Gå til innhold

Er det lov å takke nei..??

Anbefalte innlegg

Gjest hordaland75
Skrevet

Ei venninne av meg skal reise til København for å gifte seg. Ingen av familie og venner skal være tilstede under bryllupet, de skal heller ikke ha noen fest her hjemme.

Nå har ei venninne av henne arrangert utdrikkingslag.

Jeg føler rett og slett ikke for å gå på det...

Er det lov å takke nei..??

Skrevet

Selvsagt er det lov å takke nei! Har du ikke lyst til å delta, så la vær.

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet ditt?

I dette landet står faktisk alle fritt til å gjøre som de selv vil, så lenge det ikke er straffbart.

Det er ingen lov som hindrer deg i å ikke delta på et utdrikningslag.

Aner jeg en liten skuffelse for at du ikke får være med i selve bryllupet?

Gjest josefine 1
Skrevet

Selvfølgelig er det lov å takke nei .... hvorfor skulle du ikke ha lov til det ?

Gjest hordaland75
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet ditt?

I dette landet står faktisk alle fritt til å gjøre som de selv vil, så lenge det ikke er straffbart.

Det er ingen lov som hindrer deg i å ikke delta på et utdrikningslag.

Aner jeg en liten skuffelse for at du ikke får være med i selve bryllupet?

Selvfølgelig _vet_ jeg at jeg kan gjøre som jeg vil. Er ikke helt idiot ;o)

..Men jeg lurte egentlig på om det var "ufint" "dårlig gjort" av meg å ikke stille opp på utrikkningslaget. Om kanskje bruden ville blitt veldig skuffet... etc

Selvfølgelig hadde det vært hyggelig om de hadde giftet seg i Norge, men bevares dette er da et fritt land ;o)

Skrevet

..Men jeg lurte egentlig på om det var "ufint" "dårlig gjort" av meg å ikke stille opp på utrikkningslaget. Om kanskje bruden ville blitt veldig skuffet... etc

Selvfølgelig hadde det vært hyggelig om de hadde giftet seg i Norge, men bevares dette er da et fritt land ;o)

Ja,hun blir nok skuffet,og det tror jeg du skjønner.

Skrevet

Bare lurer: Er årsaken til at du ikke vil dra i bryllupet at hun skal gifte seg i danmark, og det dermed ikke blir noen bryllupsfest i Norge? (kunne tolkes slik).

I så fall ville jeg vært med på utdrikningslaget, for i alle fall å få med meg EN fest ;-)

Men som sagt: Det er helt opp til deg, og dersom du ikke føler for å gå, er det helt OK.(Hvis jeg var bruden, ville jeg helt klart foretrekke å ha med meg "utdrikkere" som var motivert for festen, enn "utdrikkere" som var der kun av høflighets skyld :-)

Skrevet

Spørs hvor nære dere er. Jeg hadde faktisk blitt svært skuffet om min venninne ikke hadde blitt med på iallefall deler av dagen. Enkelte ganger passer det faktisk ikke å gjøre som man føler for.

Gjest Lille bijente
Skrevet

Er du sur på venninnen din fordi hun reiser til Danmark for å gifte seg? Hvis du er det, så bør du ta deg sammen. Det er jo hennes og hennes utkåredes store dag! Det er ikke din dag.

Klart du bør gå i utdrikningslaget. Hvis du er en god venninne så gjør du det. Hvis du er sur og ikke unner venninnen din en litt spesiell opplevelse på hennes egen dag, så går du ikke.

Skrevet

Hvis årsaken til at du ikke ønsker å gå på utdrikkingslaget er at de vil holde bryllupet i Danmark uten familie og venner til stede, så synes jeg det er særdeles dårlig av deg å si nei.

På den annen side - hvis du er så dårlig venninne at du ikke tåler at brudeparet selv velger hvor og hvordan de vil gifte seg, men heller synes at de bør ta hensyn til hva venner mener - så er det kanskje like greit at hun slipper å ha deg med på utdrikkingslaget....?

