lei! Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Jeg har i lengre tid vært plaget av eksem rundt øynene/ nesen. Dette eksemet har ført til at huden "renner" bort etter dusjing o.l. Eksemet har kommet og gått, noe jeg etterhvert har lært å leve med. I den siste tiden har imidlertid et annet problemet dukket opp. Etter barbering har det oppstått "røde sår" på haken. Først får jeg et flasslignende utseende, deretter får jeg et hissig rødt merke på haken. Legen jeg har gått til har foreslått bruk av salver på de utsatte stedene, men dette ser ikke ut til å hjelpe. Jeg lurer derfor på om det er noe annet jeg kan gjøre. Operasjon??? Annen type behandling?? e.l. Håper jeg kan få gode tips/svar. 0 Siter
Gjest Tro det eller ei Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Ser at du har prøvd salver men drister meg likevel til å foreslå SYNALAR. Har du prøvd den? Den er suveren på min eksem i alle fall. Glem Hydrokortison og alovera m.v. Synalar funker som bare rakkern. Og så et råd til slutt. Kanskje du ikke synes noe om det, men TRAN hjelper også. Tro det eller ei. Etter 3 uker med tran så forsvant eksemen min. Jeg har hatt eksem i 25 år. 0 Siter
soleil Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Ser at du har prøvd salver men drister meg likevel til å foreslå SYNALAR. Har du prøvd den? Den er suveren på min eksem i alle fall. Glem Hydrokortison og alovera m.v. Synalar funker som bare rakkern. Og så et råd til slutt. Kanskje du ikke synes noe om det, men TRAN hjelper også. Tro det eller ei. Etter 3 uker med tran så forsvant eksemen min. Jeg har hatt eksem i 25 år. Hvor kjøper du synalar? Pris? Kjæresten min har noen flekker med eksem.. 0 Siter
Gjest alive&kicking Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Hvor kjøper du synalar? Pris? Kjæresten min har noen flekker med eksem.. husker ikke hvilken pris, men den er på resept på apoteket så du må til lege. Jeg har hatt salven min i 2-3 år nå og tror jeg betalte et sted mellom 150-200 kroner for den. Og det er MYE igjen i tuba. 0 Siter
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Det høres ut som eksem eller en annen hgudsykdom. Dette er noe for en spesialist i hudsykdommer (dermatolog). Han kommer neppe nærmere en løsning uten å ha sett deg. En operasjon er ikke løsningen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.