synes synd på alle foreldre her og regnet med at alle norske foreldre hadde uoppdragne unger.

Det tror jeg så gjerne. Min bror bodde i USA et år og kunne fortelle det samme. :)

Skrevet

Ja, det betyr rett og slett at ungene får juling på rumpa og det er tydeligvis helt nødvendig for oppdragelsen. Her ser du hva de sier

i think a counselor is definitely called for here as there may be child abuse going on. and no, i'm not referring to spanking. i'm thinking something serious.

Ikke juling men noe alvorlig??????

Det er ille! :-(

Skrevet

Jeg tror det faktisk er bare her at vi ikke gjør slike ting.

Tror faktisk svenskene var de første til å innføre lovforbud mot fysisk avstraffelse av barn.

Skrevet

Det sjer da ikke bare i syden, utenlands båtene er fulle av slike tilfeller også. Ungene ligger på lugaren og gråter (tynne vegger) og du hører aldri noen voksne stemmer som trøster. (men du hører så godt at du hører snufs og hulk tilogmed!)

Ungene løper rundt, overalt og foreldrene sitter og drikker. Har ofte opplevd at cruise "lederen" må lukke igjen døren så det ikke kommer frisk luft inn, pga han er redd 2-4 åringene skal løpe ut og.... når foreldrene shotter.

Det har vært flere debatter på foreldreforum om det er ok å gå fra sovende barn på lugaren. De som mener det var OK mente at de andre var hysteriske, mens motstanderne fryktet det du nå bekrefter.

tragisk

Skrevet

Kanskje de fikk barnet der nede? Unge, single kvinner er jo også kjent for å knulle rundt i syden??

Er det virkelig bare jeg som ser sammenhengen her?

At man blir gravid der nede er vel ingen grunn til å ta med seg barnet tilbake dit etter at det er født?

Så vidt meg bekjent så går kvinner fremdeles gravid i 9 mnd, så jeg ser ikke helt hvordan de kan ha "fått barnet der nede" mens de var på feriefylla...?

Skrevet

Det har vært flere debatter på foreldreforum om det er ok å gå fra sovende barn på lugaren. De som mener det var OK mente at de andre var hysteriske, mens motstanderne fryktet det du nå bekrefter.

tragisk

Huff, jeg får jo helt "vondt i magen". Det går da ikke an å gå fra barna på fremmede steder for å drikke (ja, uansett alkohol eller ikke).

Skrevet

Huff, jeg får jo helt "vondt i magen". Det går da ikke an å gå fra barna på fremmede steder for å drikke (ja, uansett alkohol eller ikke).

Enig. Kunne ikke falt meg inn i tussmørket å forlate ungen min på et hotellrom eller en lugar mens jeg tok meg en tur ut!

Selv om han så og si aldri våkner om natta hjemme, så vet man jo aldri hva som vil skje i uvante settinger.

Skrevet

Enig. Kunne ikke falt meg inn i tussmørket å forlate ungen min på et hotellrom eller en lugar mens jeg tok meg en tur ut!

Selv om han så og si aldri våkner om natta hjemme, så vet man jo aldri hva som vil skje i uvante settinger.

Nei, det ville jeg nok aldri gjort. Vi går på verandaen til naboen 15 meter fra soverommet til poden med baby call. Men det blir noe annet for meg. Han er i vante omgivelser og vi har "full kontroll", og vi har fortalt at om han våkner og vi ikke er i stua så er vi der,og da kan han rope i vinduet eller i snakke i baby callen. Men om han våkner er det stort sett på natta, og da er vi ikke der ;-)

Skrevet

Nei, det ville jeg nok aldri gjort. Vi går på verandaen til naboen 15 meter fra soverommet til poden med baby call. Men det blir noe annet for meg. Han er i vante omgivelser og vi har "full kontroll", og vi har fortalt at om han våkner og vi ikke er i stua så er vi der,og da kan han rope i vinduet eller i snakke i baby callen. Men om han våkner er det stort sett på natta, og da er vi ikke der ;-)

Det er jo ikke verre enn om man skulle vært i sin egen hage! Og baby-callingene gjør det jo lettere å stikke over til naboen slik. *S*

Skrevet

Da jeg bodde i Frankrike, hadde jeg kjøkkenvindu ut mot en barnehage. Der fikk ungene rett som det var en ørefik eller en dask dersom de var skyldige i forseelser som å komme for sent til oppstilling (!) eller skitne til tøyet sitt.

Vi var i Frankrike da snuppa var tre og et halvt, og da reagerte til og med hun på at ungene ble klapset til. Ikke lett å forklare en treåring hvorfor noen slår barna sine....

Skrevet

Det er jo ikke verre enn om man skulle vært i sin egen hage! Og baby-callingene gjør det jo lettere å stikke over til naboen slik. *S*

Nei det er svært praktis OG hyggelig å ha den muligheten.. :-)

Gjest dere er blind
Skrevet

At man blir gravid der nede er vel ingen grunn til å ta med seg barnet tilbake dit etter at det er født?

Så vidt meg bekjent så går kvinner fremdeles gravid i 9 mnd, så jeg ser ikke helt hvordan de kan ha "fått barnet der nede" mens de var på feriefylla...?

Å fan, det tenkte jeg ikke på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...