Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk til alle som svarte på mitt forrige innlegg!

Er fortsatt under rehabilitering pga angst.Hittil har jeg møtt bare velvilje og hjelpsomhet både fra min saksbehandler på trygdekontoret og fra min terapeut.

Jeg har tenkt mye på å kunne bruke av de ressursene jeg har for å kunne utføre en jobb til tross for mine plager.

Har en beskjeden tro på at jeg kunne fungere som omsorgsarbeider innen hjemmetjeneste, primært som nattevakt. Synes jeg har de egenskapene som trenges til for å yte omsorg. Jeg er også mye våken om nettene, og istedenfor å sitte å se på tv, kunne jeg da være hos noen som trenger det, hjelpe til med kveldsstellet, kanskje lese for den personen hvis de ønsker det, og stryke klær, vaske litt ol.ut over natten.

Jeg håper også at en slik myk overgang, kunne kanskje hjelpe meg til å bekjempe angsten, slik at jeg etter hvert kan jobbe også om dagen som omsorgsarbeider.

Har også sett på et studium innen yrket ved NKI, som man kan ta via internett, og deretter avlegge den teoretiske delen av fagprøven.

Den praktiske delen av fagprøven ville jeg kunne gå opp til etter noen års praksis.

Skal snakke med terapeuten min om dette om 1 uke.

Har behov for å spørre dere andre, om dere synes at dette kan gjennomføres?

Det ville bety utrolig mye for meg å komme ut av trygdesystemet, i alle fall i den grad jeg makter, og kunne bidra litt. Jeg har følt meg unyttig pga sykdommen, og det er en deprimerende følelse :(

Hvor mye hjelp tror dere jeg kan regne med fra trygdekontoret? Skal jeg søke om å gå over til attføring?

Kan jeg be trygdekontoret om å få prøve meg litt, for å se om jeg klarer dette?

Takknemlig for tips og råd :)

• 2 uker senere...
Gjest Jeg måtte søke om attføring da jeg skulle studere
Skrevet

Da jeg gikk på rehabiliteringspenger, fikk jeg beskjed om at man måtte være under intensiv behandling med usikt til bedring av helsa på kort tid...

Jeg fikk der i mot ikke lov til å gå på skole når jeg fikk denne ytelsen, for de på trygdekontoret sa at når man gikk på rehabiliteringspenger så var man også for syk til å jobbe eller å gå på skole, og måtte ha et inviduell behandlingsopplegg...

Hvis man gikk på skole eller jobbet når man fikk rehabiliteringspenger,kunne man ble regnet som for frisk til å gå på rehabilitering, og i verste fall ville ytelsen bli fratatt eller falle helt bort....

Jeg tror ikke at trygdekontoret kan hjelpe deg så mye i den forstand, men dem kan sende dine papirer over til Aetat, fordi du har søkt om attføring kan dem sikkert bidra med...

Det beste for deg er vel å søke om attføring, for der har dem i allefall som mål at man skal ut i jobb.. Enten kan man gå på skole, hospitere osv....

Uansett ønsker jeg deg lykke til videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...