Gå til innhold

Når far ikke betaler bidraget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til ungene mine har etterhvert opparbeidet seg en temmelig solid bidragsgjeld. Av og til betaler han bidrag, av og til ikke.

Hva gjør innkrevingssentralen med dette? Har de noen muligheter for tvangsinndriving, er det noe jeg kan gjøre for å iverksette dette - eller kan han fortsette å betale (evt. la vær) når det passer ham?

Gjest glajenta79
Skrevet

Innkrevingssentralen purrer noen runder før de prøver lønnstrekk. Hvis ikke det fungerer, kan de gå til tvangsinnkreving.

Det du kan gjøre er å ta kontakt med innkrevingssentralen og oppgi navn på arbeidsgiver, dersom de ikke har det. Du kan jo også høre om hva de har gjort for å kreve inn bidragsgjelden og om det er noe du kan bidra med. Ellers så er det ikke så mye du kan gjøre.

Dersom du ikke har bidragsforskudd, så bør du søke om det så snart som mulig.

Skrevet

Innkrevingssentralen purrer noen runder før de prøver lønnstrekk. Hvis ikke det fungerer, kan de gå til tvangsinnkreving.

Det du kan gjøre er å ta kontakt med innkrevingssentralen og oppgi navn på arbeidsgiver, dersom de ikke har det. Du kan jo også høre om hva de har gjort for å kreve inn bidragsgjelden og om det er noe du kan bidra med. Ellers så er det ikke så mye du kan gjøre.

Dersom du ikke har bidragsforskudd, så bør du søke om det så snart som mulig.

Jeg har bidragsforskudd, og det er det eneste jeg tør budsjettere med, iom. at han ikke er til å stole på..

Han er selvstendig næringsdrivende (aksjeselskap), så det med arbeidsgiver blir det vel kanskje verre med..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...