Gjest hordaland75
Skrevet

Hvis årsaken til at du ikke ønsker å gå på utdrikkingslaget er at de vil holde bryllupet i Danmark uten familie og venner til stede, så synes jeg det er særdeles dårlig av deg å si nei.

På den annen side - hvis du er så dårlig venninne at du ikke tåler at brudeparet selv velger hvor og hvordan de vil gifte seg, men heller synes at de bør ta hensyn til hva venner mener - så er det kanskje like greit at hun slipper å ha deg med på utdrikkingslaget....?

HERREGUD da menneske!! Grunnen til at jeg ikke har lyst til å gå er IKKE at de gifter seg i Danmark.

SELVFØLGELIG hadde det vært hyggelig om de gifta seg her hjemme, men DE OM DET.

Skrevet

Hvorfor føler du ikke for å gå på utdrikningslaget?

Skrevet

HERREGUD da menneske!! Grunnen til at jeg ikke har lyst til å gå er IKKE at de gifter seg i Danmark.

SELVFØLGELIG hadde det vært hyggelig om de gifta seg her hjemme, men DE OM DET.

Hvorfor måtte du da innledningvis både nevne at de skulle gifte seg i Danmark OG at venner og familie ikke var invitert?

Da kunne du jo bare spurt om det er lov å takke nei til et utdrikkingslag til ei venninne - og kanskje heller fortalt noe om hvor nære venninner dere er?

Forstår du ikke hvordan de fleste vil tolke innlegget ditt, så burde du kanskje lese det en gang til?

Og jeg tror fremdeles at årsaken til at du ikke ønsker å delta er at du er sur for ikke å få bli med i bryllupet.

Dine kommentarer til meg og andre her viser vel heller hvor godt vi traff.......

Gjest rister på hodet
Skrevet

Hvorfor måtte du da innledningvis både nevne at de skulle gifte seg i Danmark OG at venner og familie ikke var invitert?

Da kunne du jo bare spurt om det er lov å takke nei til et utdrikkingslag til ei venninne - og kanskje heller fortalt noe om hvor nære venninner dere er?

Forstår du ikke hvordan de fleste vil tolke innlegget ditt, så burde du kanskje lese det en gang til?

Og jeg tror fremdeles at årsaken til at du ikke ønsker å delta er at du er sur for ikke å få bli med i bryllupet.

Dine kommentarer til meg og andre her viser vel heller hvor godt vi traff.......

Hva er problemet ditt?? Tror du ikke på de svar folk gir deg??

Skrevet

Hva er problemet ditt?? Tror du ikke på de svar folk gir deg??

Ikke når et begrunnet svar med spørsmålstegn etter (for å vise hvor lett dette kunne bli tolket som jeg gjorde), får et tilsvar som begynner med "HERREGUD da menneske".

Da er det noen som overreagerer kraftig - og som regel skyldes det at de føler seg truffet.....

Skrevet

Det er noe som heter at "som man roper i skogen får man svar" Du spurte om det var lov å si neitakk.

Hvis du er brudens beste venninne, så blir hun nok skuffet om du uteblir når mer perifere venninner dukker opp. Da tror jeg nok du bør komme med en god begrunnelse for at du ikke kan den dagen. Ikke lyst til er ikke en god begrunnelse, men du finner sikkert på noe. Om jentejuntaen tror på din begrunnelse er en annen sak. Men du trenger ikke bry deg om hva de synes om du ikke vil det.

Om du er en perifer venninne, trekker hun på skulderen og synes det er ditt tap at du ikke er der.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det blir som en hvilken som annen fest en blir bedt på selvfølgelig! Har en ikke lyst, så sier en ikke det, men finner på en plausibel forklaring for ikke å såre festarrangøren.

Gjest hva om det om
Skrevet

Kan jo være hun ikke orker fordi hun er trøtt/sliten, eller har annet å gjøre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...