fei1365380229 Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Fiskekaker er kjempegodt! Som jeg skulle sagt det selv. Kjøper de ferdige på meny. Nam, nam... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Tenkte å ha hummus og tzatziki med nan-brød. Det er kjempegodt. Kanskje en salat ved siden av. Hva er hummus? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Enten fiskegrateng (ferdig) med brokkoli og ris eller pasta. Eller woka kylling med div grønnsaker og ris. Ser forresten flere her spiser villris...er det bedre? Villris er mye sunnere enn annen ris. Har byttet ut basmati og jasmin med villris - og erstattet vanlig pasta med fullkornspasta. Helt suverent, synes jeg. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Tenkte å ha hummus og tzatziki med nan-brød. Det er kjempegodt. Kanskje en salat ved siden av. Åh, hummus er godt! 0 Siter
serendipity Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Åh, hummus er godt! Hummus?? er ikke det noe helt annet?? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Kikertpuré. Da har jeg det til middag ofte. Lager det fra bunnen av. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Hummus?? er ikke det noe helt annet?? Hummus er kikertpuré fra midtøsten. 0 Siter
serendipity Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Hummus er kikertpuré fra midtøsten. Har jeg aldri hørt om.. Link?? Bilde??? Og hva/hvordan smaker det, kan man sammenligne det med noe? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Har jeg aldri hørt om.. Link?? Bilde??? Og hva/hvordan smaker det, kan man sammenligne det med noe? Litt ertestuing, men mye bedre. 0 Siter
serendipity Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Litt ertestuing, men mye bedre. Ok :-) takk.. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Ok :-) takk.. Det er både olivenolje, hvitløk og andre ting oppi (oppskriften varierer litt) - så noe ertestuing har ikke jeg forbundet det med, i hvert fall. Ta en titt her: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2118967570.asp 0 Siter
Babette Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Her kommer et middagstips: Når jeg koker ris, koker jeg alltid for mye. Her en dag fant jeg ut hvordan rester av kokt ris kan brukes dagen etter. Babettes tulle-paella: (Du må ha wok-panne for å lage den.) Jeg skar opp løk, gulrøtter og purre og heiv i wok-panna da oljen var blitt varm. Så helte jeg på en god skvett med teryakisaus (fra flaske), og tilsatte litt soyasaus av den søte typen. Etter et par minutter tilsatte jeg biter av ferdiggrillet kylling og den kokte risen. Vend og rør så alt blir varmt. Det hadde sikkert også smakt godt med noen reker mot slutten. Serveres med baguetter. Middag på 5 minutt! Og det ble faktisk veldig godt. Jeg har dilla på wok. Wokker meg gjennom hele helga, av og til også til hverdags. Wok around the clock! 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Det er både olivenolje, hvitløk og andre ting oppi (oppskriften varierer litt) - så noe ertestuing har ikke jeg forbundet det med, i hvert fall. Ta en titt her: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2118967570.asp Nei det er ikke helt likt da, men det var det nærmeste jeg kunne komme. Syns ertestuing er godt også jeg. Kikertpure med oliven og fetaost oppi er kjempegodt. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Nei det er ikke helt likt da, men det var det nærmeste jeg kunne komme. Syns ertestuing er godt også jeg. Kikertpure med oliven og fetaost oppi er kjempegodt. Nammenam! Og med arabisk brød til. Eller nanbrød. 0 Siter
serendipity Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Det er både olivenolje, hvitløk og andre ting oppi (oppskriften varierer litt) - så noe ertestuing har ikke jeg forbundet det med, i hvert fall. Ta en titt her: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2118967570.asp Hm.. Mulig jeg bør prøve det. Hva egner det seg best sammen med? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Hm.. Mulig jeg bør prøve det. Hva egner det seg best sammen med? Jeg har stort sett spist det som en smårett, sammen med andre småretter og brød. Sakset fra habibi.no: Mezah består av mange små retter. Serveres med pitabrød. Mezahen finnes i flere arabiske land, men varierer meget fra område til område. Hummus er en kikertpuré blandet med sesam og olivenolje, sitron og persille. I tillegg til å være en selvstendig rett servert med pitabrød, er den en viktig ingrediens i andre retter. Baba ghanuj er en puré av grillede auberginer og en blanding av en lang rekke kryddere og sauser. Hvitløk-salaten er en kjent rett i Nuseirat, en av Gazas mange flyktningleire. Vær på vakt, her er det mye hvitløk! 0 Siter
serendipity Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Jeg har stort sett spist det som en smårett, sammen med andre småretter og brød. Sakset fra habibi.no: Mezah består av mange små retter. Serveres med pitabrød. Mezahen finnes i flere arabiske land, men varierer meget fra område til område. Hummus er en kikertpuré blandet med sesam og olivenolje, sitron og persille. I tillegg til å være en selvstendig rett servert med pitabrød, er den en viktig ingrediens i andre retter. Baba ghanuj er en puré av grillede auberginer og en blanding av en lang rekke kryddere og sauser. Hvitløk-salaten er en kjent rett i Nuseirat, en av Gazas mange flyktningleire. Vær på vakt, her er det mye hvitløk! Nam... og MYE hvitløk passer meg bedre enn bra ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Nudler med stekt kjøttdeig og løk og masse krydder har vi spist i dag. Deilig. 0 Siter
MsSophie Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Her kommer et middagstips: Når jeg koker ris, koker jeg alltid for mye. Her en dag fant jeg ut hvordan rester av kokt ris kan brukes dagen etter. Babettes tulle-paella: (Du må ha wok-panne for å lage den.) Jeg skar opp løk, gulrøtter og purre og heiv i wok-panna da oljen var blitt varm. Så helte jeg på en god skvett med teryakisaus (fra flaske), og tilsatte litt soyasaus av den søte typen. Etter et par minutter tilsatte jeg biter av ferdiggrillet kylling og den kokte risen. Vend og rør så alt blir varmt. Det hadde sikkert også smakt godt med noen reker mot slutten. Serveres med baguetter. Middag på 5 minutt! Og det ble faktisk veldig godt. Jeg har dilla på wok. Wokker meg gjennom hele helga, av og til også til hverdags. Wok around the clock! Wok er digg!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.