Gå til innhold

Musesyke

bsk

Anbefalte innlegg

Pga. overbelastning i forbindelse med bruk av PC har jeg fått musesyke og ble i første omgang behandlet med to kortesonsprøyter i underarmen. Fikk da beskjed om å holde armen i ro ca. 5 dager. Ingen bedring når arbeidet ble tatt opp igjen og jeg har nå blitt foreskrevet Prednisolon - 5mg som jeg skal ta 6 tabl. hver morgen i 7 dager. Er meget betenkt på å gå igang med denne kuren. Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-bsk

Det er nok endel fysikalsk medisinere som benytter denne "behandlings-pyramiden". Først kortisonsprøyte, hvis ikke dette duger, 7 dgr. med tabl. f.eks. prednisolon. Man regner at slike korte kurer ikke har noen negative konsekvenser for organismen.

Men til det som kanskje er viktigst for deg videre. Har du lagt om sitte og arbeidsstilling når du sitter ved PC-en ? Få hjelp av en fysioterapeut til dette. Fysioterapeuter og naprapater kan også være dyktige med "hard tverrmassasje liknende behandling". Men inntil du har blitt bedre, er det fornuftig å være minst mulig ved PC-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...