Gå til innhold

Muskelstølhet

Tjams

Anbefalte innlegg

Er en treningsglad dame på 38, med arbeid som bl.annet treningsinstruktør, spinning og styrke trening. Trener ca 8 timer pr uke, mye spinning. Mitt problem/undring er at når jeg etter fra 3 ukers pause med styrketrening har en time igjen, blir jeg så støl at jeg har store problemer med å fungere. Styrketreningen består av vekter på stang, og innebærer generell trening av hele kroppen, som utfall, og knebøy. Siden jeg trener mye og er aktiv, skjønner jeg ikke at det skal bli så ille?! Har slitt med bulimi i perioder, og lurer på om det har en sammenheng. Er så frisk som man kan bli nå, men det kan jo ha ettervirkninger. Har trent i hele mitt liv.

Noen forklaring på dette? Er støl på andre dagen idag, og føler meg rett og slett syk..Så vondt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Tjams

Jeg tror at det at du hadde bulimi for noen år siden neppe har noen konsekvenser for hvordan du tåler trening nå. Men selvsagt med en forutsetning, og det er at kostholdet ditt er brukbart i forhold til 8 timers trening i uka.

Men til stølheten etter styrketrening når du har hatt 3 ukers pause. Hvis du på den første treningen etter pausen, fortsetter med samme antall kg. og repetisjoner som før, så er det nok temmelig normalt å bli støl. Jeg pleier å si at etter pause med vekttrening, så ta det litt forsiktig de første 2-3 gangene. Etter vekt-øktene, sett deg på ergo-sykkel eller armsykkel en 10 minutters tid for "å vaske ut" slagg- og tretthets-stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...