bsk Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Pga. overbelastning i forbindelse med bruk av PC har jeg fått musesyke og ble i første omgang behandlet med to kortesonsprøyter i underarmen. Fikk da beskjed om å holde armen i ro ca. 5 dager. Ingen bedring når arbeidet ble tatt opp igjen og jeg har nå blitt foreskrevet Prednisolon - 5mg som jeg skal ta 6 tabl. hver morgen i 7 dager. Er meget betenkt på å gå igang med denne kuren. Hva anbefaler dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 -bsk Det er nok endel fysikalsk medisinere som benytter denne "behandlings-pyramiden". Først kortisonsprøyte, hvis ikke dette duger, 7 dgr. med tabl. f.eks. prednisolon. Man regner at slike korte kurer ikke har noen negative konsekvenser for organismen. Men til det som kanskje er viktigst for deg videre. Har du lagt om sitte og arbeidsstilling når du sitter ved PC-en ? Få hjelp av en fysioterapeut til dette. Fysioterapeuter og naprapater kan også være dyktige med "hard tverrmassasje liknende behandling". Men inntil du har blitt bedre, er det fornuftig å være minst mulig ved PC-en. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.