Gå til innhold

Svigermor ville selge oss et bilde til 100 kroner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det var utrolig frekt av henne. Jeg ville sagt at siden jeg sender bilder gratis til deg kan vel du gjøre det samme til meg. En annen sak er at om dere har dårlig råd, så kan jeg gi deg kr 100,- om du trenger det. Men da kan du beholde bildet ditt. Trenger du mere penger enn det kan du gjerne få det også, jeg vil jo ikke at familien min skal sulte.

Tenker hun trekker sine idiotiske forslag tilbake da.

Skrevet

Det er nesten så jeg begynner å lure om dette kan være sant.

Skrevet

Kanskj ehun selv må kjøpe det av fotografen. Da er det vel rett og rimelig at dere selv betaler for det? Hvis det bare er et bilde hun selv har tatt er saken en annen.

Alikevel kan vel svigermor spandere et bilde til hundre kroner.

Gjest dittogdatt
Skrevet

Alikevel kan vel svigermor spandere et bilde til hundre kroner.

Ja, men det er ikke en selvfølge.

Angela1365380318
Skrevet

Ja, men det er ikke en selvfølge.

De spanderer jo hele tiden bilder til henne...

Gjest dittogdatt
Skrevet

De spanderer jo hele tiden bilder til henne...

Jeg syns også det er kjipt av henne. Men det er ikke en selvfølge at svigermor skal bestille brudebilder.. De koster mye mer enn vanlige amatørbilder.

Hvis det var snakk om fotograf da? Jeg har ikke lest hele tråden

Skrevet

Kanskj ehun selv må kjøpe det av fotografen. Da er det vel rett og rimelig at dere selv betaler for det? Hvis det bare er et bilde hun selv har tatt er saken en annen.

De betaler for bildene de sender også. Eller vet du om noen som deler ut gratis film og fremkaller denne gratis?

Skrevet

Da gjorde vi en bedre deal. Kjøpte en flott bil av henne for 1 dollar *gliser*

Jeg synes også dette var smålig av henne. Unntaket er kanskje dersom ho er minstepensjonist og strever for å klare seg. Da er det meste lov.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg syns også det er kjipt av henne. Men det er ikke en selvfølge at svigermor skal bestille brudebilder.. De koster mye mer enn vanlige amatørbilder.

Hvis det var snakk om fotograf da? Jeg har ikke lest hele tråden

Det var snakk om et vanlig bilde, ikke et tatt hos fotograf.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Det er nesten så jeg begynner å lure om dette kan være sant.

Det er faktisk sant. Hun pleier å være smålig. Prøver å få noe av oss alltid.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Det er mulig man i noen familier kjøper og selger ting til hverandre, det gjør vi aldri i min familie.

Har mamma et skap jeg trenger, så får hun det. Har jeg en kjele til overs som passer på hybelen til lillebror, så får han den. Handler jeg middag til mamma fordi lillebror er ute med bilen, så hadde det ikke falt meg inn å ta penger for det, og hvis hun hadde bestilt 5 bilder hos fotograf og et av dem var til meg, ville det vært svært unaturlig å ta penger for det.

Men, om jeg skulle fått en hel bil eller andre store, dyre ting, hadde det blitt noe annet.

Jeg kan ta et annet eksempel: de skulle kjøre oss en gang; vi måtte betale for bensin/slitasje(!) av bilen. Kort tur. Foreldrene mine har også kjørt oss (lang tur), uten at de kom med regning..

Gjest ikke signatur
Skrevet

Dette høres jo helt merkelig ut. Ingen selger bilder tatt på vanlig kamera for mye høyere pris enn en har lagt ut.

Jo, de kan tydeligvis det. Jeg sender ofte bilder til dem, uten å forvente penger av dem.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Et vanlig 10 x 15 bilde? Eller en forstørrelse?

Hva sier hun til at hun får så mange bilder av dere da?

Hun kan ikke ha fleipet på en eller annen måte da? Selv så opplever jeg av og til at folk ikke skjønner det når jeg fleiper. Muligens fordi jeg er tar det for gitt at de forstår at DETTE er fleip og ikke gjør grimaser eller lar de forstå på annen måte. For så å oppdage senere at de ikke skjønte ablegøyene mine. hehe...

Det var ikke fleip.. Hun ringer som regel og sier takk når jeg sender bilder. Har tenkt å ikke sende så mange, men jeg føler jeg må siden de bor så langt borte og ikke ser ungene så ofte.

Gjest ikke signatur
Skrevet

ok, så bare la vær å sende henne fler bilder da. Hun har jo gjort det klart hvor skapet skal stå.

Merkelig oppførsel av henne..

Ja, hun oppfører seg av og til merkelig. Vil prøve å sende færre bilder.

Gjest dittogdatt
Skrevet

De betaler for bildene de sender også. Eller vet du om noen som deler ut gratis film og fremkaller denne gratis?

Det er stor forskjell på amatør bilder og fotografbilder. Brudebilde fra fotograf kan koste mye. Spesielt om de vil ha en litt større.

Gjest Det var en gang..
Skrevet

Jeg kan ta et annet eksempel: de skulle kjøre oss en gang; vi måtte betale for bensin/slitasje(!) av bilen. Kort tur. Foreldrene mine har også kjørt oss (lang tur), uten at de kom med regning..

Høres ut som eks-kjæresten min...

Skrevet

Det er stor forskjell på amatør bilder og fotografbilder. Brudebilde fra fotograf kan koste mye. Spesielt om de vil ha en litt større.

Hun hadde sendt svigermora 20 bilder bare den siste uken. Totalt har hun sendt svært mange bilder. Disse har garantert kostet mer enn 100 kr. Derfor hadde det vært rimelig om svigermora spanderte bildet, selv om det koster mer enn ett enkelt vanlig bilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...