Steven Hammer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Heisann, Jeg er foreleser ved en anerkjent utdanningsinstitusjon i Norge. Benytter Inderal (40 mg) for å håndtere min sceneskrekk i forhold til å forelese for 400 studenter. Mitt spørsmål er om bruken av Inderal er farlig i forhold til å bedrive kondisjonskrevende trening som jogging eller spinning. Har det noe å si når tablettene ble inntatt, dvs. hvor lenge virker de. Og, vil dosen ha noen betydning for dette. Jeg benytter vanligvis 40 mg og er strålende fornøyd med det. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Steven Hammer. Inderal er en såkalt beta-blokker som reduserer pulsen din. Dvs. ved psykisk stress og fysisk belastning er det vanlig at pulsen stiger og du kjenner at det banker i brystet. Ved å ta beta-blokker får du ikke denne normale responsen. Det føles bra når du skal opptre, holde tale osv., men ubehagelig når du trener. Du føler deg tung i beina og orker mindre. 10-12 timer etter at du har tatt en tablett, vil du føle at trening går greit igjen, så bare stå på ! Hvis du på den annen side har lyst til fysisk aktivitet når du fremdeles har virkningen av Inderal i kroppen, kam du gjerne det, men da på et lavintensitetsnivå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.