Gå til innhold

Å hate sin eks

Anbefalte innlegg

Gjest mor til barn
Skrevet

En del mennesker hater sin(e)

ekser som er far til barn(a).

Hvordan er det mulig å elske et barn som har en far eller mor dere hater så intenst? Elsker dere bare 50% av barnet?

Nei??

Men da...

Hvordan er det mulig å hate et menneske som har bidratt til noe av det mest verdifulle i livet - barna!?

Selv synes jeg min eks gjør mye rart, jeg kunne ikke tenkt meg et samliv med han, jeg ønsker ikke å omgås han mer enn nødvendig, men jeg vil ALLTID føle en dyp og inderlig takknemlighet for at han er til - uten han ville jeg ikke hatt akkurat de barna jeg har, og som jeg elsker så høyt!!

Og en dag skal forhåpentligvis han og jeg SAMMEN bli besteforeldre!

Gjest en vanlig mann
Skrevet

Det finnes ganske mange barn som er resultater av voldtekt, og ganske mange eksteskap som blir oppløst etter at det har vært utøvd mye vold. Mener du at man elsker disse barna bare 50 % fordi man føler hat til overgriperen?

Skrevet

Ja du har rett. Det er helt forkastelig å hate exen, som er far til ditt barn.Man trenger ikke like han, men å hate...da har man et stort problem. Den som hater lider , ikke den andre.

Jeg var sammens med en mann som hadde et barn fra før av. Exen hatet han så sterkt at det gikk ut over barnet. Hun klarte ikke la være å fortelle barnet masse stygt om faren. Når barnet kom til oss var barnet fortvilet fordi han elsket jo både mor og far. '

Etter en stund hatet hun meg også. Nektet at barnet skulle komme til oss. Det ble rettsak , der hun tapte.

Enda hater hun masse sin ex og barnet lider enda. hvordan kan en mor gjøre dette mot sitt barn er for meg helt uforståelig.

Det er faktisk forskjell å være ex og det å være far.

Gjest En vanlig kvinne
Skrevet

Det finnes ganske mange barn som er resultater av voldtekt, og ganske mange eksteskap som blir oppløst etter at det har vært utøvd mye vold. Mener du at man elsker disse barna bare 50 % fordi man føler hat til overgriperen?

Poenget er vel nærmest at det er rart at man kan hate den som er opphavet til noe man elsker så dypt som barna...

Jeg tror forresten mange som har blitt voldtatt IKKE elsker resultatet, (barnet) og det er jo forresten en helt annen diskusjon. Uasklig av deg å dra inn den typen argumentasjon, synes jeg...

Skrevet

Trur ikke det var dette mor til et barn mente. Det finnes mange damer som hater sin ex som de faktisk en gang har elsket.

Det du nevner her er jo ikke noe som er vanlig da, joda det skjer men det er faktisk mange mødre som har problemer med å elske disse barna som er resultat av en voldekt. Tragisk? ja urtragisk

Gjest alive&kicking
Skrevet

Hate er et sterkt ord. Like sterkt som ordet elske.

Tror ikke noen hater eksen sin jeg. Og for den del: om man har blitt voldtatt, så regnes vel ikke overgriperen som en eks?

Skrevet

Hate er et sterkt ord. Like sterkt som ordet elske.

Tror ikke noen hater eksen sin jeg. Og for den del: om man har blitt voldtatt, så regnes vel ikke overgriperen som en eks?

Veldig mange voldtekter skjer i forhold.

Skrevet

Jeg tror at folk ikke skjønner hva ordet HAT egentlig innebærer. Det kan godt hende man ikke liker folk, og at man nesten ikke tåler trynet på dem, men likevel er det ikke hat det dreier seg om.

Det er nesten som de mennesker som bruker ordet noia det...avledet av paranoia, som er en psykisk lidelse, som er mye alvorligere enn det de menneskerne som bruker oder noia mener...

Skrevet

Kan være takknemlig for sæden hans, altså hans del av oppgaven ved å få barn, men hate personen han har utviklet seg til å bli.. Skjønner jeg godt.

barna er andre personer, selv om de har fars gener..

Skrevet

Ja du har rett. Det er helt forkastelig å hate exen, som er far til ditt barn.Man trenger ikke like han, men å hate...da har man et stort problem. Den som hater lider , ikke den andre.

Jeg var sammens med en mann som hadde et barn fra før av. Exen hatet han så sterkt at det gikk ut over barnet. Hun klarte ikke la være å fortelle barnet masse stygt om faren. Når barnet kom til oss var barnet fortvilet fordi han elsket jo både mor og far. '

Etter en stund hatet hun meg også. Nektet at barnet skulle komme til oss. Det ble rettsak , der hun tapte.

Enda hater hun masse sin ex og barnet lider enda. hvordan kan en mor gjøre dette mot sitt barn er for meg helt uforståelig.

Det er faktisk forskjell å være ex og det å være far.

Oppegående mennesker har da ikke barn med folk de hater?..man begynner da ikke å produsere barn med en mann ikke kjenner godt nok?

Skrevet

Oppegående mennesker har da ikke barn med folk de hater?..man begynner da ikke å produsere barn med en mann ikke kjenner godt nok?

Er du litt naiv? Mange får barn etter one nigth stand og mange får barn etter kort tid med sin kjæreste. Sånn er det bare! Ikke det lureste man gjør, men det skjer.

Skrevet

Er du litt naiv? Mange får barn etter one nigth stand og mange får barn etter kort tid med sin kjæreste. Sånn er det bare! Ikke det lureste man gjør, men det skjer.

Folk kan også forandre seg veldig over tid. Ved store nok forandringer er det ikke sikkert man liker vedkommende lengre. Syns jeg er en ærlig sak.

Men som andre sier: Hat er et sterkt ord å bruke. Mislike, javel, men *hate*?

Gjest skjønner du.
Skrevet

Jeg hater i hvert fall at han har voldtatt barnet mitt.

Skrevet

Er ikke det et tegn på at noen fortsatt føler for deg? når de hater deg.

Hvem var det som sa: it's a fine line between love and hate?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...