Gå til innhold

??


Gjest Stine1979

Anbefalte innlegg

Gjest Stine1979

Hei! Jeg har store problemer med magen/tarmen. Jeg håper å få noen tips om hva som muligens kan være galt. Jeg har svært uregelmessig avføring, enkelte ganger har jeg veldig treg mage, mens andre ganger diare. Ca 3 ganger i uken får jeg akutt diare og mageknip etter å ha spist middag. Magen føles som en ballong! Dette er fryktelig vondt og slitsomt, og har vart i lang, lang tid. Det er veldig merkelig for jeg har tidligere hatt regelmessige dobesøk. Det kjennes også ut som jeg har hemorrider (en liten tapp utenpå, og "hudfolder" rett innenfor), men salven jeg har brukt (Sheriproct) har ikke hjulpet. Enkelte ganger kommer det også en del slim (gult) ut av tarmen når jeg forsøker å presse ut avføring. Jeg er bekymret for hva som kan være galt. Har du noen tips? Jeg har ingen allergier som jeg vet om. Jeg forsøker å spise sakte og unngå mat som kan gi luftproblemer. Jeg er redd for at det kan være noe alvorlig galt...

Takk for svar. (Er jente, 25 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stine 1979

Ps,

kan opplyse om at jeg ikke har gått ned i vekt. Jeg har hatt en del uren hud i det siste, noe jeg ikke pleier. Vet ikke om det kan være en sammenheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kanskje har du det vi kaller irritabel tarm. prøv å søk litt på dette her i DOL. Du kan prøve Vi-siblin fiberpulver iblandet Biola-melk. Regelmessige, små måltider er viktig. I og med at du har hatt smerter over tid, og det er litt slimproduksjon synes jeg du skal be om en legesjekk. sannsynligvis bør det taes et røntgenbilde av tarmen. Sceriproct fjærner ikke hemoridene, men kan minske smerter som sitter rundt endetarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps,

kan opplyse om at jeg ikke har gått ned i vekt. Jeg har hatt en del uren hud i det siste, noe jeg ikke pleier. Vet ikke om det kan være en sammenheng...

Hei Stine!

Jeg har hatt samme problemer som deg lenge, og ble til slutt så lei av å se ut som en gravid i 6mnd at jeg begynte å følge med hva som gjorde hva med magen min. Hvete og melk utpekte seg spesielt så nå har fastlegen min tatt allergiprøver av meg. Cøliaki kunne være et problem sa de, og det er greit å få utredet ting når man først er i gang. Uansett, følg litt med på hva du spiser, hvilke smerter du får og så vil du muligens se et mønster etterhvert. Dette vil også hjelpe legen din med å gi deg en diagnose.

Håper du blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...