Gå til innhold

Fullstendig uforståelig kropp...

unrest

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å forstå hvordan dette er mulig:

Jeg er en mann på 32 år, jobber som håndverker, trener 3-4 ganger pr. uke og har en generelt svært god fysikk med tanke på sykdommer og skader. Jeg er ca. 1,81 m høy og veier nå 92 kg. Jeg har pleid å ligge på 82-83 når jeg har trent hver dag, men det er umulig å holde den vekten dersom jeg trener annenhver dag. Vekten har variert slik over mange år.

Det jeg ikke forstår er følgende: Jeg har gjort meget systematiske forsøk med matinntak over flere måneder, både i det siste og i tidligere år. Resultatet er som følger: Kaloriinntak over 1400-1500 KCal pr. dag fører konsekvent til vektøkning!

Hvordan er dette mulig? Jeg har en fysisk krevende jobb, jeg trener minst annenhver dag (ofte mer) og har ingen sykdommer. I tillegg klarer jeg aldri å drikke mer enn maksimalt 1,5 liter væske om dagen, selv i forbindelse med hard trening. Drikker jeg mer enn dette blir jeg kvalm og uvel og får en følelse av å være sprengt i magen.

Grunnen til at dette er et problem er selvfølgelig først og fremst at det innebærer at jeg må spise som en 10-åring for å ikke gå opp i vekt. For det andre har jeg selvfølgelig også en følelse av trøtthet og motløshet. Kanskje ikke så rart.

Jeg trodde imidlertid ikke det var mulig å klare en så høy aktivitet på 1400-1500 Kcal om dagen, og i tillegg på så lite væske.

Jeg har nylig gjennomgått MEGET omfattende tester hos lege, inkludert alle tenkelige og utenkelige hormonelle prøver, blodprøver, undersøkelser hos indremedisiner, undersøkelser av mineralbalanse, vitaminunderskudd, stoffskifte og alt annet som er mulig å teste. Til og med MR av hodet og EKG. Alle prøvene viser perfekte resultater og jeg har fått beskjed om at jeg har fysikk som en 20-åring.

Så hva er egentlig galt med meg? Hvordan er det mulig at denne kroppen ikke krever mer energi?

Jeg ville selvfølgelig gjerne fått opp følelsen av energi og livsglede, men jeg skjønner jo at det avhenger av et "høyere nivå" i kroppen. Det blir imidlertid umulig så lenge jeg raser opp i vekt selv ved et svært beskjedent kosthold.

Må også legge til at jeg har prøvd behandling med tyroxin og at det nær endte i katastrofe fordi kroppen allerede produserte nok. Jeg fikk store forstyrrelser i hjerterytme, kraftig feber, svette, skjelving og nervøsitet. Måtte derfor kutte ut det etter noen uker.

Håper noen kan gi meg noen hint om hva jeg kan gjøre for å komme til bunns i dette mysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...