Gå til innhold

Fullstendig uforståelig kropp...

unrest

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å forstå hvordan dette er mulig:

Jeg er en mann på 32 år, jobber som håndverker, trener 3-4 ganger pr. uke og har en generelt svært god fysikk med tanke på sykdommer og skader. Jeg er ca. 1,81 m høy og veier nå 92 kg. Jeg har pleid å ligge på 82-83 når jeg har trent hver dag, men det er umulig å holde den vekten dersom jeg trener annenhver dag. Vekten har variert slik over mange år.

Det jeg ikke forstår er følgende: Jeg har gjort meget systematiske forsøk med matinntak over flere måneder, både i det siste og i tidligere år. Resultatet er som følger: Kaloriinntak over 1400-1500 KCal pr. dag fører konsekvent til vektøkning!

Hvordan er dette mulig? Jeg har en fysisk krevende jobb, jeg trener minst annenhver dag (ofte mer) og har ingen sykdommer. I tillegg klarer jeg aldri å drikke mer enn maksimalt 1,5 liter væske om dagen, selv i forbindelse med hard trening. Drikker jeg mer enn dette blir jeg kvalm og uvel og får en følelse av å være sprengt i magen.

Grunnen til at dette er et problem er selvfølgelig først og fremst at det innebærer at jeg må spise som en 10-åring for å ikke gå opp i vekt. For det andre har jeg selvfølgelig også en følelse av trøtthet og motløshet. Kanskje ikke så rart.

Jeg trodde imidlertid ikke det var mulig å klare en så høy aktivitet på 1400-1500 Kcal om dagen, og i tillegg på så lite væske.

Jeg har nylig gjennomgått MEGET omfattende tester hos lege, inkludert alle tenkelige og utenkelige hormonelle prøver, blodprøver, undersøkelser hos indremedisiner, undersøkelser av mineralbalanse, vitaminunderskudd, stoffskifte og alt annet som er mulig å teste. Til og med MR av hodet og EKG. Alle prøvene viser perfekte resultater og jeg har fått beskjed om at jeg har fysikk som en 20-åring.

Så hva er egentlig galt med meg? Hvordan er det mulig at denne kroppen ikke krever mer energi?