Gå til innhold

"Klump i munnen"


Larati

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 21år som har vært plaget litt siste uken. Det begynte med at jeg fikk vondt i halsen, og gikk derfor ut fra at det var en vanlig halsbetennelse. Det var akkurat som om når mandlene er hovne og det er vondt å svelge. Jeg tok på mandlene på utsiden, og oppdaget at de var helt fine, så jeg begynte å titte inn i munnen med speil og lommelykt. Da oppdaget jeg en hvit klump som var fast i huden ikke så langt fra bakerste tennene. Jeg prøvde å pirke vekk den hvite klumpen med en q-tips, men det gikk ikke, så jeg tok en pinsett og nappet i klumpen. Da delte den seg opp, og det begynte å renne litt hvit væske fra den. (Når den delte seg opp var konsistensen væskete og som brødsmuler)

Jeg tok frem q-tips igjen og begynte å tørke vekk restene av klumpen, da oppdaget jeg ett lite hull i huden. Ut av hullet kom mer hvit væske. Jeg pirket og pirket med q-tips helt til jeg fikk bort alt.

Dette er fem dager siden, og nå idag tidlig var det kommet en ny sånn klump, litt lenger bak enn den forrige.

Jeg fikk fjernet den også.

Det jeg lurer på er hva dette er? Og hva kommer det av?

Kommer jeg til å få flere av disse om fem dager igjen?

Om det har noen betydning, skal det sies at jeg har vært plaget av hodepine hele uken (utenom idag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Litt usikker på hva dette kan være. Muligens har du fått en liten byll etter en halsbetennelse. Noen har naturlig dype furer og groper i munnslimhinnen, der det kan hope seg opp matrester. Kan forårsake dårlig ånde. Så lenge du ikke har feber, eller det ikke er smertefullt kan du nok se det an. Dersom kulen stadig kommer tilbake så bør du be om en helsesjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...