Gå til innhold

Det er fryktelig vanskelig på jobben...

Anbefalte innlegg

Gjest Utstøtt
Skrevet

For en tid siden ble jeg omplassert. Jeg jobber i Staten, og grunnet litt omorgansisering, ble jeg plassert på et nytt kontor.

Her har jeg møtt mye motstand og folkene her snakker omtrent ikke med meg. Jeg har fått vite årsaken av han som er sjef her - nemlig at jeg har beholdt min gamle lønn da jeg ble omplassert. Saken er den, at hadde jeg begynt her av "fri vilje"/blitt ansatt her, da ville lønnen vært betraktelig mye mindre!

Jeg har en veldig god lønn i fht de andre som jobber her. Ligger rundt 50.000 over dem...og dette fører altså til at de ikke vil ha med meg å gjøre.

Jeg syns det er fryktelig vondt, og har ved gjentatte aneldninger forklart dem at da jeg ble omplassert mot min vilje, satte jeg som krav å få beholde min lønn. Jeg mistet tross alt en jobb jeg likte svært godt.

Nå er dette blitt så ille at de på jobben diskuterer lønn i lunsjen, men ber meg om å ikke møte. "Jeg har jo ikke noe å klage på", sier de.

Så på mandag satt jeg alene i lunsjen.

Det er vel ikke min feil at jeg har høyere lønn enn dem? Jeg hadde en svært ansvarsfull jobb tidligere, og ergo høyere lønn.

Det burde vel ikke gå utover meg at jeg nå sitter med best lønn av alle her?

Jeg forstår dem jo kjempegfodt, for vi gjør alle samme jobb...men likevel...jeg kom jo ikke hit frivillig.

Eller?...

Dette er blitt så vanskelig at jeg konsekvent nå søker nye jobber.

Noen råd eller meninger?

Skrevet

Huff..... Det må da være et verneombud el. l. du kan snakke med dette om. På min forrige arb.plass var jeg verneombud og lignede saker ble frembragt. (dette var i privat næring da)

Skrevet

Du gjør det eneste riktige, du søker på nye jobber. Misunnelsen blir tydeligvis for overveldende til at disse menneskene takler deg.

Så dumt av dem, de kunne heller brukt det som brekkstang for å øke sin egen lønn, etter hvert. Eller kanskje det ikke virker sånn i Staten, er ikke så inne på det? :-)

Gjest Sykkelturisten
Skrevet

Huff...det høres veldig trasig ut å bli utstøtt fra arbeidsplassen.

Du skriver du gjentatte ganger har sagt det om lønnen din til dine kolleger. Kanskje du har snakket for mye/for mange ganger om dette at du har beholdt din gamle lønn?

Jeg for min del jobber også i Staten, men jeg har så og si aldri diskutert hvilken lønn vi enkelte har med mine kolleger. Ser på det som en privatsak og en sak som blir ivaretatt av organisasjonene/tillitsvalgte via forhandlinger ut ifra arbeidsoppgaver/ansiennitet osv.

Gjest lykke til
Skrevet

Jeg har ikke noen råd, men jeg kan skjønne begge sider.Du kan ikke noe for dette,men tenk deg samtidig at du var en av de andre....Man gjør den samme jobben, men tjener ganske mye mindre.Det er jo ikke akkurat noe gøy da.Nå vet jeg ikke noe om du er kvinne eller mann,men hadde du vært mann og resten var kvinner så hadde det også blitt ropt høyt om diskriminering mellom kjønn osv.

Tror egentlig du gjør lurt i å søke andre jobber for jeg tror aldri at du vil bli fullt ut respektert av de andre selv om de kanskje begynner å prate ordentlig med deg.

Du får tenke som så at det ikke har noe med deg som person å gjøre,-kun som en arbeidstaker.Og prøve ikke å tenke negativt om deg selv.

Skrevet

Jeg har ikke noen råd, men jeg kan skjønne begge sider.Du kan ikke noe for dette,men tenk deg samtidig at du var en av de andre....Man gjør den samme jobben, men tjener ganske mye mindre.Det er jo ikke akkurat noe gøy da.Nå vet jeg ikke noe om du er kvinne eller mann,men hadde du vært mann og resten var kvinner så hadde det også blitt ropt høyt om diskriminering mellom kjønn osv.

Tror egentlig du gjør lurt i å søke andre jobber for jeg tror aldri at du vil bli fullt ut respektert av de andre selv om de kanskje begynner å prate ordentlig med deg.

Du får tenke som så at det ikke har noe med deg som person å gjøre,-kun som en arbeidstaker.Og prøve ikke å tenke negativt om deg selv.

Det at andre har inngått bedre avtaler enn deg selv betyr *ikke* at du har rett til å være slem og fryse ut vedkommende.

Gjest 62 årgang
Skrevet

Hvordan har dine nye kolegar fått informasjon om hvilken lønn du har ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...