muriel Skrevet 11. september 2004 Skrevet 11. september 2004 Faren til ungene mine har etterhvert opparbeidet seg en temmelig solid bidragsgjeld. Av og til betaler han bidrag, av og til ikke. Hva gjør innkrevingssentralen med dette? Har de noen muligheter for tvangsinndriving, er det noe jeg kan gjøre for å iverksette dette - eller kan han fortsette å betale (evt. la vær) når det passer ham? 0 Siter
Gjest glajenta79 Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Innkrevingssentralen purrer noen runder før de prøver lønnstrekk. Hvis ikke det fungerer, kan de gå til tvangsinnkreving. Det du kan gjøre er å ta kontakt med innkrevingssentralen og oppgi navn på arbeidsgiver, dersom de ikke har det. Du kan jo også høre om hva de har gjort for å kreve inn bidragsgjelden og om det er noe du kan bidra med. Ellers så er det ikke så mye du kan gjøre. Dersom du ikke har bidragsforskudd, så bør du søke om det så snart som mulig. 0 Siter
muriel Skrevet 14. september 2004 Forfatter Skrevet 14. september 2004 Innkrevingssentralen purrer noen runder før de prøver lønnstrekk. Hvis ikke det fungerer, kan de gå til tvangsinnkreving. Det du kan gjøre er å ta kontakt med innkrevingssentralen og oppgi navn på arbeidsgiver, dersom de ikke har det. Du kan jo også høre om hva de har gjort for å kreve inn bidragsgjelden og om det er noe du kan bidra med. Ellers så er det ikke så mye du kan gjøre. Dersom du ikke har bidragsforskudd, så bør du søke om det så snart som mulig. Jeg har bidragsforskudd, og det er det eneste jeg tør budsjettere med, iom. at han ikke er til å stole på.. Han er selvstendig næringsdrivende (aksjeselskap), så det med arbeidsgiver blir det vel kanskje verre med..? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.