Gå til innhold

slanking - må det skje ved å telle kalorier?


Gjest ny mamma

Anbefalte innlegg

Gjest ny mamma

Jeg har en datter på 8 mnd, og veier 20 kg mer enn før svangerskapet noe som klart er for mye - jeg er 1,69 og veier nå 100 kg. Vet fra tidligere at en vekt rundt 75kg er riktig for meg - er da slank.

Så nå skal altså vekta ned, men det går utrolig sakte, slik at nå må jeg se mer på hvordan jeg kan øke aktivitetsnivået mitt ytterligere.

Men var inne på forum for mat og vekt, og der får jeg inntrykk av at det er et must å veie mat, telle kalorier m.m. - jeg gjør ikke det, da jeg mener at det må da finnes en naturlig måte å gå ned på - spise fornuftig og ha et bra aktivitetsnivå - slik at jeg er ute og går hver eneste dag i flere timer, samt at jeg unngår alt som heter slikkeri, brus med sukker m.m. Er ikke det fornuftig da? Eller bør jeg gå mer "drastisk" til verks å begynne å telle kalorier? Jeg har hverken råd eller lyst til å gå på slankekurs.

Hva synes legene om dette? Hva råder dere pasientene til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til ny mamma vedr. slanking.

Du synes å ha et fornuftig forhold til slanking. For ordens skyld kan du få undersøkt at stoffskiftet og blodsukker er normalt etter fødselen. Amming er effektivt mot fedme etter fødsel. Normalt kosthold, og økt aktivitet er det beste for de fleste. Fettforbrenningstrening er effektivt; minst 40 min 3-4 ganger per uke med puls 150-170/min.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad Spesialist i allmenmedisin og idretts-lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...