Tjams Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Er en treningsglad dame på 38, med arbeid som bl.annet treningsinstruktør, spinning og styrke trening. Trener ca 8 timer pr uke, mye spinning. Mitt problem/undring er at når jeg etter fra 3 ukers pause med styrketrening har en time igjen, blir jeg så støl at jeg har store problemer med å fungere. Styrketreningen består av vekter på stang, og innebærer generell trening av hele kroppen, som utfall, og knebøy. Siden jeg trener mye og er aktiv, skjønner jeg ikke at det skal bli så ille?! Har slitt med bulimi i perioder, og lurer på om det har en sammenheng. Er så frisk som man kan bli nå, men det kan jo ha ettervirkninger. Har trent i hele mitt liv. Noen forklaring på dette? Er støl på andre dagen idag, og føler meg rett og slett syk..Så vondt er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 -Tjams Jeg tror at det at du hadde bulimi for noen år siden neppe har noen konsekvenser for hvordan du tåler trening nå. Men selvsagt med en forutsetning, og det er at kostholdet ditt er brukbart i forhold til 8 timers trening i uka. Men til stølheten etter styrketrening når du har hatt 3 ukers pause. Hvis du på den første treningen etter pausen, fortsetter med samme antall kg. og repetisjoner som før, så er det nok temmelig normalt å bli støl. Jeg pleier å si at etter pause med vekttrening, så ta det litt forsiktig de første 2-3 gangene. Etter vekt-øktene, sett deg på ergo-sykkel eller armsykkel en 10 minutters tid for "å vaske ut" slagg- og tretthets-stoffer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.