Bob the Builder Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg er en mann på 26 år, som har drevet med styrketrening i 4 år. Det siste 1,5 året har jeg ikke hatt noen fremgang i det hele tatt, og vurderer derfor en liten kur med Deca Durabolin for å få fart på sakene igjen. Personlig har jeg aldri prøvd AAS før, men har flere venner som bruker det. Kuren har jeg tenkt på en stund nå, og har i den tiden søkt så mye informasjon som mulig. Jeg er derfor fullt klar over hvordan det vil virke på kroppen, inkludert alle bivirkninger det kan medføre. Men det er ett spørsmål jeg ikke har fått svar på... Det hender en sjelden gang at jeg jobber offshore i oljeindustrien, og må derfor ha en helseerklæring. Der blir det testet for alkohol, medikamenter og narkotika. Jeg spurte sjømannslegen min om Deca Durabolin inngikk i stoffene som var forbudt for folk i offshore-næringen, men det ville han ikke svare meg på. Han fortalte meg kun at drug-testen var omfattende, og et høyt testosteron-innhold ville bli oppdaget (tviler på at han visste hva Deca Durabolin er...) Derfor spør jeg deg: Inngår Deca Durabolin blant stoffene som sjømannslegen tester for? Det er mye mindre enn 18 måneder til jeg må fornye helseattesten, så jeg vil fremdeles ha stoffet i kroppen. PS: Jeg er ikke med i noen form for organisert idrett, og jeg ber deg ikke ta stilling til de moralske aspektene ved doping. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Du snakker om moral, men er det legalt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bob the Builder Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Du snakker om moral, men er det legalt? Doping er ikke ulovlig i Norge. Men enkelte anabole steroider kan føre til endring i adferd, og aksepters derfor ikke når man f.eks. jobber offshore. Jeg lurer altså på om Deca Durabolin er et av stoffene man sjekkes for når man skal ha en helseattest hos sjømannslegen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Doping er ikke ulovlig i Norge. Men enkelte anabole steroider kan føre til endring i adferd, og aksepters derfor ikke når man f.eks. jobber offshore. Jeg lurer altså på om Deca Durabolin er et av stoffene man sjekkes for når man skal ha en helseattest hos sjømannslegen. Kanskje det er svar å få her: Aker universitetssykehus HF, Hormonlaboratoriet, Dopingtelefonen Trondheimsveien 235 0514 Oslo E-post: [email protected] Telefon: 800 50 200 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bob the Builder Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Kanskje det er svar å få her: Aker universitetssykehus HF, Hormonlaboratoriet, Dopingtelefonen Trondheimsveien 235 0514 Oslo E-post: [email protected] Telefon: 800 50 200 Takk for tipset! Jeg har sendt mail til doping-telefonen, og vil komme tilbake med svaret jeg får:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Nandrolon er noe av det enkleste å spore, og kan spores i kroppen i inntil 18 måneder etter inntak. Hvis du dopingtestes på jobben og ryker dersom du tester positivt på en dopingtest, så vil du med nesten 100 % sannsynlighet miste jobben dersom du tar en kur med Deca og blir testet i løpet av det neste året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Bob the Builder. Nei jeg skal heller ikke prøve den moraliserende pekefingeren. De aspektene kjenner du sikkert vel til selv. Som du kanskje vet, arbeider jeg nå mest med toppidrettutøvere og der er dette problemet nærmest "luket bort" i Norge. Men jeg rimelig bra tilgang av kunnskap fra kolleger som sliter med gutter og jenter som bruker anabole steroider i en eller annen form. For meg er det helt uforståelig av man tar sjangsen på å ødelegge helsa for å få noen kortvarige, forbigående gevinster. Du vil kunne raske på aldringsprosessen, få høyt blodtrykk, få lever og nyreskader, indusere depresjon og for en ung mann det som ihverfall burde være ugreit, impotens. Ved vanlige urintester som først og fremst er for å sjekke bruk av alkohol eller narkotika, vil ikke bruk av anabole steroider bli avslørt. Men jeg skulle tro at hvis legen har andre mistanker, så er det en lett sak å utvide prøverepertoaret. Når jeg vet hvor psykisk ustabile brukere av anabole steroider kan bli, så ville ikke jeg ha ansvaret for at en slik kar jobbet på plattform. Hvis du synes jeg tar hardt i, så er det nok alvorlig ment fra meg. Men det er aldri for seint å snu !! Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.