Gå til innhold

Filosofi

Gjest sokrates,platon,aristoteles osv

Anbefalte innlegg

Gjest sokrates,platon,aristoteles osv
Skrevet

Er det noen her som vet om en bra side om de viktigste filosofene? Jeg trenger en kort innføring om dette, litt om alle. Noen som har en fin kortvesjon side om de?

Skrevet

www.filosofi.no

Les, og bli vis...

(ex.phil er forresten ufattelig kjedelig...!)

Jeg er en annen
Skrevet

www.filosofi.no

Les, og bli vis...

Nei og niks og for noe tull! Hvis du syns det, tyder det på at du vil ha svært godt av ex-phil.

Skrevet

Nei og niks og for noe tull! Hvis du syns det, tyder det på at du vil ha svært godt av ex-phil.

Hehe... nemlig... det er akkurat derfor jeg sitter på nett nå, for å lese om alle ideene og teoriene til Platon og Aristoteles. Som om jeg har noe bruk for det i det faget jeg studerer... men man får studiepoeng da. Aldri så ille at det ikke er godt for noe.

Og foreleseren KAN til tider være hysterisk morsom, uten at han kanskje egentlig har planlagt det. Det er et pluss. Men faget er... kjedelig.

Skrevet

www.filosofi.no

Les, og bli vis...

Da er det kanskje kjedelig å leve? Eller det gjør vondt å tenke bittelitt over tilværelsen?

Skrevet

Da er det kanskje kjedelig å leve? Eller det gjør vondt å tenke bittelitt over tilværelsen?

Kjedelig å leve er det langt fra - jeg stortrives :)

Kan vel alltids lære et og annet om de store filosofene, men det er nok neppe mitt fag, for å si det sånn. Man blir gal av å tenke på alle de merkelige spørsmålene, som det jeg selv stadig plaget meg selv med da jeg var lita:

"Hva er det som er bak der alt sammen slutter".

Spør man foreleseren, så er det ikke noe der, men siden det ER, så ER det jo likevel noe, for noe som ER er jo faktisk noe, selv om det ikke ER...

*stønn*

Lettvinte poeng å ta med seg videre er det likevel.

Skrevet

Kjedelig å leve er det langt fra - jeg stortrives :)