Gå til innhold

Er det lov å takke nei..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er ei veldig nær venninne, skal det mye til for at jeg takker nei - da gidder jeg rett og slett litt mer.

Men dersom det er ei mer perifer venninne, og jeg ikke har kjempelyst, takker jeg nei - eventuelt med en passende unnskyldning.

Et utdrikninglag koster ofte ganske mye både i penger, tid og innsats.

Skrevet

HERREGUD da menneske!! Grunnen til at jeg ikke har lyst til å gå er IKKE at de gifter seg i Danmark.

SELVFØLGELIG hadde det vært hyggelig om de gifta seg her hjemme, men DE OM DET.

Jøss, for en reaksjon..

Skrevet

Utfra det du skriver, virker du sur fordi de reiser bort og ikke inviterer noen i bryllupet. Ellers hadde du ikke trengt å nevne det i første avsnitt.

Sånn generelt vil jeg si at til en nær venninne ville jeg gjort mer for å komme i utdrikningslaget, men dersom hun ikke er så nær kan du takke nei om du ikke har lyst til å gå.

Men å takke nei fordi de reiser bort (noe som de fleste leser ut fra hovedinnlegget ditt), syns jeg blir barnslig og for dumt.

Goliath har nok tråkket deg litt på tåen her, ser du forsvarer deg med nebb og klør og angrep ;) Men det er veldig åpenbart å tolke innlegget ditt sånn!

Skrevet

Kan jo være hun ikke orker fordi hun er trøtt/sliten, eller har annet å gjøre?

Det var jo nettopp derfor jeg svarte

"HVIS ÅRSAKEN til at du ikke ønsker å gå på utdrikkingslaget ER AT de vil holde bryllupet i Danmark uten familie og venner til stede, SÅ SYNES jeg det er særdeles dårlig av deg å si nei."

Er det så vanskelig å få med seg?

Gjest brudens far
Skrevet

Selvfølgelig _vet_ jeg at jeg kan gjøre som jeg vil. Er ikke helt idiot ;o)

..Men jeg lurte egentlig på om det var "ufint" "dårlig gjort" av meg å ikke stille opp på utrikkningslaget. Om kanskje bruden ville blitt veldig skuffet... etc

Selvfølgelig hadde det vært hyggelig om de hadde giftet seg i Norge, men bevares dette er da et fritt land ;o)

Si at du skal vaske håret eller noe da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...